تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کروبی: جرم اعدام‌شدگان اخیر محرز نشده است

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت، می‌گوید که جرم اعدام‌شدگان اخیر برای هیچ‌کس «محرز» نشده است.

وی روز گذشته، چهارشنبه در دیدار با خانواده علی ملیحی، روزنامه‌نگار زندانی در پاسخ به پرسشی درباره اعدام پنج زندانی سیاسی در زندان اوین تهران، گفت: «سخنان وکلای اعدام‌شدگان و این‌که اعدام‌ها بدون اطلاع آن‌ها صورت گرفته، نشان از آن دارد که عدالت نایاب است و رویه فعلی هیچ تناسبی با موازین شرعی و قضایی ندارد.»


به گفته آقای کروبی: «اعدام این افراد در شرایطی صورت گرفته ‌است که هیچ‌کس از چند و چون پرونده آن‌ها باخبر نیست و جرم آن‌ها به دلیل علنی نبودن دادگاه و عدم رعایت آیین دادرسی و قانون، برای هیچ‌کس محرز نشده ‌است.»

فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان یک‌شنبه هفته جاری به اتهام «عضویت در گروه‌های ضد انقلاب» در زندان اوین تهران اعدام شدند.

به گزارش سحام‌نیوز، مهدی کروبی با بیان اینکه مخالف رواج یافتن «چنین برخوردهایی» است، گفت: «معلوم نیست آقایان خود را در چه جایگاهی می‌بینند که به راحتی و بدون در نظر گرفتن عاقبت کار چنین حکم می‌دهند.»

وی ادامه داد: «وقتی عده‌ای را به صرف یک اعتراض مدنی در خیابان به گلوله ببندند چنین رفتارهای خارج از رویه‌ای نیز رواج می‌یابد.»

«سخنان وکلای اعدام‌شدگان و این‌که اعدام‌ها بدون اطلاع آن‌ها صورت گرفته، نشان از آن دارد که عدالت نایاب است و رویه فعلی هیچ تناسبی با موازین شرعی و قضایی ندارد»

این چهره مخالف دولت افزود: «چگونه می‌توان بدون ضابطه افرادی را اعدام کرد و نسبت به عواقب آن و دامن زده شدن به فضای بی‌اعتمادی بی‌تفاوت بود؟ مگر جان آدمی‌زاد چنین ارزان است که بتوان به راحتی و با کم‌ترین وسواس قانونی و در بی‌خبری عمومی آن را ستاند؟»

فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و شیرین علم‌هولی نیز به اتهام «محاربه از طریق ارتباط با پژاک»، به اعدام محکوم شده بودند. دادستانی تهران مهدی اسلامیان را نیز به دست داشتن در «انفجار حسینه‌ای در شیراز» متهم کرده ‌است.

مهدی کروبی همچنین با انتقاد از چنین رویه‌ای در دستگاه قضایی گفت: «آقایان تکلیف پرونده کهریزک و تجاوزها را روشن نکرده‌اند و ابهامات آن پرونده‌ها را نزدوده‌اند که باری دیگر ابهامی دیگر می‌آفرینند و البته از کشورداری آقایان بیش از این نیز نباید انتظاری داشت.»

«آقایان تکلیف پرونده کهریزک و تجاوزها را روشن نکرده‌اندکه باری دیگر ابهامی دیگر می‌آفرینند و البته از کشورداری آقایان بیش از این نیز نباید انتظاری داشت»

میرحسین موسوی یکی دیگر از رهبران مخالفان دولت نیز روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه طی بیانیه‌ای اعدام پنج شهروند ایرانی را «ناعادلانه» خواند و آن را محکوم کرد.

این نامزد معترض به نتایج انتخابات پس از شنیدن نحوه بازداشت علی ملیحی و «ضرب و شتم» وی گفت: «هیچگاه فکر نمی‌کردیم روزی به چنین موقعیتی برسیم و چنین رفتارهایی در این کشور عادی شود و با میراث امام و انقلاب چنین برخورد شود.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره «محارب» نامیدن میرحسین موسوی از سوی غلام‌حسین الهام، عضو شورای نگهبان گفت: «به حال اسلام که الهام و حواریون‌اش بلندگوی آن شده‌اند باید گریست.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
فرزاد کمانگر و شیرین علم‌هولی اعدام شدند

نظرهای خوانندگان

Dirooz anha boodand, emrooz manam farda shomaeed dar barabar hich edami cheh siasi cheh gheyre siasi sokoot nakonid !

-- بدون نام ، May 13, 2010

وقتی در جمهوری اسلامی یک ادم منحرف به 22 بچه تجاوز می کند و به طور وحشتناک انها را می کشد و مجازاتش اعدام است و اعدام می شود باید پرسید این بیچاره ها چه جرمی مرتکب شده بودند قتل کرده بودند ؟ تجاوز کرده بودند ؟ دزدی کرده بودند ؟ قاچاقچی مواد مخدر بودند ؟
به همین راحتی و مثل اب خوردن ادم ها را بالای چوبه دار می برند به هرحال این چوبه های دار روزی جان نکبت بار سران بی وجدان جمهوری اسلامی را می گیرد منتظر آن روز باشند گهی پشت به زین و گهی زین به پشت سرنوشت صدام حسین در انتظارشان است هر چند صدام پیش اینها روسقیدتر بود و یک بار اعدام شد

-- محسن ، May 13, 2010

کروبی، «هیچگاه فکر نمی‌کردیم روزی به چنین موقعیتی برسیم و چنین رفتارهایی در این کشور عادی شود و با میراث امام و انقلاب چنین برخورد شود.»! آقای کروبی، میراث خمینی و انقلاب، چیزی به جز اعدام و قتل و ترور و سرکوب و چپاول و فساد و نکبت و بدبختی برای ملت ایران نبوده است.
کوروش،

-- Korosh ، May 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)