تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

طالبان: صلح با جنگ بدست نمی‌آید

در آستانه برگزاری نشست صلح سنتی افغان‌ها (جرگه مشورتی صلح)، طالبان اعلام کرد این نشست، تلاش «ناکام» نیروهای خارجی به رهبری آمریکا است تا مردم افغانستان را «فریب» دهند.

قرار است این نشست، فردا ۱۲ خرداد با شرکت بیش از ۱۴۰۰ تن از رهبران محلی و نمایندگان طیف‌های مختلف مردم به ویژه زنان، به منظور مذاکره درباره چگونگی صلح با شورشیان در کابل برگزار شود.


طالبان اعلام کرده که این جرگه «نمادین» صلح در حالی راه‌اندازی می‌شود که خبرهایی مبنی بر آغاز حملات گسترده در قندهار از سوی دولت افغانستان و نظامیان خارجی مطرح شده است.

به باور طالبان، شرکت‌کنندگان این جرگه، از سوی آمریکا انتخاب شده‌اند و برگزاری این نوع نشست‌ها بهانه‌ای برای تداوم «جنگ» است و نه تلاش برای برقراری صلح.

گروه طالبان افزوده تا زمانی که نیروهای خارجی برای حل «اساسی و واقعی» مشکلات افغانستان اقدام نکنند، به مبارزه مسلحانه ادامه می‌دهد، اما به چگونگی حل این مشکلات اشار‌ه‌ای نکرده است.

طالبان پیش‌تر اعلام کرده بود در صورت حذف نام رهبران خود از فهرست سیاه سازمان ملل و آزادی تمام زندانیان این گروه، در نشست صلح با دولت افغانستان شرکت خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)