تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

۹ کشته در حمله طالبان به پایگاه ناتو

بزرگ‌ترین پایگاه ناتو در شرق افغانستان از سوی یک گروه ۱۰ نفری از طالبان که مجهز به کمربند انتحاری و سلاح سبک بودند مورد حمله قرار گرفت.

این حمله بامداد چهارشنبه با انجام یک حمله انتحاری به دروازه ورودی این پایگاه که در فرودگاه شهر جلال‌آباد مرکز ولایت نَنگَرهار قرار دارد، آغاز شد.

یک مسئول دفتر مطبوعاتی ناتو در ننگرهار گفت که در این رویداد یک تن از شورشیان با انجام حمله انتحاری و ۷ تن دیگر که قصد ورود به پایگاه را داشتند از سوی نیروهای ناتو و افغان از پا در آمدند.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی ناتو، یک سرباز این نیروها نیز در این حمله جان باخته‌است.


پیکارجویان طالبان، عکس از زمانه

سرهنگ جهانگیر عظیمی فرمانده یگان ارتش افغانستان مستقر در فرودگاه جلال‌آباد گفت که در این حمله یک سرباز ارتش زخمی شده و مقادیری اسلحه و مهمات نیز از مهاجمان بدست آمده‌است.

منابع بیمارستانی جلال‌آباد گفته‌اند یک غیر نظامی نیز بر اثر تبادل آتش میان مهاجمان و نیروهای مشترک امنیتی افغان و ناتو، زخمی شده‌است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان با پذیرفتن مسئولیت این حمله گفت که طالبان در این حمله «تلفات سنگینی» را بر نیروهای خارجی و افغان، وارد کرده‌اند.

به گفته وی در این حمله ۱۰ عضو این گروه شرکت داشتند که ۶ تن آنان کشته و ۴ تن موفق به فرار شدند.

ماه گذشته نیز بزرگ‌ترین پایگاه ناتو در افغانستان در شهرستان بگرام در شمال کابل از سوی یک گروه ۲۰ نفری طالبان مورد حمله قرار گرفت که طی آن ۹ سرباز ناتو زخمی و شماری از حمله‌کنندگان کشته شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)