تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمایت فعالان سیاسی از مبادله سوخت اتمی

جمعی از فعالان سیاسی با صدور بیانیه‌ای، از تبادل سوخت هسته‌ای حمایت کرده و آن را از نظر «اقتصادی و سیاسی» به نفع ملت ایران دانستند.

در این بیانیه که روز گذشته (یکشنبه) منتشر شده، تبادل سوخت هسته‌ای در «یک کشور دوست و مورد اعتماد امری مثبت تلقی شده است.»

امضاکنندگان این بیانیه، محمد بسته‌نگار، عزت‌الله سحابی، تقی رحمانی، حسین رفیعی، رضا رئیس طوسی، حسین شاه‌حسینی، اعظم طالقانی، رضا علیجانی و نظام‌الدین قهاری هستند.

این فعالان سیاسی نوشته‌اند که درآمد نفتی ایران نسبت به دوران اصلاحات سه‌برابر شده، اما «بی‌تدبیری‌ها و ماجراجویی‌های دولت» باعث شده که بسیاری، همچنان در فقر زندگی کنند

در این بیانیه آمده که تبادل سوخت هسته‌ای می‌تواند موجب برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شود و از نظر سیاسی نیز رابطه ایران با جهان را «شفاف» می‌کند.

این فعالان سیاسی در بخش دیگری از بیانیه خود نوشته‌اند که درآمد نفتی ایران نسبت به دوران اصلاحات سه‌برابر شده، اما «بی‌تدبیری‌ها و ماجراجویی‌های دولت» باعث شده که بسیاری، همچنان در فقر زندگی کنند.

در این بیانیه همچنین، از فعالان سیاسی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب خواسته شده که از این اقدام دولت «حمایت کنند.»

گزارش‌ها از ایران حاکی از آن است که این کشور در جریان مذاکره با تركيه و برزيل بر سر مبادله سوخت اتمى، توافق کرده است این مبادله در خاک ترکیه انجام شود.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است: «ایران ۱۲۰۰ کیلوگرم سوخت ۳۰۵ درصدى خود را به تركيه ارسال كرده و در مقابل ۱۲۰ كيلوگرم سوخت ۲۰ درصدى دريافت مى‌كند.»

موافقت ایران با پیشنهاد مبادله سوخت وین در حالی صورت گرفت که چندی پیش هیلاری کلینتون و دیمیتری مدودف، روسای جمهوری ایالات متحده و روسیه گفته بودند گمان نمی‌کنند ایران به این پیشنهاد پاسخ مثبت دهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگر آن سه خط طلا و پل ورسک و دانشگاه تهرانی را که رضاشاه ساخته بود با خودش به گور برد؟
من دانشجوی فیزیکم و میدانم چه خیانتی به علم در این کشور با این دولت منحوس شده..

حالا اگر این اتفاق و هاتم بخشی در زمان شاه می افتاد میگفتند شاه ایران را فروخت

مطمئن باشید غرب هم فکر منافع خودش است و ماهم
بعد از گذراندن آن تاریخ تاریک و نگاهی به تاریخ معاصر می فهمیم : ما منافع ملی را نباید فدای کدورتهای سیاسیمان با موجودات احمقی مانند خامنه ای و احمدینژاد بکنیم.

اینها میروند و این تاسیسات روشها و متدهای علمی است که میماند.

نگاهی به روسیه کنید که اگر اندک قدرتی هم اکنون دارد از صدقه سرِ تکنولوژی های باقی مانده از زمان شوروی است(در حالی که بر خلاف شوروی سابق دیگر ماهیت کمونیستی ندارد و ...)
آمریکا هر نوع تکنولوژی ای را دو دستی تقدیم جهان نمی کند.

آیندگان ایران از اینکه هاتم بخشی در این وسعت رخ داده از ا.ن و خ.ر و حامیان این طرح به عنوان فتحعلی شاه و دربارش نام خواهند برد..

زنده باشید...
خلیج همیشه فارس

-- خلیج فارس ، May 17, 2010

مستر "خلیج فارس"، شما که در غرب ستیزی خط‌ ‌دهنده «رهبرتان» هستید، ممکن است بفرمائید پوتینِ استالین چه گلی به سر شما زده که حاضرید تحریم اقتصادی جان میلیون‌ها هموطن را بگیرد و شما با استفاده از همان تکنولژی غرب به مردم فروشی خود ادامه دهید؟ اینهمه جنایت و خیانت که جلو چشممان اتفاق میافتد پرچم‌تان را باندازه کافی سرخ نکرده؟

...

-- بدون نام ، May 17, 2010

اکنون نوبت شیره مالی به سر ترکها وبرزیلی ها و باد درآستین آنها انداختن ودادن رشوه های نفتی وگازی .خودشان هم در پنهان چون 25 سال گذشته بدنبال بمب سازی باشند .آخوند هرگز کوچکترین گامی در راستای پیشرفت فرهنگ یا دانش یا هنر بر نداشته ..آنچه را خوب انجام میدهد کشتن هنرمندان واندیشمندان کشور ما میباشد

-- بهنام ، May 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)