تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

راهپیمایی حافظان حجاب در شمال تهران

گروهی از دانش‌آموزان و فرهنگیان بسیجی، در حمایت از اجرای طرح «عفاف ‌و‌ حجاب» در میدان تجریش تهران دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش امروز چهارشنبه خبرگزاری ایلنا، این راهپیمایان که تعداد آنها ۱۵۰۰ نفر اعلام شده، گروهی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و فرهنگیان بسیجی بودند.

این دانش‌آموزان، شعارهایی همچون «ما دختران عاشورایی سپاهیان زهرائیم، با حجاب زهرائی، شکوه و فخر ایرانیم» و «پیش به سوی حجاب، زیبایی بی‌پایان» سر می‌دادند.


«بی‌حجاب‌ بی‌عفت خجالت خجالت» و «عامل ترویج فساد بدحجاب بدحجاب» از دیگر شعار‌های راهپیمایان گزارش شده است.

این راهپیمایی با همکاری مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب (ریحانة‌‌النبی ‌قم) و شهرداری ‌تهران برگزار شد.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای در پنج بند خوانده شد که در آن از دولت خواسته شده تا طرح «عفاف و حجاب» را در کشور به اجرا بگذارد.

در این قطعنامه همچنین از مسئولان وزارت آموزش و پرورش خواسته شده «با تجدیدنظر در کتاب‌های درسی، مطالبی را در مورد فواید حجاب و زیان‌های بد‌حجابی» در کتاب‌ها بگنجانند.

این قطعنامه از مسئولان صدا و سیما نیز خواسته است: «در سریال‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف، حجاب اسلامی را الگو قرار دهند و در زیبا جلوه دادن حجاب و زشت نشان دادن بدحجابی تلاش بیشتری کنند.»


این راهپیمایی با عنوان طرح «ریحانة‌النبی» در تهران برگزار شد که به گفته عباس کریم‌زاده، رئیس اجرای طرح حجاب در تهران، از پنج سال پیش در ارومیه، شهر ری، مشهد و ساری آغاز شده است.

«طرح توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در سال ۱۳۸۲ از سوی شورای فرهنگی، اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

قرار بود این طرح برای اجرا در سال ۱۳۸۴ به ادارات و سازمان‌های سراسر کشور ابلاغ شود، اما مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که این طرح را امسال به اجرا خواهند گذاشت.

اجرای این طرح در شرایطی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته که در هفته‌های اخیر، برخی مراجع تقلید و امامان جمعه، به آنچه که گسترش «فساد و بی‌حجابی» در جامعه خوانده‌اند، اعتراض کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینها جوری رفتار می کنند که هر که نداند فکر کند حتمن جایشون را کسی تنگ کرده....

-- م ، Apr 28, 2010

حکومت متحجرین حاکم بر ایران پشتوانه مردمی خود را از دست داده است. برای همین هر چند یکبار مزدورانی را با پول و ساندیس و ... در جایی به نمایش می گذارد و از کودکان ساده دل ما هم استفاده می کند تا با تکرار سیاست های شکست خورده اش اندکی زمان مرگش را به تاخیر اندازد.

-- بدون نام ، Apr 28, 2010

«فساد» یعنی:
کشتن این و آن در خیابان و یا در زندان
اعدام آفتابه بر گردنان و بینوایان
فساد مالی سر به فلک خواص و آقایان
سرمایه گزاریهای بی مصرف و کلان در خارج از ایران
آلوده بودن جامعه در بیماریهای بی در مان
بسیج و سپاه در نمایشات بی پایان
رهبر معظم در تقلب و در طغیان و در عصیان
نبود عدالت و بررسی در جرایم «خودیان»
و هزاران معاصی دیگر به شهادت و در دفتر «خدای عالمیان»
«بی حجابی» یعنی:
سر پوشی بر «فساد» و «پاک نمایی» در دیدگاه کوران و کران

-- بدون نام ، Apr 28, 2010

از دیگر شعارهای سر داده شده در این راهپیمائی با شکوه و معظم :
« بی حجاب! بد حجاب! عامل زلزله و فساد »
« ما گلهای خندانیم ؛ با چادر چه زیبائیم »
« روسری و توسری حق مسلم ماست. »

در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای در پنج بند خوانده شد :
1- حجاب چادر برتر است.
2- بدحجاب عامل زلزله در جهان است.
3- باید پنج در صد بودجه سال 1389 در راستای گسترش "حجاب اجباری" در اختیار ما قرار بگیرد.
4- این راهپیمائی کاملا خودجوش است و نیازی به دریافت مجوز هم ندارد.
5- هیچکدام

-- مرکز تحقیقات استراتژیک حجاب (ریحانة‌‌النبی ‌قم) ، Apr 28, 2010

خواهرا هرجور دوس دارید لباس بپوشید . این قدر شعار دادن نداره. اصلا برای من یکی‌ مهّم نیست شما چی‌ می‌‌پوشین و از شما هم میخوام به من کار نداشته باشین. نه منو توی قبر شما میذارن نه شما رو تو قبر من. این مردا هم که یه چیزی میگن خودشون مشکل دارن. از دید اینا لباس زن هم نباید به جالباسی آویزون باشه وقتی‌ مهمان مرد میاد.

احمدی نژاد با توام چی‌ شد اون شعار‌ها که میدادی و می‌‌گفتی‌ یعنی‌ امروز مشکل مردم ما و زنّ‌های ما اینه که کی‌ چی‌ پوشیده؟ یادت رفت ؟

-- ستاره ت ، Apr 28, 2010

دروغ،آدم كشي،استحمار انسانها و بهره كشي از آنها در جهت منافع ضد بشري

-- فساد يعني: ، Apr 28, 2010

وقتی تو یه جامعه اسلامی دارین زندگی میکنین باید نسبت به هنجارهای آن جامعه احترام بگذارین!!!ایمیل من رو هم منتشر کنین و حاضر مناظره کنم در این مورد!!!

-- محمد ، Apr 28, 2010

ظاهرا قیم مآبی به دختران نوجوان کودتاچیها هم رسیده. متاسفانه رفتار آقای خامنه ای و شو هایی از این دست که مطمئنم با تایید یا دستور خودشه، قصد اصلیش رو که تمایل به تاسیس حکومتی به سبک طالبان هست، نشون میده. البته از طرفی هم تاکتیک خوبی برای تلاش برای بدست گرفتن حوزه عمومی جامعه هست. کودتاچیا خوب نقش پررنگ زنان رو در جریان اعتراضات پس از کودتا یادشون مونده و الان که فاصله کمی تا سالگرد کودتا مونده، به هر روشی دست می زنن که ابن خاکستر دوباره روشن نشه. 

-- Hiva ، Apr 28, 2010

کاملا خودجوش بود ... مجوز هم داشت...

-- بدون نام ، Apr 28, 2010

مگه نوبرش رو آوردین؟ توی دنیا هیچ جامعه اسلامی دیگه نیست. ما نخوردیم نون گندم اما دیدیم دست مردم! این تفکر شما و تلقی‌ شماست از اسلام و مسلمانی و جامعه اسلامی آقا محمد، همه مسلمان‌ها اینطوری فکر نمیکنند. همه مثل شما فکر کنند خواهر برادر‌هاتون تو غرب باید بی‌ حجاب بگردند.

-- بدون نام ، Apr 28, 2010

یاد زمان مدرسم افتادم که میگفتن اگه نرید راهپیمایی بهتون جریمه می‌دیم که بنویسید.تازه پدر و مادر را هم میخواستن که هشدار بدن که بچتون قوانین مدرسه رأ رعایت نمی‌کنه.

-- مهتاب ، Apr 28, 2010

ببخشيد آب تو چند درجه به جش مياد؟

يعني امروز دماي هواي تجريش چقدر مي بايست باشه؟؟؟ ها؟؟؟

درود بر رهبر و بناي کبير انقلاب امام خامنه ايي

-- کرهرودي ، Apr 28, 2010

این بیماران چندان گرفتار عقده خود کم بینی و خفت و خواری شده اند که برای آرام کردن خودشان به هر دری میزنند.رهبر کینه جو و بد خواه می شود. احمدی نژاد با دوز کلک و توهین کردن خودش را مطرح میکند. زنان بیچاره ما که در قفس باید و نبایدهای دین آزرده و دل تنگند.به زنان آزده و آراسته حسادت می ورزند وفحاشی می کنند در حقیقت این آدمها در بقیه چیزی نمی بینند در خودشان چیزی هست ومشگل دارند که همان خفت و خواری هست و گر نه چرا باید آتقدر در پی نام و آوازه و قدرت وبقول خودشان شرف و عزت باشند.کسی که اینها را دارد در پی اش نمی گردد.

-- نادره ، Apr 28, 2010

دمشون گرم
به کوری چشم مزدور های مواجب بگیر مثه زمانه و رادیو فردا

-- محمد ، Apr 29, 2010

MOHAMAD inja naya va matalebe radio zamaneh ro nakhoon akhe be ghole khodet ina mozdoore mavajeb begirand.age matalebe in mavajeb begira ro bekhooni miri jahanam.shoma boro farsnews ro bekhoon harchi ham mikhay baraye oonyeki mavajebgira va sandiskhora zogh kon.

-- mehr ، Apr 29, 2010

یه سئوال راستی اگه این بچه ها به سن 20 سالگی هم برسن همینطوری لباس می پوشن با چادر ؟ یا دنبالمانتوی تنگ و کوتاه مد روز می گردند. من که می گم همه این کارا کاره مفته سیاه بازیه کیه که هر روز تو شهر مادر و دختری رو نبینه که مادر با چادر هست ولی دختر خانوم با لباسهای مد روز

-- سپهر ، May 2, 2010

راستی چطوره ما هم یه راهپیمائی بر ضد همجنس بازی تو فیضیه راه بندازیم.

-- بدون نام ، May 8, 2010

لا اکراه فی الدین.

-- بدون نام ، May 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)