تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موسوی سومین قهرمان جهانی در رأی‌گیری تایم

میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز ایران در تازه‌ترین شماره هفته‌نامه «تایم» به عنوان یکی از صد شخصیت بانفوذ جهان در سال ۲۰۱۰ شناخته شده‌است.
برگزیدن صد فرد تأثیرگذار در جهان، توسط این هفته‌نامه آمریکایی به صورت رأی‌گیری اینترنتی انجام شد که طی آن میرحسین موسوی با بیش از ۱٬۴۹۲٬۰۰۰ رأی بالاترین تعداد رأی را در جمع‌بندی کل رده‌ها دریافت کرده‌است و در بخش «قهرمانان» نام وی در رتبه سوم قرار گرفته‌است.

در فهرست تایم، این صد تن در ۴ رده «رهبران»، «قهرمانان»، «هنرمندان» و «اندیشمندان» قرار گرفته‌اند که در هر بخش نام ۲۵ تن به چشم می‌خورد.


در رده «قهرمانان» نام بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق ایالات متحده در جایگاه اول، کیم یو-نا، پاتیناژباز کره‌ای در جایگاه دوم و نام بن استیلر، بازیگر کمدی آمریکایی در جایگاه چهارم به چشم می‌خورد.

در صفحه میرحسین موسوی در مجله تایم نوشتاری از شهره آغداشلو، بازیگر سرشناس ایرانی‌تبار به چشم می‌خورد.
در بخشی از این نوشتار آمده‌است:

«رقابت انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جهوری ژوئن گذشته برای تمامی نسل‌های ایرانی اما به‌ویژه برای جوانان ما ارمغان‌آور امید بود. ما همگی خواهان مردم‌سالاری، بدون خونریزی بیشتر هستیم.»

شهره آغداشلو ادامه می‌دهد:
«موسوی در سخنرانی خود بعد از رأی‌گیری‌ها سخنانی را گفت که ما در قلب خود از درستی آن‌ها واقفیم: تغییر آغاز شده و راه بازگشتی وجود ندارد.»

در رده «قهرمانان» نام بیل کلینتون، در جایگاه اول، کیم یو-نا، پاتیناژباز کره‌ای در جایگاه دوم و نام بن استیلر، بازیگر کمدی آمریکایی در جایگاه چهارم، پس از میرحسین موسوی به چشم می‌خورد

وی در ادامه می‌نویسد:
«۳۱ سال است که جمهوری اسلامی پیمان‌های خود با مردم را می‌شکند. مارتین لوتر کینگ زمانی گفت "باید بدانیم که قوس عالم اخلاق طولانی است اما سر آن به سوی عدالت خم می‌شود." مانند کینگ، موسوی و همراهانش در جنبش سبز می‌دانند که پیمان‌های شکسته‌شده انقلاب اکنون باید اجرا شوند و اعتراض بی‌خشونت آنان برای تغییر باید راه راستین ایران باشد: دولت‌ها باید در صندوق‌های رأی شکل بگیرند نه در نوک گلوله‌ها.»

لوئیز ایناسیو لولا دسیلوا، رئیس جمهوری برزیل در رده رهبران نام اول است و «لیدی گاگا» خواننده نوپرداز محبوب جوانان جایگاه نخست در رده هنرمندان را به خود اختصاص داده‌است.
در رده اندیشمندان نام زها حدید، معمار مشهور عراقی‌تبار بریتانیایی در جای نخست دیده می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مارتین لوتر کینگ و موسوی ؟؟؟؟ چگونه می توان این دو قطب مخالف را در کنار هم گذاشت ؟؟؟؟ آیا خانم آغداشلو بهتر نیست به همان کار هنرپیشگی خود بپردازند؟؟؟؟

-- بدون نام ، Apr 30, 2010

من نمی فهمم اگر بالاترین رای رو آورده چرا نفر سوم شده

-- بدون نام ، Apr 30, 2010

ما که می دانیم با شیادی و تقلب اول شد.

-- میم ، Apr 30, 2010

محض اطلاع رادیو زمانه و خوانندگان: شهره آغداشلو ایرانی‌ تبار نیست... ایرانی‌ خلص است. ایرانی‌ تبار یعنی‌ کسی‌ که از ایرانی‌ زاده شده ولی‌ الان دیگر ایرانی‌ نیست. ایشون که لهجشان هم فارسیست...
و اما این مهملات لوتر و موسوی را یک کاسه کردن و یا شکایت از پیمان شکنی جمهوری اسلامی که هرگز مردم را به پشیزی هم نمیگرفته شاید حکایت از این دارد که خانوم همان ایرانی‌ تبار هستند نه ایرانی‌ چراکه ایرانی‌ می‌داند این حکومت و افرادش (حالا چه مقام سابق دولتی یا مقام فعلی‌) موجوداتی خطرناک و خونریزند.

-- علی‌ م ، Apr 30, 2010

مسئولین محترم سایت رادیو زمانه باسلام و عرض ادب!متاسفانه ستون کامنت های سایت،بویژه ستون های مربوط به اخبار مربوط به جنبش سبز ایران به اشغال یک عده کامنت نویس حرفه ای وعمدتا وابسته به جریان های مرده سیاسی خارج از کشور در آمده است . این هم وطنان کهنه کار و گاه قابل ترحم باسوءاستفاده از عدم دسترسی مردم شجاع ایران به اینترنت،هم سو با مامورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به اعتقادات واحساسات قلبی ما و به شخصیت های مورد احترام ما آزادانه وبدون هیچ گونه محدودیتی،باشکستن مرزهای اخلاقی توهین می کنند.خواهشمندم در درج این گونه کامنت های مخرب وغیر سازنده (که حتی از کمترین معیارهای نقد سیاسی بی بهره اند)به اصول اولیه ومعیارهای بنیانگذاران رادیو زمانه مراجعه کنیدوبیش از این سبب شکستن دل های ما که این روزها مورد هجوم طوفان تبلیغاتی حکومت است،نشوید.ممنون از زحمات شما در امر خبر رسانی مبارزات مردم ایران.

-- مهتاب ، May 1, 2010

امیدواریم روزی در ایران یک رفراندوم واقعی و آزاد به همه به فهماند ایرانی کوروش تبار چه می خواهد

-- کوروش ایرانی ، May 1, 2010

زنده باد موسوي كروبي

-- ? ، May 1, 2010

البته موسوی در دل مردم ایران اول است. او با رای تمامی مردم دنیا و ایران اول شده. من نمی دانم چرا سایت زمانه هم نوشته اول شده و هم نوشته سوم شده. آدرس درست این اول شدن اینجاست.
http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1972075_1972078_1972684,00.html

اما در هر حال باید خدمت آنها که به موسوی این مرد بزرگ قد و قامت تاریخ ما حمله می کنند عرض کنم. که البته موسوی به تک تک شماها، چه چپ باشید، چه راست باشید و چه لیبرال و رادیکال و مذهبی و غیر مذهبی نیاز دارد. به یک شرط که که ایرانی باشید. اما آنها که به موسوی حمله می کنند که نخست وزیر خمینی بوده و ... از پدران و مادرانشان و خودشان باید سئوال کرد که آن تظاهرات فاشیستی چند ملیونی که در تهران برگزار می شد و فریاد می زد « خمینی عزیزم بگو که خون بریزم » یا « منافق و فدایی اعدام باید گردد » و یا صدها شعار « اعدام باید گردد» دیگر و شعارهای خون و خونریزی دیگر را چه کسانی می دادند. می خواهم نتیجه بگیرم که مردم ایران که بنده و خصوصا پدر و مادرم ـ که من زاده ی یک سال پیش از انقلابم ـ همگیمان در یک حماقت جمعی ، یک عده نامرد و احمق و ...را به زور آوردیم و کردیم سوار خودمان ـ روحانیون را ـ پس ما همگی کردیم، حالا البته بسیاری می گویند : کی بود کی بود ما نبودیم. ولی حالا استثنا ها بکنار همگی بودیم. مگر چپ نمی گفتند« خمینی کارگر برزگر ما با عهم متحد میشویم، تا بر کنیم ریشه ی سلطنت» هان!! یا «خمینی فدایی مجاهد کارگر برزگر...» پس همگی اینکاره بودیم. حالا این ملت متحول شده و خواهان سرنگونی مسالمت آمیز این آقایان است. موسوی کسی ست که اگر حتا یک نقطه ی ضعف مادی و اخلاقی و شرافتی داشت تا کنون ملایان خونآشام کارش را ساخته بودند. موسوی یکی از این ملت متحول شده است. آقایان چپها، آقایان راستها برای پشتیبانی از جنبش سبز فقط یک ذره صداقت و یک ذره انصاف لازم است. زیرا حساب ساده و آسان است.

-- امضاء محفوظ از تهران ، May 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)