تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

هم‌زمان با دور جدید تحریم‌های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از افزودن نام چند شرکت نفتی، نیروی هوایی، فرمانده کل سپاه پاسداران و یک بانک ایرانی به فهرست تحریم‌های دولت اوباما خبر داد.

دولت آمریکا هدف از دور تازه تحریم‌های این کشور علیه ایران را «محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران» اعلام کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اولین گروه از اقدامات دولت باراک اوباما در راستای اجرای قطع‌نامه اخیر سازمان ملل متحد علیه ایران است.


براساس این ممنوعیت‌ها هرگونه معامله با لیست سیاه اعلام‌شده، ممنوع است و دارایی‌های احتمالی این فهرست در ایالات متحده مسدود و به سازمان قضایی آمریکا ارجاع داده می‌شود.

طبق فهرست اعلام شده، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدرضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج سپاه پاسداران، احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران و جواد کریمی ثابت، مدیر شرکت انرژی نوین ایران در فهرست جدید تحریم‌ها قرار دارند.

بیمه ایران و دفتر نمایندگی این بیمه در بریتانیا نیز شامل این تحریم‌ها شده‌ است.

همچنین «پست بانک» ایران به دلیل آنچه «حمایت از فعالیت‌های گسترش اتمی» خوانده ‌شده، به عنوان شانزدهمین بانک ایرانی در فهرست سیاه قرار گرفته‌ است.

نام پنج شرکت وابسته به خطوط کشتیرانی ایران که فعالیت دو شرکت در هنگ‌کنگ اعلام شده نیز در میان تحریم‌شدگان به چشم می‌خورد.

تیمونی گایتنر، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، در کنفرانس خبری دیروز گفت که این دولت نام افراد، سازمان‌ها و نهادهایی که در برنامه‌های موشکی ایران سهیم هستند را در لیست سیاه اضافه کرده‌ است.

او گفت که این اقدام تحریمی آمریکا برای جلوگیری از «ادامه ارتباط سایر دولت‌ها و سازمان‌های مالی خارجی با جمهوری اسلامی» طراحی شده‌ است.

گایتنر گفته‌ است که دولت آمریکا همچنان «حمایت‌های» دولت‌ ایران از «سازمان‌های تروریستی» را هدف قرار می‌دهد و به تمرکز بر رفتار سپاه پاسداران ادامه خواهد داد.

او گفت که ما همچنان به افشای تلاش‌های ایران برای فرار از تحریم‌های بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا همچنین از اقدامات بیشتر دولت آمریکا برای افزایش فشار مالی بر ایران در هفته‌های آینده خبر داد.

جمهوری اسلامی ایران اما این تحریم‌ها را بی‌فایده می‌خواند و می‌گوید این تحریم‌ها بر روند فعالیت‌های اتمی کشورش تاثیر نمی‌گذارد. این کشور همواره حمایت از گروه‌های تروریستی را رد می‌کند و بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای اش تاکید دارد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)