تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موسوی و کروبی درخواست مجوز راهپیمایی کردند

میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری راهپیمایی در ۲۲ خرداد ماه در تهران، از وزارت کشور درخواست مجوز کردند.

این درخواست در جریان دیدار امروز دوشنبه این دو رهبر مخالفان دولت در قالب نامه‌ای، تنظیم و به استانداری تهران فرستاده شد.


در متن درخواست صدور مجوز، محل برگزاری راهپیمایی از میدان امام حسین تا میدان آزادی اعلام شده است.

موسوی و کروبی پیش‌تر از مردم و هواداران جنبش سبز خواسته بودند خود را برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ خرداد ماه آماده کنند.

۲۲ خرداد ماه اولین سالگرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم است که در آن محمود احمدی‌نژاد به عنوان «برنده» از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای معرفی شد.

موسوی و کروبی نتیجه این انتخابات را نپذیرفته و دولت برآمده از آن را «نامشروع» اعلام کرده‌اند.


به گزارش وب‌سایت سحام‌نیوز، در این دیدار آقای کروبی با انتقاد از فشارها و محدودیت‌های ایجادشده برای برگزاری مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله روح‌الله خمینی گفت ماموران امنیتی، امسال از برگزاری این مراسم در جماران جلوگیری کرده‌اند.

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، این مراسم پس از درگذشت آقای خمینی، همه ساله در حسینیه جماران برگزار می‌شود.

آقای کروبی گفت: «هم‌اکنون وضع امام و نامش را طوری محصور کرده‌اند که یک گروه خاص فقط می‌تواند درباره امام سخن بگوید و مراسم برگزار کند که حتی آن گروه خاص هم گروهی نظامی باشد.»

میرحسین موسوی نیز در این دیدار با انتقاد از وضعیت کشور گفت گروهی تصویر آیت‌الله خمینی را «زندانی» کرده‌اند، در حالی‌که «امام متعلق به همه ماست و متعلق به همه مردم است.»

کروبی: «هم‌اکنون وضع امام و نامش را طوری محصور کرده‌اند که یک گروه خاص فقط می‌تواند درباره امام سخن بگوید و مراسم برگزار کند که حتی آن گروه خاص هم گروهی نظامی باشد»

آقای موسوی همچنین به کسانی اشاره کرد که برای ماندن در قدرت، تلاش می‌کنند تصویری که «می‌خواهند» از آقای خمینی ارائه کنند.

این رهبر مخالفان دولت به برگزاری مراسم امسال سالگرد درگذشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود که برگزاری این نوع مراسم‌ باعث می‌شود «خلاقیت و شور و شوق از بین برود.»

فرماندهان سپاه و بسیج به همراه برخی مسئولان دولت احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند مراسم امسال درگذشت آقای خمینی را با حضور بیش از دو میلیون نفر در تهران برگزار خواهند کرد.

این مراسم قرار است جمعه ۱۴ خرداد ماه در آرامگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و با حضور آقای خامنه‌ای برگزار شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کروبی و میرحسین، گروهی تصویر آیت‌الله خمینی را «زندانی» کرده‌اند، در حالی‌که «امام متعلق به همه ماست و متعلق به همه مردم است.» ما مردم ایران زمین، هیچگونه تعلقی به فریبکاران و آدم کشان نداریم. امام خمینی ارزانی خودتان.
شهیدی،

-- Shahidi ، May 31, 2010

با موس موس موس کردن «امام» و «امام» و «امام» سه سال دیگر هم خواهد گذشت و راه پیمایی با جواز و بی جواز ماهم راه بجایی نخواهد برد. خاطر مان جمع مای عامه.

-- بدون نام ، May 31, 2010

خجالت نمی کشید عکس آن هیتلر را بالا میبرید؟
بابک.د

-- بدون نام ، May 31, 2010

دوستان نه موسوی ونه کروبی هیچکدام اعتقادی به خمینی ندارند.شرایط حکم میکند که زیر علم او سینه بزنند. چون ریسمان این حکومت اسلامی را فقط می شود با تیغ خودشان برید.

-- نادره ، May 31, 2010

براتون عجیب نیست چرا نه تلوزیون فارسی بی بی سی و نه وب سایتش خبر دیدار جناب موسوی و کروبی و مسیر راهپیمایی را نگفته اند؟

-- دردمند ، May 31, 2010

این دو تا با پنبه خودشون ( امام راحل! ) دارند سر نظام بی سر رو می برند.
مسیر مشخص شد :
از "میدان امام حسین" تا "میدان آزادی"

-- نیما ، May 31, 2010

اقا یا خانم دردمند برامون عجیب نیست چرا بی بی سی از راهپیمایی و دیدار موسوی و کروبی ننوشته مطمئن باش به وقتش خواهد نوشت و خواهد گفت امروز ترافیک خبری در مورد اسرائیل و کشتی به گل نشسته ترکیه بود که با مهماتش گیر اسرائیلی ها افتاد و نقشه جمهوری اسلامی برای بدنام کردن اسرائیل لو رفت حتما فردا پس فردا بی بی سی به موسوی و کروبی می پردازد در ثانی ملت ایران نباید منتظر باشند تا بی بی سی و رادیو فردا رادیو زمانه در هر موردی اطلاع رسانی کنند خود مردم باید بدانند در 22 خرداد چکار بکنند که مطمئنا می دانند لطفا تفرقه انداری نکن چون بی بی سی و رادیو فردا و رادیو زمانه رسالت خودشان را انجام داده و می دهند

-- بی نام 78 ، Jun 1, 2010

آقای ناشناس يک فلسطينی هنوز اين حق رفت و آمد بر روی خاک خود را دارد به برادران ايرانيت فکر کن که بيش از 10 در صد جمعيت ايران در خارج مانده اند حتی در عزای عزيزانشان نميتوانند شرکت کنند. برادر من 9 روز در بيمارستان بود و ميدانستيم ميميرد و من به تلفن خيره شده بودم و نميتوانستم به خاکم برگردم و با عزيزم خداحافظی کنم. خاک ما کجاست؟ ما ازفلسطينيها بدبختر هستيم که حتی هموطنان ما نميفهمند ما 32 سال پيش وطن و خانواهامان را از ديت داديم. ما را در قبرستان سگان خاک خواهند کرد!عزيز من اگر برای سرنوشت فلسطينی غمگينيت اين دليل نميشود که شما حق ما را به اينها بدهيد به اندازۀ کافی چاه نفت در دست عربها هست درضمن دوباره تکرار ميکنم اينها با پاسداران همکاری ميکنند و در تجاوزها و شکنجه ها شريکند از زنازاده ام زنا زاده ترند.

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

ولی تلوزیون صدای آمریکا دیشب حتی متن نامه رو هم نشون داد

-- متین ، Jun 1, 2010

سبک نوشتن نامه بسیار زیرکانه است. در واقع با زبان خوش و متناسب به گیرنده نوشته شده است. رد درخواست به معنی عدم توجه به اصل 27 است در عین حال که این درخواست آرمانگرا نیز هست که آرمان آن زنده کردن اهدافی است که جمهوری اسلامی بر آنها بنا شد و مردم هم خواسته یا نادانسته به آن خوش آمد گفتند و بعدها برایش خون ریختند. در این مقطع هیج شکل دیگری برای نوشتن نامه درست نبوده و نمیتوانسته تندتر از چیزی که هست باشد.

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

راه پیمایی به تنهایی جواب نمی دهد. باید صبح اعتصاب سراسری نمود و بعداز ظهر 5 به یعد نیز راه پیمایی سراسری شروع شود. با حضور رهبران سبز.

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

موسوی و کروبی و اصلاح طلبان اگر این فرصت را از دست بدهند کودتاچیان کارشان را تمام می کنند. تا الان هم فقط به خاطر ترس از مردم بوده که حذف آنها به تاخیر افتاده است.

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

آی بی نام‌ی که خودتان را به قبرستان سگ‌ها دعوت کردید، من (که اعتقادی به تقدس نمادین سگ در ایران باستان هم ندارم) به شما اجازه نمی‌دهم به سگ و قبرستان‌اش توهین کنید. بعد از مرگ شما، نه ایران؛ بلکه بهترین مکان شما همان غزه است.
مامور

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)