تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقاد از برخوردهای «حذفی» حاکمیت

انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا)، برخوردهای «امنیتی و حذفی» حاکمیت را محکوم کرده و تصمیم اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در توقیف پروانه فعالیت دو حزب مجاهدین و مشارکت را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران با انتشار بیانیه‌ای، با تاکید بر «ضرورت حفظ نهادهای مدنی و مراقبت مداوم برای تداوم حیات آنها» هرگونه خدشه به این نهادها را «بستری برای بروز عدم تعادل اجتماعی» ارزیابی کرده است.

در بیانیه این انجمن که در وب‌سایت‌های جرس و کلمه منتشر شده، با اشاره به تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مبنی بر توقیف پروانه فعالیت دو حزب اصلاح‌طلب، آمده است: «این تصمیم اهداف قانون‌گذار از ایجاد رفتارهای شفاف و روشن سیاسی که تحت مراقبت‌های قانونی باشند را نادیده انگاشته است.»

«به نظر می‌رسد جریان سیاسی حاکم نه تنها با روح قانون آشنا نشده، بلکه به نوعی سعی در تغییر شرایط قانونی نیز دارد»

انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران افزوده است: «به نظر می‌رسد جریان سیاسی حاکم نه تنها با روح قانون آشنا نشده، بلکه به نوعی سعی در تغییر شرایط قانونی نیز دارد.»

بر اساس این بیانیه، «کم‌توجهی عقلای جریانات سیاسی، خصوصا جریان حاکم به حداقل اصول مورد توافق، سبب تشدید و ایجاد شکاف‌های اجتماعی عمیق است.»

این انجمن همچنین خواستار «بازنگری» کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نسبت به تصمیم اتخاذ شده و ادامه فعالیت دو حزب مشارکت و مجاهدین شده است.

در این بیانیه از نمایندگان مجلس نیز «به عنوان دومین قوه مستقل حاکمیت جمهوری اسلامی» خواسته شده «هر چه زودتر نسبت به رفتار جانبدارانه کمیسیون مذکور موضع‌گیری کنند.»

این انجمن در عین حال از قوه قضائیه خواسته است که «نسبت به رفتار قوه مجریه با حساسیت بیشتر نظر کند و اقدامات خلاف قانون را ترمیم نماید.»

اواخر فروردین ماه سال جاری، پروانه فعالیت دو حزب اصلاح‌طلب مشارکت و سازمان مجاهدین، طی نامه‌ای از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، توقیف شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، این دو حزب اصلاح‌طلب از میرحسین موسوی حمایت کردند و پس از انتخابات نیز نتایج اعلام شده را نپذیرفتند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

انتقاد دوستانه از خودمان
خیلی صادقانه بگویم فیلم های گفتار روزانه آقای سازگارا همیشه ، تاکید میکنم همیشه ، خیلی تاثیرگذارتر از جمعه شبهای برنامه های صدای آمریکاست . وقتی در گفتگوها ی روزانه ی آقای سازگارا پای تحلیل و آنالیز به میان میاید عمو محسن سنگ تمام میگذارد و انقدر حرف به دل مخاطب مینشیند که انگار حرف خود مخاطب است و از زبان او بیرون آمده . اما در برنامه های صدای امریکا حرفها آنچنان عمیق نیست و بنابرین عمیقا بر دل نمینشیند. از طرف دیگراما آقای نوریزاده در برنامه های صدای امریکا محشر است و قیامت میکند. اما در برنامه های خانه ی پدری بیشتر از خاطرات جوانی و کودکی و دوستی هاش با مشاهیر و ........... من فکر میکنم هر دو ی این عزیزان بهتر است روی هر دو برنامه نیرو، وقت ، فکر و خلاقیت بگذارند .شمیم

-- شمیم ، May 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)