تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعدام شش نفر در زندان قزل‌حصار

شش نفر به جرم حمل و نگهداری «مواد مخدر»، سحرگاه امروز شنبه، در زندان قزل‌حصار شهر کرج اعدام شدند.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران، هویت این شش نفر را ارسلان اسدی، محمد‌علی فخری، عباس گراوند، رحمان بيابانی، پرويز تقی‌زاده و سعيد ميكائيلی اعلام کرده است.

ایران براساس اعلام سازمان‌های مدافع حقوق بشر، دومین کشور پس از چین در زمینه اعدام‌ها در جهان است. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در سال جدید میلادی تاکنون، ۵۶ نفر در ایران به دار آویخته شده‌اند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید به سفرای اروپایی گفته شده است: «اگر شما خیلی نگران وضعیت حقوق ‌بشر هستید، اول به سراغ جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بروید»

دوشنبه گذشته گروهی از سفرای اتحادیه اروپا در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، از ادامه اعدام‌ها و نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کردند.

اسماعیل کوثری، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید در این دیدار، به سفرای اروپایی گفته شده است: «اگر شما خیلی نگران وضعیت حقوق ‌بشر هستید، اول به سراغ جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بروید.»

نهاد‌های مدافع حقوق بشر و کشور‌های غربی، بار‌ها از نقض حقوق بشر در ایران انتقاد کرده و خواستار توقف اجرای احکام اعدام در جمهوری اسلامی شده‌اند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل قرار است سال آینده میلادی به منظور بررسی وضعیت حقوق بشر به ایران سفر کند.

مقام‌های ایران از این سفر استقبال کرده‌ و به رهبران کشور‌های اروپایی گفته‌اند در صورت تغییر سیاست‌ آنها در برخورد با حقوق بشر، تهران حاضر است «گام‌های نوینی» در این زمینه بردارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا ببینین این خانم پیلای هم مثل آقای اوباما و البرادهی و غیره از پول نفت یک سهمی پیچیده در قالیچه ابریشمی می گیره و بعد زبان در فقا و شاید هم این که ایران مهد حقوق بشره
پول نفت مردم ایران شیرینه لامصب

-- shahed ، May 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)