تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کروبی: «حاکمیت از مردم وحشت دارد»

مهدی کروبی، چهره شاخص مخالف دولت می‌گوید که اقدامات اخیر حاکمیت در رابطه با زندانیان سیاسی نشان‌دهنده «رعب و وحشت از حرکت‌های مردمی» است.

وی روز گذشته، پنج‌شنبه در جمع اعضای شورای سیاست‌گذاری ادوار تحکیم گفت: «به زندان افکندن آن‌هایی که به تازگی از زندان رها شده‌اند و اصرار بر عدم آزادی عده‌ای دیگر به وضوح نشان می‌دهد که رعب و وحشتی از مردم و حرکت‌های مردمی در حاکمیت وجود دارد.»

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، آقای کروبی افزود: «نگرانی حکومت از وضع موجود حاکی از آن است که از فعالیت‌ها و عملکرد آینده می‌ترسد.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی با بیان این‌که جنبش سبز «حق طبیعی مردم» است، ادامه داد: «حاکمیت باید به این حق تن دهد و هرچه این پذیرش به تعویق افتد هزینه کار برای روحانیون، نظام و اسلام بیشتر خواهد شد.»


این نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: «باید با تمامی نهادهایی که در نظام هستند و برای گفت‌وگو مؤثرند وارد مذاکره شویم.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: «گریز از قانون نزد آن‌هایی که در قدرت هستند، امری طبیعی و عادی شده و نمود عینی آن هم برچیده شدن تمامی دستگاه‌های نظارتی و بی‌توجهی به گزارش‌هایی است که نشان‌دهنده ضعف و زوال وضعیت اقتصادی جامعه ایران است.»

«بازگشت به قانون اساسی تنها راهکار موجود است»
مهدی کروبی، همچنین در پیامی که امروز جمعه، به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم در ایران، صادر کرده، بازگشت به قانون اساسی و این‌که هیچ کس خود را فراتر از قانون نداند را تنها راه برون‌رفت از «بحران‌ها و نابسامانی‌های موجود» دانست.

کروبی: باید با تمامی نهادهایی که در نظام هستند و برای گفت‌وگو مؤثرند وارد مذاکره شویم

در بخشی از این پیام آمده‌است: «آیا با حاکمیت مطلق نظامیان بر اقتصاد که مغایر قانون اساسی است دیگر می‌توان از منافع و حقوق کارگران سخن گفت؟»

در سال‌های اخیر سپاه و بسیج در شمار زیادی از پروژه‌های اقتصادی وارد شده و اقدام به تاسیس بانک کرده‌اند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی با انتقاد از بازداشت «تعداد قابل توجهی» از معلمان به جرم «آزاداندیشی و ابراز عقیده» گفت: «مگر طبق اصول مختلف از جمله اصل سوم، دولت موظف نیست برای آزادی، رفاه، عدالت و رشد آگاهی جامعه همه امکانات خود را به کار برد؟ پس چرا بسیاری از اصول و بندهای قانون اساسی معطل مانده‌ و چرا با تفسیرهای غلط و غیر کارشناسی، روح و محتوا را از قانون اساسی سلب می‌کنیم؟»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا دیگر پیداست که جنبش رهبرحقیقی وواقعی خودرادریافته است به همین خاطر اقای کربی هم بدنبال موسوی بعدازتاثیرپذیری ازپیام اقای مسعود رجوی به مناسبت روزجهانی کارگر اقدام به ارسال پیام کرد.مردم ایران پیروزخواهندشد.

-- Hamid ، Apr 30, 2010

masoode rajavi .....................??????????
khab didanand baradar jan agar ishoon fekr mikonand ke irani mahsoob mishavand

-- mike ، May 1, 2010

کمی بعد از انتخابات عده ای از دانشجويان اروپائی از يک ايرانشناس ميپرسيدند : "آيا مردم ايران موفق خواهند شد؟" پاسخ اين بود" نه! حکومت ايران دارای افرادی مسلح است به نام سپاه و بسيار قوی هستند!" دوستان آنهائی که اين خاک را به قهقرا سوق دادند حزب الهيها هستند و سپاه و پاسداران؛ اول برای منافع خود ميجنگند و بعد برای اهريمن کبير دوم. بايد اين گروه را منزوی کرد. بايد مانع بازی کودکانتان با کودکانشان شويد ! بايد شمارۀ تلفنهايشان را داشت و آنها را نصف شب از خواب بيدار کنيد. اينهائی که به ما اسلام را درس ميدهند از داغ دل يک زندانی آگاهند؟ آيا مانع ادامۀ اين خائنين صواب نيست؟ اروپائيها برای فرار خارجيها يعنی ما که وطنمان در دست ددان است اينکار را ميکنند. قيمت زياد بر روی اجناسی که بهشان ميفروشيد بزنيد پول اضافی را بديت ققر!
آقا جان صدقه ات را مستقيم بده اينا با پول شما و من با همين صداقات روزی يک تانک ميخرند بر عليه من وشما! اگر کار اداری در دستتان است اذيتشان کنيد. بايد منزوی شوند. آنقدر اذيت شوند که بدانند خائنين در جامعۀ ايران جائی ندارند. من با خواهرم که شوهرش در اين مافيای جنائی دست دارد حتی حرف نميزنم. ميداند چرا و چون نان خون آلود ميخورد از خواهرزاه هايم هم نفرت دارم. ديدن قيافه اشان مرا به ياد زندانيان مياندازد. اگر اين رژيم با اينا قويست همينا را اذيت کنيد بايد بترسند. همانطور که ما را ترساندن! شما وايساديت اينارو نگاه ميکنيد اين اجنبيان خونخوار يک در صد جامعه هستند. آقای کروبی ميگويد رژيم ميترسد ولی شما از ترس اينها آگاه نيستيد. اذيتشان کنيد تا بفهمند!

-- hadaf ، May 1, 2010

آقای Hamid، ولی من فکر می کردم مسعود رجوی را سالها پیش تروریست های سپاه در عراق کشته اند! برای همین هم هست که در چندین سال اخیر، فقط مریم رجوی در مجامع و محافل و مصاحبه ها ظاهر می شود در حالیکه از رجوی به جز چند عکس قدیمی آثار دیگری مشهود نیست. مدتهای زیادی است که هیچ مصاحبه ویدئویی تازه ای از این شخص پخش نشده است. حتی در بعضی از عکسهایی که گاهی از مریم رجوی در سایت مجاهدین خلق منتشر می شود، تصویر کوچک قاب شده ای از مسعود رجوی را می توان در میان عکسهای شهدای دیگر روی میز پشت سر وی دید منتهی ظاهراً سازمان مجاهدین خلق به شدت سعی می کند موضوع را مخفی کرده اوضاع را آرام نشان دهد چون هواداران سازمان به مسعود رجوی خیلی اعتقاد دارند و خلاء وجود وی را به سختی می توان حتی با جایگزین کردم مریم رجوی پر کرد. این از اشکالات نظامها و سازمانهایی است که به جای اتکاء به یک شورای رهبری قوی، تنها به حضور تبلیغاتی و خداگونه یک فرد در رأس هرم اکتفا می کنند، همچون موضوع جمهوری اسلامی و خمینی و اینک خامنه ای. وقتی که شخص رهبر دیگر وجود نداشته باشد، نظام و سازمان هم عملاً متلاشی است مگر به ضرب و زور تبلیغات و ترس و ارعاب بر مردم حکومت کنند، مانند جمهوری اسلامی.

-- بدون نام ، May 1, 2010

حالا چی شد یک دفعه رجوی به میان آمد که آقای کروبی و موسوی از رجوی الهام گرفتن؟ این آقایان مگر خودشان صغیر بوده اند که حالا از رجوی الهام بگیرند؟ هنوز هیچ چی نشده مقام ریاست تعیین میکنید؟ شرم کنید! حالا وقت این چیز هاست ؟ یا شاید خواب مانده بوده اید؟ آدم باورش نمیشود!

-- بدون نام ، May 1, 2010

agar gharar bashe masoud arajabi baid tehran man be sepah mipeivandam ta bejanagam .. irani ke masoud rajabi be khad besazadesh bezar kharabe bemone

-- n ، May 1, 2010

جای تاسف است که بعضی ها ازگذشته عبرت نگرفته اند وبهتر بگویم که وقت شریفشان رابرای خواندن حداقل تاریخ کشورشان نیز صرف نکرده اند تابتو انند سره را از ناسره تشخیص بدهند وبه موضع عکس العملی نیفتاند برای همین مصدق فقید سقوط کرد زیرادشمن ازموضع چنین افرادی ناجوانمردانه استفاده کرده وحکومت مردمی راسرنگون کرد. مسعود رجوی از معدودرهبران مردمی تاریخ ایران است که قرص ومحکم درمقابل رژیم دیکتاتوری اخوندی ایستاده است.پیروزی ازان مردم ایران است

-- Hamid ، May 1, 2010

رجوی کیلوئی چنده ؟!

-- سبز و آزاد ، May 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)