تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تلاش داسیلوا برای حل مناقشه اتمی ایران

لولا ایناسیو داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل، برای حل و فصل مناقشه هسته‌ای ایران وارد تهران شد و با مقام‌های ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

سفر وی به ایران در حالی انجام شده است که قدرت‌هاى بزرگ غربی، این سفر را آخرین فرصت براى حل بن‌بست پرونده اتمی ایران، پیش از افزایش تحریم‌هاى شوراى امنیت علیه جمهوری اسلامی می‌دانند.


با این که ایالات متحده و روسیه نسبت به موفقیت داسیلوا در سفر به ایران خوشبین نیستند، اما وی ابراز امیدواری کرده است که بتواند نظر مقام‌های ایرانی را برای انعطاف‌ بیشتر در این پرونده جلب کند.

داسیلوا پیش از سفر به تهران در مسکو گفت: «باید از همه آموخته‌های دوران طولانی کار سیاسی خود استفاده کنم تا دوستم احمدی‌نژاد را قانع کنم با جامعه بین‌المللی به توافق برسد.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمدی‌نژاد در ملاقات خصوصی و مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و برزیل گفت: «کشورهای نظام سلطه، به ‌صورت دقیق، حساس و جست‌وجوگر، روند این سفر را پیگیری می‌کنند.»

«باید از همه آموخته‌های دوران طولانی کار سیاسی خود استفاده کنم تا دوستم احمدی‌نژاد را قانع کنم با جامعه بین‌المللی به توافق برسد»

به گفته وی، علت این حساسیت این است که برزیل و ایران «دو قدرت در حال بروز و ظهور هستند و بسیاری از مسائل آینده دنیا به نحوه تعامل دو کشور و کشورهایی مانند ما بستگی دارد.»

احمدی‌نژاد افزود: «برزیل و ایران متعلق به آینده هستند و نظام سلطه متعلق به گذشته است.»

داسیلوا در آخرین ساعات شنبه شب در راس یک هیات ۳۰۰ نفره وارد تهران شد و در فرودگاه از سوى منوچهر متکى، وزیر امور خارجه جمهورى اسلامى مورد استقبال قرار گرفت.

وی که برای دیدار دو جانبه و شرکت در اجلاس گروه ۱۵ به تهران سفر کرده، امروز با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم دیدار و گفتگو کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حمایت جمعی از فعالان سیاسی از تبادل سوخت هسته ای
ما، بر اساس منافع ملی، از تبادل سوخت هسته‌ای حمایت می‌کنیم
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=16888
آفرین بر شما . کاش چپ های روسی و اصلاح طلبان و اصول گرایان دو پهلو و ... هم از این طرح حمایت میکردند تا کشور را از بن بست سیاسی فعلی و خطر درگیر شدن در یک جنگ بی حاصل نجات دهند

-- simin ، May 17, 2010

این سوسیالیست نمای نوین مانند آن چینی کمونیست نما وچاوز همگی برای دریافت سهمی برابر با ترکیه /هجده میلیارد دلار /چون گرگها به دریدن پیکر نیمه جان ج-ا سر گرمند .سود آنها در زیان ما میباشد

-- بهنام ، May 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)