تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دادستان تهران به موسوی هشدار داد

دادستان تهران در واکنش به اعتراض میرحسین موسوی به اعدام‌ پنج زندانی سیاسی، به وی هشدار داد این اقدام «یک جرم جدید» است و روزی که «وقت محاکمه سران فتنه فرا برسد، به همه موارد توجه خواهد شد.»

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی گفت که اعدام این پنج زندانی سیاسی، ارتباطی با ناآرامی‌های پس از انتخابات ندارد.


آقای دولت‌آبادی بدون آنکه نامی از میرحسین موسوی ببرد، از وی پرسید: «شما چند صفحه از این پرونده را خوانده‎اید که این‌گونه قضاوت می‌کنید؟ بهتر بود که به پرونده خود این اتهام را اضافه نمی‎کردید.»

وی گفت: «کسانی‎که مدعی پیروی از خط امام (ره) هستند، چگونه می‎توانند آموزه‎های ایشان را که ایستادگی در برابر گروهک‎های معاند بود، فراموش کنند.»

دادستان تهران اضافه کرد که موسوی «حق ندارد احکام قطعی دادگاه‎ها را زیر سؤال ببرد و اظهارنظری کند که باعث خرسندی و رضایت دشمنان نظام اسلامی شود.»

دولت‌آبادی بدون آنکه نامی از میرحسین موسوی ببرد، از وی پرسید: «شما چند صفحه از این پرونده را خوانده‎اید که این‌گونه قضاوت می‌کنید؟ بهتر بود که به پرونده خود این اتهام را اضافه نمی‎کردید»

میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان دولت، هفته گذشته در بیانیه‌ای اعدام پنج زندانی سیاسی را محکوم کرده بود.

دولت‌آبادی در واکنش به این بیانیه گفت: «این اقدامات فرار به جلو است تا بگویند همه احکامی که صادر می‌شود بی‎اعتبار است.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، میرحسین موسوی را متهم به «نشر اکاذیب» کرد و افزود: «در هیچ جای دنیا دستگاه قضایی این‌گونه بی‎محابا مورد اتهام واقع نمی‎شود.»

به گفته دادستان تهران، «بسیاری از مواضعی که وی (موسوی) و کاندیدای شکست ‌خورده دیگر انتخابات اخیر گرفته‌اند، جرم است؛ اما چون نظام اسلامی برای تعقیب آن‌ها براساس مصالحی عمل می‌کند، آن را موکول به زمان مناسب کرده‌ایم.»

این مقام قضایی اضافه کرد: «تعقیب آن‌ها (میرحسین موسوی و مهدی کروبی) به عنوان سران فتنه تابع مصالح نظام اسلامی است و مطمئنا در آن چهارچوب عمل می‌شود.»

دادستان تهران اضافه کرد که موسوی «حق ندارد احکام قطعی دادگاه‎ها را زیر سؤال ببرد و اظهارنظری کند که باعث خرسندی و رضایت دشمنان نظام اسلامی شود»

دولت‌آبادی همچنین گفت: «بیانیه اخیر (موسوی) در حمایت از محکومین ضدانقلاب معدوم، بیانیه‌ای است جدا از بیانیه‌های انتخاباتی گذشته و ‏خلاف اصول است، لذا روزی که وقت محاکمه آن‌ها برسد به همه این موارد توجه خواهد شد.»

دادستان تهران همچنین گزارش‌ها در این خصوص که اعدام‌ پنج زندانی سیاسی در آستانه خردادماه و سالگرد انتخابات ریاست جمهوری با هدف «رعب و وحشت» انجام شده را تکذیب کرد.

فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم‌هولی و مهدی اسلامیان پنج نفری هستند که هفته گذشته به اتهام «بمب‌گذاری واقدامات تروریستی » اعدام شدند.

دولت‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ۱۰ تن از بازداشت‌شدگان حوادث روز عاشورا به «محاربه» متهم شده‌اند که دادگاه تجدید‌نظر، حکم اعدام سه تن از این افراد را تائید کرده است.

«بیانیه اخیر (موسوی) در حمایت از محکومین ضدانقلاب معدوم، بیانیه‌ای است جدا از بیانیه‌های انتخاباتی گذشته و ‏خلاف اصول است، لذا روزی که وقت محاکمه آن‌ها برسد به همه این موارد توجه خواهد شد»

دادستان تهران هویت این سه تن را احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و عبدالرضا قنبری اعلام کرده است.

به گفته دولت‌آبادی، این افراد از «وابستگان» به سازمان مجاهدین خلق هستند که درخواست «عفو» کرده‌اند.

دادستان تهران همچنین از قطعی شدن حکم اعدام محمدعلی صارمی، جعفر کاظمی و محمدعلی حاج‌آقایی خبر داده که به گفته وی این افراد نیز از اعضای سازمان مجاهدین خلق هستند.

وی افزوده که مطهره بهرامی حقیقی، ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی سه فرد دیگری هستند که در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بودند، اما مجازات آن‌ها در دادگاه تجدید نظر به حبس تبدیل شده است.

دولت‌آبادی همچنین گفت که ارسلان ابدی و محمد ولیان نیز از اتهام «محاربه» تبرئه شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

باز هم از آقای موسوی بخاطر موضع گیری شان علیه اعدام پنج هموطن کرد تشکر می کنیم.وبه سران جنایت وفساد در قوه باصطلاح قضائیه می گو ئیم شما کوچکتر از آن هستید که قادر باشید آسیبی حتی اندک به موسوی بزنید.عکس عمل مردم ایران و منطقه را در مقابل جنایتی که کردید دیدید؟این بخشی کوچک از قدرت ما سبز ها ست.چنانکه موضع گیری های موسوی نیز خود برخاسته از قدرت ماست.به انتظار روز محاکمه خود در مقابل دادگاه ملت بزرگ ومتحد ایران(ملتی شامل اقوام دلیر وسلحشورکرد، ترک،بلوچ،عرب،ترکمن،لر،گیلک وفارس) باشید

-- مهتاب ، May 15, 2010

دولت‌آبادی جنایتکار روزی نوبت اعدام کردن تو و امثال تو میرسه...... حالا هر چی زور دارین بزنید.....

-- parviz ، May 15, 2010

اسلام چیز درستی ار مخ این افراد باقی نگذاشته است.

-- بدون نام ، May 15, 2010

زرشک

-- بدون نام ، May 15, 2010

«در هیچ جای دنیا دستگاه قضایی این‌گونه بی‎محابا مورد اتهام واقع نمی‎شود.»چون در هیچ جای دنیا دستگاه قضایی این گونه بی‎محابا متهم نمیکند. فقط به تاریخچه قضاوت هایتان نگاه کنید و به تمام زندانیان سیاسی! و مگر این استدلال که" اعدام این پنج زندانی سیاسی، ارتباطی با ناآرامی‌های پس از انتخابات ندارد" دلیل موجهی است که احکامتان لزوما درست است و آقای موسوی و یا کس دیگری نباید اعتراض کند. اگر واقعا دادستان درستی بودی مرتضوی را به دادگاه میکشاندی ! بقیه ش رو بگم؟ عکس چند مرد ! رو نشون بدم و بگم؟ که این آقایون چی کارا کردن، بگم؟

-- ستاره ت ، May 15, 2010

قبل از هر چيز از زحمات آقای دکتر و خبرنگار مبارز و هموطنان فعال تشکر ميکنم. در مقاله اشاره ای شده چرا دنيا در برابر جنايات جمهوری اسلامی بيتفاوت است؟ شايد اين بستگی به تاريخ ما دارد مستعمره نبوديم و دارای زبان مشترکی نيستيم با دگر ملتهاي بزرگ و دگر ما ايرانيها بسيار مغروريم! ما بعد از32 سال هنوز در کشورهای ميزبانمان به طرف جمعهاي بومی نميرويم و باز با اين اينترنت است که نوعی احساستمان را در مورد ايران بيان ميکنيم. ما فکر ميکرديم فلسطينيها بيکسند در صورتی 1 ميليارد و دويست هزار مسلمان فلسطين، فلسطين ميکنند. بايد صدا را بلندتر کرد! اگر به تظاهراتی در برابر سفارتخانه ها ميرويم با انجمنهای حقوق بشر تماس بگيريم و جمع را بيشتر کنيم. من فکر ميکنم ما دگر در سرزمينی که 30 ساله زندگی ميکنيم ميتوانيم مزاحم سفارتخانه ها و خانواده هاشون شويم اگر اين رژيم ميترساند بايد بترسانيم ! دوستان ما بايد از اورگانهای حقوق بشر دنيا بخواهيم که 22 خرداد در برابرنمادهای ج. ا. تظاهرات کنند و ايرانيان اعتصاب عمومي! بايد ج.ا. را تحريم کرد و مثلأ بجای بليط ايران اير از آژنس دگری بخريم و با کسائی که در سپاه و بسيج هستند معامله نکنيد!

-- بدون نام ، May 15, 2010

بايد روي رييس جمهور موسوي به عنوان رييس جمهوري كه به وسياه كودتا بركنار شده اجماع صورت بگيره
زنده باد آزادي برابري و صلح

-- ? ، May 15, 2010

همه عالم می گویند کشتن انساه های بیگناه جرم است حالا دادستان ...می گویدبا بکشیم و هیچ کس نمی تواند بگوید بالا ی چشم ما ابروست.

-- الناز ، May 15, 2010

زوزه های اخرتان است اگر موسوی را می خواستید بکشید تا به حال کشته بودید خودتان هم می دانید روز به روز بر محبوبیت رهبران جنبش سبز افزوده تر می شود مردم ایران به راحتی خوب و بد را تشخیص می دهند در مقابل ظلم شما کوتاه نخواهند امد منتظر آن روز باشید

-- رضا ، May 15, 2010

هیچ کس توی این سی‌ سال نتوانسته بود حکومت را به جوش بیاره.درود بر موسوی.دیروز مقاله آقای نوری علا را در سایت گویا خواندم او نیز مانند خامنه‌ای و احمدی نژاد از موسوی به جوش آمده.پس بین بعضی‌ مخالفین خارج نشین و دیکتاتورها مثل خامنه‌ای فرقی‌ وجود نداره.

-- sasan ، May 15, 2010

سخنی با جناب جلاد : ای دوست! بر جنازه دشمن چو بگذری شادی مکن که با تو همین ماجرا رود

-- علی ، May 15, 2010

در هیچ جای دنیا دستگاه قضایی این‌گونه بی‎محابا آدم نمی کشد و جلوی آدم کشی ستمگران ساکت نمی نشیند، مگر در کشورهای دیکتاتوری

-- فرزاد ، May 16, 2010

مرگ بر سران مزدور جمهوری ضد اسلامی ایران از خامنهای مشرک تا تک تک ظالمان بسیجی روزی برسد که مردم دستشان به سلاح برده وانتقام خون به ناحق ریخته شده جوانان را از تک تک شما بی وطنان مزدور بگیرند مردم مبارز ایران بپا خیزید وداد جوانان به خاک وخون کشیده شده را از دشمنان بشریت وایرانیت بگیرید ما برای سر نگونی این رژیم لحظه شماری میکنیم. زنده باد ایران زنده باد دمکراسی وآزادی مرگ بر رژیم اسلامی

-- امیر رضا شیرازیان ، May 16, 2010

با درود به به مردم سلحشور ایران از تمامی اقوام آن کرد ترک بلوچ عرب فارس مازی وگیلکی ولران ترکمن ووو یاران اینان این وطن فروشان دد صفت کمر به نابودی نسل ما ایرانیان بسته اند اینان دروغگویانی چون رسولانشان هستند اینان کسانی هستند که وقتی کاخ پر شکوه کسرا را نابود کردند فتح قادسیه اش خواندند اینان کسانی هستند که امامانشان کشتار مردان وزنان وکودکان را مباح دانستند اینان مخالف ایران ایرانی هستند که برای ایشان فقط غزه ولبنان مهم میباشد وبس مردم ایران میدانند که این جنبش متکی به فرد نیست بلکه جنبشی است در بطن جامعه است و پویائیش به همین دلیل میباشد موسوی هم تاهمراه با مردم است دوست ماست وما به این که ایشان به دار آویختن هم میهنان کردمان را محکوم کرده سپاس وتقدیر مکنیم .کلامی هم به جلادان ظلم پایدار نیست شما بدانید که کاسه صبر مردم روزی نزدیک لبریز می شود و دامان شما را می گیرد بترسید از عواقب آن روز که شما را به پای چوبه هائی که خود برافراشته اید ردیف کنند ونام ننگینتان را از صفحه زرین میهنمان بزدایند پس به خود بیائید ودست از لجاجت برداشته به مردم بپیوندید که فردا دیر است وزمین با تمامی فراخیش برایتان تنگ خواهد شد.سرنگون باد حکومت استبدادی وضد انسانی حاکم بر ایران پایدار باد زنان ومردان قهرمان ایرانی .

-- امیر رضا شیرازیان ، May 16, 2010

موسوی و خیلی های دیگر نمیخواهند به دوران خمینی برگردند بلکه میخواهند به آرمانهای آنموقع دست پیدا کنن. شاید اینبار با رشد فکری بدست آمده بتوان به آن نزدیک شد

-- بدون نام ، May 16, 2010

آقای دولت آبادی صد رحمت به مرتضوی قاتل تو کثیف تر وجلاد تر از اونی اگر بر علیه آقای موسوی آقای خاتمی کاری بکنی بدان که دیگر سکوتی وجود ندارد چون اونجاست که سرنوشت تو وهمراهانت بد تر از عمال شاه و دارو دسته اش خواهد بود

-- ehsan ، May 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)