تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اظهارات ملک عبدالله را «چندان جدی نمی‌گیریم»

وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات روز سه‌شنبه ملک عبدالله پادشاه عربستان گفت «ما این سخنان را چندان جدی نمی‌گیریم.»

ملک عبدالله روز سه‌شنبه در حالی که در کاخ سفید مهمان باراک اوباما بود درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی شدید کرد.
رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و پادشاه عربستان سعودی دراین دیدار «حمایت قوی» خود را از تلاش‌های بین‌المللی برای محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران ابراز کردند.


منوچهر متکی

خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس در ایران نیز مدعی شد که پادشاه عربستان گفته است: «دو كشور در جهان هستند كه شایستگی و لیاقت موجودیت را ندارند؛ یكی ایران و دیگری اسرائیل.»

منوچهر متکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره اظهارات ملک عبدالله گفت:
«اگر کشوری سخنی حقوقی و یا معذوریتی در نتیجه برخی مسائل مطرح کرده‌است، ما آن را چندان جدی نمی‌گیریم.»

وی با اشاره به اعلام حمایت عربستان از تحریم ایران ادامه داد:
«اظهارات رسمی کشورها در پاسخ به تصمیم شورای امنیت مسئله‌ای جداست و مناسباتی که در روابط اقتصادی با ایران دارند خارج از حوزه قطع‌نامه بوده و ارتباطی به آن ندارد و روند طبیعی خود را طی می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، منوچهر متکی در این جلسه هم‌چنین در پیوند با مسدود شدن حساب بانکی ایرانی‌ها توسط امارات متحده عربی گفت: «ما اطلاعات رسمی دریافت نکرده‌ایم اما اگر مورد خاصی باشد باید به صورت موردی پی‌گیری شود.»

بانک مرکزی امارات متحده عربی روز دوشنبه، ۴۱ حساب بانکی را با هدف رعایت تحریم‌های اخیر سازمان ملل متحد علیه ایران مسدود کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بانک مرکزی این کشور، با توجه به قطع‌نامه ۱۹۲۹ سازمان ملل متحد، دستور داد تا ارتباطات مالی با افراد در تماس با فهرست تحریم‌ شده سازمان ملل متحد قطع شود.

وزیر خارجه ایران در واکنش به این خبر، اظهار داشت که «روند کار اقتصادی دوجانبه ایران با امارات و افزایش رو به رشد پنج سال گذشته آن جریان طبیعی خود را دارد.»

وی در باره فعالیت بازرگانان ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس افزود:
«ما مشکل خاصی مشاهده نمی‌کنیم اما اگر به صورت موردی مسئله‌ای باشد باید به‌طور خاص بررسی شود.»

منوچهر متکی در پیوند با مسدود شدن حساب بانکی ایرانی‌ها توسط امارات: ما اطلاعات رسمی دریافت نکرده‌ایم اما اگر مورد خاصی باشد باید به صورت موردی پی‌گیری شود

این در حالی است که یک روزنامه امارتی این موضوع را به یک «طناب محکم دار» برای شرکت‌هایی که در فهرست سازمان ملل متحد قرار گرفته‌اند، تعبیر کرده‌است.

هفته گذشته نیز دبی که جامعه بزرگی از ایرانیان را در خود جای داده‌است، حدود ۴۰ شرکت محلی و بین‌المللی را به خاطر نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد تعطیل کرد.

فشارهای بین‌المللی بر ایران به منظور مهار برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی رو به افزایش است. قدرت‌های جهانی و شمار دیگری از کشورها از احتمال کاربردهای نظامی این برنامه ابراز نگرانی کرده‌اند. ایران این نگرانی‌ها را بی‌اساس می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حاج آقا متکی گویا دکترای دکتر علی شریعتی دکتر کردان و بقیه و البته خود شما از یک قماشند. ولی یادتان باشد چندان جدی نمی گیرید اما قدری جدی می گیرید. همین کافی ست! بزودی نوبت به سوریه ی مفت خور هم می رسد، هنوز سر شب است. برای آنها که بصورت جدی بدیوار نشاشیدند شب دراز است. حاج آقا متکی، فکری برای پناهندگی در یک کشور غربی بکن، تا بازار گرم است بفروش، این روزها چنانکه صادق هدایت می گفت ارخلقت را چند دلار می خرند تا بازار گرم است بفروش، فردا خیلی دیر خواهد شد. شاید عکست را بقول افغانها تا هنوز روی ورق پاسور نکشیده باشند. یادت می آید سیصد و سیزده نفر را که ارتش آمریکا روی ورق پاسور کشیده بود! حواریون صدام را می گویم. در تایلند عکس امام خمینی و بوش و رهبری را دستمالها ی بهدشتی کشیده اند، احمدی نژاد البته تعدادش کمتر است. در تایلند غوغایی شده، حتا سفاریها هم خریده اند. یکی از فامیلهای ما آنرا به ایران هم آورده بود. گفتم نترسیدی؟ گفت چمدان سیاسی برای همین کارها هم خوب است. حاج آقا ریسس آن شرکت آريالای کیم رووان در تلویزیون تایلند گفته که او بزودی تمامی رهبران جهان را روی دستمالهای توالت خواهد گذاشت، اما فامیل ما که در زیر دستان پاک شما کار می کند می گفت الان دوسال و نیم از این مصاحبه گذشته و هیچ رهبری غیر از رهبر ایران و احمدی نژاد و فقط چند تا رولت هم از بوش دیگر خبری نبوده و نیست. حاج آقا فکری برای خودت بکن، بقول این فامیل ما آن شرکت میلیاردها دلار سود برده. تا دیر نشده تو هم بفروش، بفروش! خودت را می گویم ببین شهرام خان پیرو خط امام فروخت، اگه الان نفروشی فردا نمی خرنا!! البته گفته شده آن شرکت عکس بوش را که چندان هم خریدار نداشته فقط برای رد گم کردن تو چند بسته زده بوده تا بتواند بگوید که تبعیضی برای رهبران ایران و امامان خمینی و خامنه ای قائل نبوده، اما سعدی که چندی ست در تالند در سفر است آنجا یک مقاله نوشته بزبان تایلندی، بله سعدی تایلندی هم بلد است! تیترش به تایلندی این است.

ชายปรีชาญาณรู้

به فارسی می شود عاقلان دانند. ولی قدری جدی گرفتن کافی ست. حاج آقا

-- امضاء محفوظ ، Jul 1, 2010

نبايدهم جدی بگيرند خودشان ميدانند سياست يعنی بازی با الفاظ: ازبالا احوال پرسی..........

-- بدون نام ، Jul 1, 2010

این جمله را قبلا اوباما در مورد احمدی نزاد گفته بود...ما این سخنان را چندان جدی نمی گیر یم ..سواد درست حسابی که ندارند باید از این آن کپی کنند

-- Parviz ، Jul 1, 2010

حاج منوچ، «ما این سخنان را چندان جدی نمی‌گیریم.»! ممکن است بفرمایید، شما فاسدان و فریبکاران و دروغ گویان، چه چیزی را جدی می گیرید؟ تمام دنیا را با سخنان و عملکرد های نابخردانه، بر علیه خود بسیج کرده اید و باعث آبرو ریزی و ننگ و نکبت در جهان شده اید. آیا منتظر نشسته اید تا از کشور اخراجتان کنند؟
خروجی،

-- Khorogi ، Jul 1, 2010

در سیاست در ظاهر یه چیزی میگن در باطن کار دیگه ای میکنن حالا باید ببینیم ملک عبدالله بعد از تلفن رفسنجانی بهش چی میگه!

-- بدون نام ، Jul 1, 2010

خوب راست می گوید که جدی نمی گیرد چرا که تمام کالاهای تحت تحریم از طریق دبی (و ترکیه) وارد ایران می شود و گرانی آنرا هم با جان و دل می پردازند. شما واقعا فکر می کنید که 41 ایرانی در دبی جساب بانکی دارند؟ تا وقتی اعراب بتوانند این گاو را خواهند دوشید. و این حرفها هم که میزنند دلخوشی دادن به آمریکا است و این را این حضرات خوب می دانند.

-- داریوش ، Jul 1, 2010

خوب راست می گوید که جدی نمی گیرد چرا که تمام کالاهای تحت تحریم از طریق دبی (و ترکیه) وارد ایران می شود و گرانی آنرا هم با جان و دل می پردازند. شما واقعا فکر می کنید که 41 ایرانی در دبی جساب بانکی دارند؟ تا وقتی اعراب بتوانند این گاو را خواهند دوشید. و این حرفها هم که میزنند دلخوشی دادن به آمریکا است و این را این حضرات خوب می دانند.

-- داریوش ، Jul 1, 2010

با دیدن صحنه های سرکوب وحشیانه انسانها در ایران و اسرائیل باید به پادشاه عربستان حق داد

-- علی ، Jul 1, 2010

المملکة العربية السعودیة. معنایش به فارسی چنین می‌شود: عربستان کشوری است ملک خانوادۀ سعود. مردی که مالک یک کشور پهناور مثل عربستان است، کشوری با یک جمعیت بزرگ که همگی رعیت پادشاه هستند و اختیار زندگی شان در دست جلالة الملک المعظم است باید هم که این جوری سخن بگوید. او الملک المعظم است. بروید به کویت و ببینید بیچاره مردم سعودی در بازارهای کویت چه رنجی می کشند با دست فروشی در کنار کوچه و خیابانها. عربستان سعودی هنوز معلم برای مدرسه هایش از مصر و اردن وارد می کند، کارمندان اداراتش مصری و اردنی هستند، و مردمش جیره خوار الملک المعظم خادم الحرمین الشریفین. الملک المعظم خادم مردم نیست خادم حرمین است، نماینده است از جانب خدا، ولی امر مسلمین است لقبی که از چند سال پیش خامنه ای نیز به خودش داده است و این یکی البته ولی امر مسلمین جهان.
چه می شود کرد وقتی ما حال و روزمان این باشد چنین فردی هم برای ما شاخ و شانه می کشد که بله این منم طاووس علیین شده به برکت دولارهائی که به ما میدهند.
عبدالحسین عبدالرضا هنرمند برجستۀ کویتی است از روستای اشکنان لارستان، در یک نمایشنامۀ تلویزیونی گفت: ما صدها سال روی این زمین می شاشیدیم و سوسمار می خوردیم و خبر نداشتیم که اینجا یک چیزی به نام نفت هم هست. ارباب آمد و نفت در آورد و پولش را به ما دادو ما هم ما شدیم. توی مدرسه هامان هم دوتا عکس به روی دیوار می زنند و به بچه هایمان نشان می دهند و می گویند «هذا جندی، هذا شرطی» این سرباز است، این پلیس است. همینکه صدای تانکهای صدام حسین آمد همه مان چمدانها را به کول کردیم و شبانه به بیابان زدیم، و خدا پدر بوش را بیامرزاد که آمد و ما را برگرداند.

-- ذوالفقار ، Jul 2, 2010

halam az baazi ha be ham mikhoore.
che ghadr edea rooshan fekrishoon mishe.
be arab ha bi ehterami nakonid!!!
what the hell is going on in balatarin.
some guys really piss me off there.
no matter what a arab says!!!
all they have to say is oh goshhh .....guys we shouldnt say anything against them bc we might be called uncultured.
give me a break for god's sake.
you people are the same thing as fanatic mullahs just the other way around.
the problom with we iranians is that we cant stand on the roof. we either have to fall from the right side or left side of the roof.
some become fanatic muslims and try to sell our every thing to arabs and some become fanatic so called reformists trying to betray our every thing in return for being called cultured.
for gods sake any thing has a limit.
you fanatic so called rooshan fekr would be the same fanatic hard liners in late 70s and early 80s if given a chance.
baiesness is not good anyhow. now if its religous or rooshanfekr.
its wrong.
if some one disrespects your nation, history and culture based on hatred and so on at numerous events, there is no place for tolerance or so called being rooshan fekr about it. you might as well bend over and take it up your .....
or maybe when saddam attacked us we had to be rooshan fekr and just hand him khoozestan to show world how polite and cultured we are.
god i hate fanatic people of any sort.


Darioush irani zartoshti

-- darioush ، Jul 2, 2010

اگر ملک عبداله گفته اتد ایران که غلط فرمودند و اگر گفته اند حکومت اشغآلگر ایران که ....جانا سخن از زبان ما میگوئی و آفای متکی هم چون میداند که بزودی مردم ایران اشغالگران را از کشور بیرون خواهند راند ذیگر چیزی را جدی نمیگیرد جز غنائم انتقال یافته به خارج از کشور ولی بدانند مه آرزوی انها را هم با خود به گور خواهند برد.

-- جهانگبر آرشید ، Jul 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)