تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شورای هماهنگی: مجوز راهپیمایی صادر کنید

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با انتقاد از محدودیت‌های ایجادشده برای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جبهه مشارکت و رسانه‌ها، خواستار صدور مجوز راهپیمایی برای مخالفان دولت شد.

این شورا در بیانیه‌ای، اعلام کرده است که «اکثریت قریب به اتفاق» تنش‌های درونی پس از پیروزی انقلاب را ناشی از «نادیده انگاشتن» فعالیت نهادهای مدنی و رسانه‌های مستقل می‌داند.

این شورا در عین حال افزوده که اعمال محدودیت‌ها برای برخی احزاب اصلاح‌طلب و توقیف مطبوعات را در «جهت تعالی و توسعه» نمی‌داند.

در این بیانیه آمده است که ادامه چنین برخورد‌هایی با احزاب و رسانه‌ها «موجب انشقاق اجتماعی و جداشدن نیروهای وابسته به انقلاب و حذف سرمایه‌های اجتماعی» خواهد شد

در این بیانیه آمده است که ادامه چنین برخورد‌هایی با احزاب و رسانه‌ها «موجب انشقاق اجتماعی و جداشدن نیروهای وابسته به انقلاب و حذف سرمایه‌های اجتماعی» خواهد شد.

شورای هماهنگی برای حل و فصل این مسائل درخواست کرده که مقام‌های جمهوری اسلامی براساس اصل ۲۷ قانون اساسی، به مخالفان دولت اجازه برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز بدهند.

این شورا همچنین اعلام کرده که «اجرای بی‌کم و کاست قانون اساسی و توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده قانون اساسی» را تنها راه حل مشکلات در حوزه مشارکت اجتماعی می‌داند.

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در شرایطی صادر می‌شود که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خواستار توقف فعالیت‌های سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت شده است.

طی ۱۰ ماه گذشته نیز مقام‌های جمهوری اسلامی به درخواست‌های میرحسین موسوی، مهدی کروبی و احزاب اصلاح‌طلب برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز، پاسخ منفی داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر پارسال برایتان صادر کردیم امسال هم برایتان صادر می کنیم. مجوز بی مجوز

مجوز بدیم تا تا ملت عزیز و بزرگ ایران را به خیابان بیاورید.

بروید فکر دیگری بکنید.

-- بدون نام ، May 17, 2010

چشم!! حتمن!
این حضرات از سایه خودشون ترس دارند چه برسد به مجوز.فقط بازی بازی کردنه اگر ساده اندیشی شود

-- م ازپارس ، May 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)