تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هاشمی: سانسور آب در هاون کوبیدن است

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید سانسور اخبار و جعل حقایق، «آب در هاون کوبیدن است» و «ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند.»

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری ایلنا، آقای هاشمی، تلاش برای توقیف مطبوعات، انسداد اخبار و فیلتر روزنه‌های خبررسانی را تلاشی «بیهوده» دانسته و گفته که در جهان کنونی، باید «تمام عملکرد خویش را با معیارهای انسانی تطبیق دهیم.»


وی افزوده که در چنین شرایطی بهتر است «با ایجاد فضای باز، با جامعه جهانی در این مسیر همگام شویم.»

هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود، به گسترش اینترنت در ایران اشاره کرد و از ترویج اخبار دروغ از سوی «حقیقت‌ستیزان جهان» ابراز نگرانی کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در شرایطی به طور تلویحی از سیاست‌های خبری در ایران انتقاد می‌کند که محافظه‌کاران نزدیک به احمدی‌نژاد، از وی به همراه دو فرزندش (فائزه و مهدی) به عنوان «عوامل» حوادث پس از انتخابات یاد می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تیر ماه سال گذشته، پیشنهاد آزادی زندانیان، فراهم کردن فضای آزاد برای اظهارنظر مخالفان و دلجویی از آسیب‌دیدگان را مطرح کرده بود که منجر به برانگیخته شدن خشم محافظه‌کاران شد.

هاشمی، تلاش برای توقیف مطبوعات، انسداد اخبار و فیلتر روزنه‌های خبررسانی را تلاشی «بیهوده» دانسته و گفته که در جهان کنونی، باید «تمام عملکرد خویش را با معیارهای انسانی تطبیق دهیم»

از زمان ایراد خطبه نماز جمعه ۲۶ تیر ماه، حملات علیه رئیس مجلس خبرگان، افزایش یافته‌ است، به طوری که آیت‌الله علی خامنه‌ای در چندین سخنرانی، بدون اشاره به نام وی، از موضع‌گیری و عملکرد هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات انتقاد کرد.

قوه قضائیه ایران نیز چندی پیش، پس از گسترش اعتراض محافظه‌کاران، دستور بازداشت مهدی هاشمی را صادر کرد.

مهدی هاشمی در حال حاضر در لندن به‌سر می‌برد و آن‌طور که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات گفته، در صورت بازگشت به ایران دستگیر خواهد شد.

برخی متهمان رویدادهای پس از انتخابات، در اظهارات خود در دادگاه، اتهاماتی همچون دست‌داشتن در ناآرامی‌های پس از انتخابات را متوجه مهدی هاشمی کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ماه منی هاشمی؟؟؟!!!!

-- mohsen ، May 16, 2010

این هم ریس مجمع تشخیص نظام که حرفش خریدار ندارد!!! این دیگه چه نظامی که ریسش باید چونه بزنه و فایده ای نداشته باشه؟
باید گریست به حال خودمون که حکومت در قبضه کیست خدا می داند!!؟
این یعنی هرج و مرج!
البته آقای هاشمی اگر سانسور آب در هاون کوبیدن است چرا درباره ی مرگ جوانهای ایران کسی در این همه سال نگفت؟
چرا کسی درباره جنگ کوتاه نیامد که این همه جوان مردم را به کشتن دادیدو اگر کسی حرفی می زد می گفتند ساکت باشید این حرف را جایی نزنی؟
آیا باید کار به جای باریک برسه تا صدای مردم در بیاید؟
چرا با مردم و همه اقوام ایرانی کرد و بلوچ و فارس و آذری و افغانی ... با مهربانی رفتار نشده؟
البته کارهای + هم شما انجام دادی که جای تقدیر دارد. همین پیشنهاد دانشگاه آزاد و گرنه همه می رفتند حوزه علمیه درس می خوندند

-- مسعود ازپارس ، May 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)