تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«ایران به سوریه رادار پیشرفته داده‌است»

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال امروز پنج‌شنبه نوشت که ایران به سوریه تجهیزات پیشرفته رادار ارسال کرده‌است.
به نوشته این گزارش، این شبکه راداری، می‌تواند پروازهای نیروی هوایی اسرائیل را زیر نظر بگیرد و توان هواپیماهای اسرائیل برای حمله غافلگیرانه به تأسیسات هسته‌ای ایران را کاهش می‌دهد.

به گفته خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های نظامی اسرائیل نیز دریافت چنین راداری توسط سوریه از ایران را تأئید کرده‌است ولی جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نداده‌است.

وال استریت جورنال، از قول چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی می‌نویسد که این رادار در میانه‌های سال ۲۰۰۹ به سوریه حمل شده و ایران و سوریه هر دو ارسال چنین محموله‌ای را تکذیب کرده‌اند.

«این رادار می‌تواند در درگیری‌های بعدی حزب‌الله با اسرائیل، وضعیت پرواز هواپیماها و موشک‌های اسرائیلی را به گروه حزب‌الله خبر دهد»

به نوشته این گزارش، مقام‌های اسرائیل و آمریکا ارسال این رادار را بخشی از یک «نقل و انتقال به شدت رو به افزایش سلاح» و «هماهنگی روزافزون نظامی میان ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان» توصیف کرده‌اند.

این گزارش ادامه می‌دهد که این رادار می‌تواند رؤیت حریم هوایی اسرائیل توسط سوریه و ایران را بسیار بهبود ببخشد و در درگیری‌های بعدی حزب‌الله با اسرائیل، وضعیت پرواز هواپیماها و موشک‌های اسرائیلی را به گروه حزب‌الله خبر دهد.

یکی از سخنگوهای سفارت سوریه در واشنگتن در واکنش به این خبر، آن را «از ترفندهای همیشگی تبلیغاتی اسرائیل به منظور منحرف کردن توجه جهان از شرارت‌هایی که در غزه و دیگر مناطق اشغالی مرتکب می‌شوند» توصیف کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایران خود از کجا آورده؟

-- سامان ، Jul 2, 2010

با درود
شما کشور های غربی که حاضر به قطع رابطه با دولت احمدی نژاد نیستید و او را هم پس از انتخابات تقلبی به رسمیت شناخته اید و حتی حاضر نیستید سفرای خود را تا انتخابات ازاد در ایران "زیر نظر سازمان ملل" از تهران احضار کنید، و فکر این مردم دربند ایران نیستید چرا همش بیخودی از دست احمدی نژاد قر میزنید؟ احمدی نژاد خوب کرده، دندتان هم نرم. ما مردم ایران بایستی فکر خودمان باشیم چون شما هم فقط و فقط فکر منافع خودتان هستید. احمدی نژآد نوش جانتان و گوارای وجودتان باشد، تا شاید بفهمید ما چه میکشیم!
مزدک
مزدک

-- مزدک ، Jul 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)