تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمایت مردم برخی کشورها از حمله نظامی به ایران

طبق یک نظرسنجی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، بسیاری از مردم کشورهای غربی و برخی کشورهای مسلمان از حمله نظامی به ایران برای جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای دفاع کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،نتایج نظرسنجی موسسه پیو، در ۲۲ کشور جهان نشان می‌دهد که اکثریت جامعه در ۱۶ کشور برامکان مداخله نظامی صحه گذاشته‌اند.

در نظرسنجی موسسه پیو از ۷ آوریل گذشته تا ۸ ماه مه میلادی، ۲۴ هزار نفر از مردم جهان شرکت کرده‌اند.

این نظرسنجی که برای سنجش افکار عمومی مردم جهان انجام‌شده‌، نشان می‌دهد که درصد زیادی از مردم این کشورها از اعمال تحریم‌های بیشتر برای جلوگیری از مسلح شدن جمهوری اسلامی به سلاح‌های هسته‌ای حمایت کرده‌اند.


بنا به این پژوهش، گزینه حمله نظامی با هدف جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح هسته‌ای، در میان مردم آمریکا با ۶۶ درصد رای موافق، طرفدار بیشتری دارد.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که ایران در میان ۸۶ درصد از مردم آلمان، ۸۱ درصد از مردم فرانسه و ۷۵ درصد از مردم ژاپن از محبوبیت برخوردار نیست.

در فرانسه اکثریت ۵۹ درصدی گزینه حمله نظامی را برگزیده‌اند. گزینه حمله نظامی همچنین در میان مردم آلمان ۵۱ درصد، بریتانیا ۴۸ درصد و اسپانیا ۵۰ درصد طرفدار دارد.

این در حالی است که نزدیک به ۴۰ درصد مردم این کشورها می‌گویند که باید از هرگونه درگیری نظامی با ایران پرهیز کرد.

بنا به این پژوهش، گزینه حمله نظامی با هدف جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح هسته‌ای، در میان مردم آمریکا ۶۶ درصد طرفدار دارد

در ترکیه، کشور همسایه ایران که رابطه نزدیکی با این کشور دارد، ۳۷ درصد مردم اجتناب از گزینه نظامی را مد نظر قرار داده‌اند، در مقابل ۲۹ درصد گزینه حمله نظامی را راه‌حل مسئله هسته‌ای ایران دانسته‌اند.

در میان کشور آفریقایی ۷۱ درصد مردم نیجریه موافق گزینه نظامی بوده‌اند.این درحالی است که در میان کشورهای مسلمان مصر با ۵۵ درصد، اردن با ۵۳ درصد و لبنان با ۴۴درصد از گزینه حل بحران از طریق حمله نظامی دفاع کرده‌اند.

درحالی که ۳۲ درصد از روس‌ها استفاده از گزینه زور را انتخاب کرده‌اند،۴۳ درصد چینی‌ها طرفدار رد گزینه نظامی هستند.

۵۵ درصد از ژاپنی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند نیز گزینه رد حمله نظامی را برگزیده‌اند.

گزینه «تحریم‌های بیشتر» در اسپانیا ۷۹ درصد، انگلیس ۷۸ درصد، آلمان ۷۷ درصد، فرانسه ۷۶ درصد، روسیه ۶۷ درصد و چین ۵۸ را به خود اختصاص داده‌ است.

آمریکا هیچ‌گاه گزینه حمله نظامی به ایران را رد نکرده ‌است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها با تصویب قطع‌نامه‌هایی خواستار تعلیق فعالیت‌های این کشور در زمینه غنی‌سازی اورانیوم و روشن‌سازی این برنامه‌ها شده بود. جمهوری اسلامی این قطع‌نامه‌ها را غیرقانونی می‌داند و از اجرای آن‌ها سر باز زده‌ است.

ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تاکید دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای کاش حمله کنند و دنیایی را از شر جمهوری اسلامی راحت کنند.

-- بدون نام ، Jul 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)