تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موسوی: این بود اسلامی که ما می‌خواستیم؟

میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان دولت با انتقاد از بالا بودن آمار اعدام در ایران، گفت: «به نظرتان این نظام دچار مشکل نشده‌ که آن‌قدر آمار اعدام در آن بالا است؟»

وی که در دیدار با جمعی از زندانیان سیاسی آزادشده و خانواده زندانیان سیاسی سخن می‌گفت، افزود: «این چه وضعی است که عده‌ای پشت در منتظر این باشند که چه زمانی به دار آویخته خواهند شد؟ آیا این وهن ایران و اسلام نیست؟ این بود اسلامی که ما می‌خواستیم؟»

دستگاه قضایی ایران روز یک‌شنبه هفته جاری پنج زندانی سیاسی را به اتهام عضویت در گروه‌های «ضد انقلاب» اعدام کرد. میرحسین موسوی پیش از این طی بیانیه‌ای اعدام پنج شهروند ایرانی را محکوم کرده بود.

موسوی: بدون در نظرگرفتن ایدئولوژی و طرز فکر افراد از حق‌شان دفاع کنیم و در برابر ظلم بایستیم

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، آقای موسوی با اظهار تاسف از وجود «شکنجه و اعتراف‌گیری» در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران، این مسائل را ناشی از تفکر «خشونت‌طلبی» دانست که نهادهای حکومتی برای «حفظ منافعی خاص» به آن متوسل شده‌اند.

وی اظهار داشت: «باید بدون در نظرگرفتن ایدئولوژی و طرز فکر افراد از حق‌شان دفاع کنیم و در برابر ظلم بایستیم.»

به گفته آقای موسوی: «مجرم‌ترین افراد، حتی خطرناک‌ترین بزهکاران یک جامعه نیز دارای کرامت انسانی‌ هستند و باید در حد جرمی که مرتکب شده‌اند، مجازات شوند و نباید خانواده و حیثیت آن‌ها مورد حمله قرار بگیرد.»

در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران هزاران نفر از معترضان بازداشت شده و برخی از آن‌ها مورد «شکنجه» قرار گرفته‌اند. گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها همچنین حاکی از اعمال فشار بر خانواده‌های بازداشت‌شدگان است.

میرحسین موسوی: آیا این وهن ایران و اسلام نیست؟ این بود اسلامی که ما می‌خواستیم؟

نخست‌وزیر پیشین ایران با اشاره به صدور روادید برای مادران سه آمریکایی بازداشتی در زندان اوین، گفت: «آیا این حق برای مادران ایرانی هم در نظر گرفته می‌شود و همان تصمیمی که برای مادران آمریکایی گرفتند، برای مادران ایرانی هم می‌گیرند؟»

سه زندانی آمریکایی مرداد ماه سال گذشته، به اتهام ورود «غیرقانونی» به ایران، از سوی ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی دستگیر شدند. وزیران خارجه و اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که آن‌ها به اتهام «جاسوسی» برای آمریکا مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

موسوی: با نبودن شما ملت کن فیکون نمی‌شود
میرحسین موسوی با اشاره به دیدگاهی مبنی بر «حق مردم برای تغییر قانون اساسی» و «وحی منزل نبودن قانون اساسی»، گفت: «در موقعیت فعلی بخشی از مطالبات را مطابق با قانون اساسی موجود، می‌توانیم مرتب‌تر و با پشتوانه بیشتری عنوان کنیم و بعدها به‌تدریج خواهیم توانست آن‌ را نیز با همان مکانیسمی که در خود آن است، تغییرش دهیم.»

نخست‌وزیر پیشین ایران با تاکید بر لزوم جابه‌جایی در قدرت، گفت: «من باید به آقایان خاطرنشان کنم که ملت بزرگ ایران، با بودن یا نبودن شما، کن فیکون نخواهد شد.»

«من باید به آقایان خاطرنشان کنم که ملت بزرگ ایران، با بودن یا نبودن شما، کن فیکون نخواهد شد»

وی با بیان این‌که معترضان در ابتدا برای پس گرفتن رای خود به صحنه آمده بودند، افزود: «وقتی با آن‌ها برخورد شد و مردم مسائل را شکافتند و بررسی کردند، متوجه شدند که این مسائل با مواردی دیگر ارتباط دارد و مطالبات مردم، نه به حالت تصادفی و یا عصبانیت، بلکه به دلیل تجزیه و تحلیل‌هایی که در جامعه اتفاق افتاد، گسترش پیدا کرد»

اعتراضات به «تقلب» در دهمین انتخابات ریاست جمهوری و سیاست‌های دولت در یازده ماه گذشته در شهرهای مختلف ایران ادامه داشته‌ است. جمعی از معترضان در ایران و کشورهای دیگر از هم‌اکنون در حال تدارک برپایی تجمعات اعتراضی در سالگرد انتخابات هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای موسوی این بار در کنار مردم و همراه مردم نگذارید که این فجایع ادامه یابد. قلب همه مردم خون چکان است. کلمات بار کافی برای توصیف نفرت ما از دولت جمهوری اسلامی و سردمداران ان ندارد.

-- ستاره ت ، May 13, 2010

اقای موسویشما اشتباه میکنید اگر این اقایان نباشند نه فقط در ایران بلکه در جهان کنفیکون خواهد شد پس مدیرت دنیا را چه کسانی باید انجام بدهند.

-- Farhad ، May 13, 2010

Nah b edam !
nah b barbariat jomhoory eslami baraye baghaye khod !
nah bitafavoti ma !
nah b sokoot !

-- بدون نام ، May 13, 2010

آقای موسوی اسلام همینست. لطفا قرآن را مطالعه بفرمایید تا متوجه بشوید.

-- نهال ، May 13, 2010

hamin islam in balaha ra sare ma avarde. sarnegon bad in hokomate islami

-- بدون نام ، May 13, 2010

Jenabe aghaye Mosawai Eslam hamin ast.waghti Eslam ba syasat an ham as no Talebani entezari pish as in nist.dar in 30 sal omre in Jomhouri hezaran nafar be jormhaye mokhtalef edam shodeand.anrooz dar poshte bame madrese Alawi goro goro mardomro edam mikardan ya dar kordestam mardom ra be golole mibastand be name eslam bod.alan ham hamin ast.ta in eslam ast motmaen bashin in aghayan hamchenan edame khahand dad va jahan niz nasaregar khahad bod tanha ba bar khastane in mardome ast ke omre in rejim ra kotah karde va jeloye in jenayatkaran ra khahad gereft.Saeid Alman

-- بدون نام ، May 13, 2010

با سلام
یک پیشنهاد دارم و اونم اینه که روزای 22 و 25 خرداد رو اعتصاب عمومی معرفی کنیم برای اینکه امکان داره تو این روزا رژیم نیروهاشو دباره به خیابونا بکشه و امکان راهپیمایی از دست میره.باید از همین الان شروع به فراخانی کنیم چون که یه هفته مونده به این روزا سرعت اینترنت کم میشه تو ایران.از مردم با غیرت کردستان یاد بگیریم!!!آیا برای ده ها نفر کشته شده ی جنبش سبز کار بزرگی کردیم؟؟خواهشن از همین الان شروع کنیم!

22 و 25 خرداد ماه اعتصاب عمومی سراسر ایران به یاد شهیدان راه آزادی. V V V

-- بدون نام ، May 13, 2010

انسانم آرزوست
انسانم آرزوست
انسانم آرزوست
...

-- بدون نام ، May 13, 2010

بله دقیقن همین دینی است که نمی خواستیم اما چون رفتار ما ایرانیها برای قدرتهای پشت پرده شناخته شده است دست روی همون شاسی گذاشتند که مردم این همه سال ازش حمایت می کنند یعنی اسلام بنیادگرا!
این روی مردم ایران به آزمایش گذاشته شد و هنوز هم دست این کوتاه نخواهد شد.
راه حل:
1- بالا بردن سواد مردم و آگاهی دادن درباره مسایل سیاسی یویزه قشر پایین جامعه
2- بالا بردن فرهنگ و آموزش برای تمام اقشار جامعه
3- کنار زدن دین از زندگی اجتماعی روزمره مردم و جایگزینی آن با ایمان.
4-کنار زدن دین از سیاست جامعه
5- اتحاد و همدلی در بین ایرانیها از هر قوم و نزاد
6- پذیرفتن اشتباهات گذشته
7- راه کارهایی که دولت فعلی را از حرکت های وحشی گرانه باز دارد. امید برای زنده ماندن سران رزیم و بخشش اگر اعدام و کشتار توقف یابد.

و ...

-- م ، May 14, 2010

بله، اسلام همین است که ما ایرانیان شاهد آن هستیم. خمینی، پایه گذار قتل و کشتار و شکنجه و ترور و تجاوز و چپاول و بدبختی و تحقیر در ایران و جهان بوده و هست. کسانیکه امروز قدرت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را در کشور قبضه کرده اند از شاگردان و فدائیان خمینی بوده و هستند.
ایرانی،

-- Irani ، May 14, 2010

آقای موسوی
چرا تعجب میکنید. کدام یک از کارهایی که اینها کرده اند در زمان سلطه خط امام و مشخصا نخست وزیری خود شما انجام نشده. من از تعجب شما تعجب میکنم! میشود دو کلام هم از بقول خودتان "عصر طلایی امام خمینی" صحبت بفرمایید و بگویید که آیا ان فجایع چیزی بود که مردم بخاطرش انقلاب کردند؟

-- بدون نام ، May 14, 2010

اسلام دقيقا همينه ديگه رجوع كنيد به تاريخ و متن قرآن درباره برخورد با مخالفان متوجه ميشيد كه شما از قافله اسلام عقب مونديد. تازه اين هم هنوز اسلام واقعي نيست كمي همت مضاعف لازمه

-- رضا ، May 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)