تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقاد تلویحی رامین از قوه قضائیه

محمدعلی رامین، معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد، به طور تلویحی از قوه قضائیه به خاطر همکاری نکردن با این معاونت در برخورد با رسانه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش امروز یکشنبه ایسنا، آقای رامین که در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر سخن می‌گفت، از قوه قضائیه خواست برای فراهم آوردن «فضای مطلوب، معقول و قانونی» برای رسانه‌ها با وزارت ارشاد همکاری کند.


محمدعلی رامین

وی گفت که «آزادی مطبوعات در ایران فراتر از قانون» است و برقراری عدالت قضایی، بهترین راه برای «اصلاح وضعیت رسانه‌ها» است.

رامین با انتقاد غیرمستقیم از برخورد‌های ناهماهنگ ارشاد و قوه قضائیه با رسانه‌‌ها در ایران افزود: «با رفتار دوگانه هیچ امری از امور مهم مملکت اسلامی به سامان نمی‏‌رسد.»

اظهارات این مقام وزارت ارشاد در شرایطی ایراد می‌شود که قوه قضائیه طی چند ماه اخیر، برخی از احکام هیات نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف نشریات را نقض کرده است.

دولت جدید محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر، رای به لغو امتیاز بیش از ۱۰ نشریه داده و صد‌ها سایت خبری و وبلاگ را فیلتر کرده است.

«برخی عناصر قانون‌گریز در مطبوعات که مانع ارتقاء جایگاه مطبوعات هستند، باید قانون تکلیف آنان را مشخص کند»

اعمال محدودیت‌ها برای رسانه‌ها در ایران پس از اعلام نتیجه انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال گذشته افزایش یافته است.

مقام‌های دولتی از توقیف این نشریات و سایت‌های خبری حمایت می‌کنند و معتقدند که این رسانه‌ها قوانین را «رعایت نکرده‌اند.»

رامین نیز در واکنش به انتقاد‌ها از توقیف نشریات در ایران گفته است: «اگر کسی پیدا شد که خواست اصول بر زمین مانده قانون اساسی و قانون مطبوعات را پیگیری کند، باید با او برخورد کرد یا به وی یاری رساند؟»

وی پرسیده است: «کدام سازمان مسئول رسیدگی به آشفتگی‏های موجود در بازار بی‏ در و پیکر رسانه‏ها است؟»

رامین در ادامه اظهار داشت: «برخی عناصر قانون‌گریز در مطبوعات که مانع ارتقاء جایگاه مطبوعات هستند، باید قانون تکلیف آنان را مشخص کند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای رامین راست میگو ید رفتار دوگانه از سوی قوه قضائیه در ایران حرام است!! ولی در آلمان اشکالی ندارد. زیرا ایشان سال 1982 از آلمان رسما اخراج شدند و هنوز فیلم ایشان در آرشیو ها موجود است(اخبار شبکه دوم آلمان) ولی در قبال رفتار دوگانه قوه قضائیه + پولهای سفارت ایران ایشان مجددا به آلمان باز گردانده شدند تا به خدمات خود درآینده پیش بینی شده ادامه دهند و مورد استقبال نئو نازی ها قرار گیرند.استغفراله رفتار دوگانه وای اصلا خوب نیست!!!

-- نادر ، May 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)