تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کلینتون: اظهارات احمدی‌نژاد خسته‌کننده است

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اظهارات محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل متحد را تکرار اتهام‌هایی «بی‌اساس و خسته‌کننده» توصیف کرد.

آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در روز افتتاحیه اجلاس بازبینی پیمان ان‌پی‌تی، آمریکا را متهم کرد که از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «سوءاستفاده» می‌کند.


AP

وی افزود: «آنهايی که نخستين بار بمب اتمی را استفاده کردند، از منفورترين مردم در تاريخ هستند. متاسفانه دولت آمريکا نه تنها از بمب اتمی استفاده کرده، که با آن ديگر کشورها از جمله ايران را تهديد می‌کند.»

در جریان سخنرانی وی نیز هیات‌های نمایندگی آمریکا، بریتانیا و فرانسه، سالن اجلاس را ترک کردند. همچنین در اقدامی بی‌سابقه، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز پیش از آغاز سخنان احمدی‌نژاد، سالن را ترک کرد.

آقای بان در اظهارات خود در آغاز اجلاس، به صراحت به ایران اشاره کرد و از مقام‌های این کشور خواست، نه تنها قطعنامه‌های شورای امنیت را اجرا کنند، بلکه همه تردیدها درباره برنامه‌ اتمی‌ خود را نیز رفع کنند.

کلینتون اظهارات احمدی‌نژاد را «تعجب‌آور» ندانست و گفت: «ایران تلاش می‌کند به هر وسیله‌ای، افکار عمومی را از پرونده خود منحرف کند»

به گزارش خبرگزاری‌ها، خانم کلینتون در سخنرانی خود در این اجلاس اظهار داشت که ایران تنها کشور حاضر در این سالن است که شورای حکام آژانس، آن را «خاطی» شناخته است.

هیلاری کلینتون افزود که جمهوری اسلامی بدلیل سرپیچی از مصوبات شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با فشار و انزوای جهانی مواجه شده است.

وی اظهارات محمود احمدی‌نژاد را «تعجب‌آور» ندانست و گفت: «ایران تلاش می‌کند به هر وسیله‌ای، افکار عمومی را از پرونده خود منحرف کند.»

علی‌اکبر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، هنگام سخنرانی وزیر امور خارجه آمریکا در سالن حضور داشت.

۱۸۹ عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) هر پنج سال یک بار برای بررسی نحوه اجرای این پیمان تشکیل جلسه می‌دهند. از میان اعضای امضا کننده این پیمان، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین دارای سلاح هسته‌ای هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سخنرانی های رهبران وروسای جمهوری ایران ، بجز موارد کمی درمورد خامنه ای بسیار کشدار ، با جملات بسیارطولانی وتکرار های غیر لازم و به معنای واقعی کلمه خسته کننده وآزار دهنده وگاه بی معناست. حالا مشکلات ترجمه همزمان و تپق ها و گیج بازی های مترجم را هم به آن اضافه کنید تا ببینید چقدر خسته کننده می شود برای کسی که زبان و فرهنگ دیگری دارد و کمتر پرت وپلا میگوید وبهرحال« وراج» نیست

-- بدون نام ، May 4, 2010

جمهوری اسلامی شکل واقعی خود را نشان داد. انها ایران راارث پدری و نفت را حق خودیها میداند.مردم بود و نبودشان قرقی ندارد

-- dadashii3000@yahoo.de ، May 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)