تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
کمیسیون امنیت ملی مجلس:

«موسوی از مردم عذرخواهی کند»

کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اعتراض میرحسین موسوی به اعدام‌های اخیر، اظهار امیدواری کرد وی از «کژ راهه بازگردد و از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.»

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت، هفته گذشته در واکنش به اعدام پنج زندانی سیاسی در ایران، بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرده است.


این موضع‌گیری آقای موسوی با واکنش دادستانی تهران مواجه شده، به طوری که عباس جعفری دولت‌آبادی این بیانیه را «مجرمانه» دانسته است.

۱۷۵ نماینده مجلس نیز امروز یکشنبه در نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی، با انتقاد از مواضع اخیر موسوی، از قوه قضائیه خواسته‌اند با رهبران مخالف دولت برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیسیون امنیت ملی افزوده که بیانیه آقای موسوی «حمایت‌ صریح از تروریست‌ها و جنایتکاران است.»

«واقعاً‌ عجیب و جای تأسف بسیار است که چگونه فردی که زمانی در سطح ملی مسئولیت داشته است، حالا آن‌قدر تنزل می‌کند که شهادت انسان بی‌گناه را در حسینیه شیراز و روستاها و شهرهای مناطق شمال غربی کشور نمی‌بیند»

این کمیسیون افزوده است: «واقعاً‌ عجیب و جای تأسف بسیار است که چگونه فردی که زمانی در سطح ملی مسئولیت داشته است، حالا آن‌قدر تنزل می‌کند که شهادت انسان بی‌گناه را در حسینیه شیراز و روستاها و شهرهای مناطق شمال غربی کشور نمی‌بیند.»

شیرین علم‌هولی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان، پنج نفری هستند که یکشنبه هفته گذشته، بدون اطلاع خانواده‌های خود اعدام شدند.

از میان اعدام‌شد‌گان، چهار نفر به «عضویت در پژاک» و یک نفر دیگر (مهدی اسلامیان) به دست داشتن در «انفجار حسینیه‌ای در شیراز» متهم شده بودند.

اعدام این پنج نفر بازتاب‌های داخلی و خارجی گسترده‌ای به همراه داشته است.

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر، احزاب سیاسی و ایرانیان خارج از کشور در نقاط مختلف جهان، در روز‌های اخیر نسبت به اجرای این احکام اعدام‌ اعتراض کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مزدوران و سرسپردگان ولایت ننگین فقیه بدانید که
موسوی بیاری و کمک ما ملت یزرگ شما فاسدان و مفسدان بی نظیر تاریخ را به زباله دانی تاریخ خواهد ریخت! شما بیشرفان را که از ترستان این چنین گستاخ شده اید! شما بیشرفان را که این گونه با تمامیت ملی و تمامیت ارضی و تمام ارز ایران بازی کردید، به یغما بردید و اینک باز هم رجز می خوانید. اگر نمیدانید بدانید که برای اولین بار در تاریخ ایران و جهان بعد از هیتلر و استالین چنین اتحاد عظیمی بر علیه شما نامردان در ایران و در تمامی جهان بوجود آمده است. شما امروز با اکثریت بیشتر از نود در صد در داخل ایران و تمامی ملتهای جهان در خارج از ایران سروکار دارید. شما بدانید که حتا در میان آن در صد کوچک که به ظاهر هنوز به شما وفادار مانده و البته بخاطر چاپیدن بیشتر است با یک باد همگی به صف انقلابیون سبز خواهند پیوست و آنگاه شماها مجبورید با لباس مبدل و سر کردن چادر از ایران فرار کنید. ولی بدبختیان در این است که آنروز همه چادر از سر بر خواهند داشت. پس فکری دیگر کنید. ماه خرداد ماه مرگ نه که خاکسپاری شماست!
زنده باد میر حسین موسوی
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، May 16, 2010

او از مردم عذر خواهی کرده است و پشیمان از گناه است . بوسیدن دست خمینی گناه بود. جاهل پروری گناه بود . هم پیمان شدن در کشتار مردم با خامنه ای گناه بود. لگد به ملت و ملیت زدن گناه بود. او حالا با مردم وتوبه کرده است . ما او را بخشیده ایم . شما نمایندگان را هم می بخشیم. غدر بخواهید و به ما سبزها بپیوندید.

-- نادره ، May 16, 2010

واقعا" شرم آور است. موسوی و زنش رهنورد باید دستگیر شوند و به اشد مجازات محکوم گردند. بازهم سیاست خودی و غیر خودی. دست بر دارید.

-- بدون نام ، May 16, 2010

اعدام، اعدام است و محکوم است.

حالا اگر موسوی این بیانیه را صادر نمی کرد. شما خیالتان راحت می شد.

برخورد با موسوی جرات می خواهد که شما ندارید.

برخورد با موسوی یعنی برخورد با ملت ایران.

-- بدون نام ، May 16, 2010

خب یک اعترافات تلویزیونی بگذارید تا اقای موسوی رسما از ملت ایران عذر خواهی کنند که نتوانستند رای دزدی شده مردم را از شما دیکتاتورها پس بگیرند ما با این موضوع کاملا موافقیم که رئیس جمهور منتخب ما را شما رای شان را بالا کشیدید و علنا این بیچاره را از ریاست جمهوری اش ساقط نمودید .

-- جمشید ، May 17, 2010

با تشکر فراوان از مجلس محترم که به فکر حل مشکلات مردم هستند.

-- بدون نام ، May 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)