تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«اخراج» دو استاد دانشگاه علم و صنعت

دو استاد دانشگاه علم و صنعت، با حکم کتبی مسئولان این دانشگاه اخراج شدند.

به گزارش وب‌سایت کلمه، استادان اخراج شده، علی‌اصغر بهشتی شیرازی، از استادان رشته مخابرات و محمد شهری، استاد سابق دانشکده برق که در پژوهشکده برق دانشگاه علم و صنعت فعال بود، هستند.

تدریس علیرضا بهشتی (فرزند آیت‌الله بهشتی) استاد دانشگاه تربیت مدرس نیز در روزهای اخیر، به حالت تعلیق درآمده است.

آن‌طور که وب‌سایت کلمه نوشته است پروفسور تورج محمدی، رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت هم اواخر سال گذشته در «اعتراض به سیاست‌های دانشگاه در قبال دانشجویان»، از سمت خود استعفا کرده بود

آن‌طور که وب‌سایت کلمه نوشته است پروفسور تورج محمدی، رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت هم اواخر سال گذشته در «اعتراض به سیاست‌های دانشگاه در قبال دانشجویان»، از سمت خود استعفا کرده بود.

این سه استاد دانشگاه علم و صنعت، همگی از امضاءکنندگان نامه‌ای هستند که در آن به صدور احکام سنگین انضباطی برای دانشجویان اعتراض شده بود.

حکم اخراج مرتضی مردیها، استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی نیز، ۱۶ فروردین به وی ابلاغ شد.

مردیها در سال ۸۶ با «فشار» صدرالدین شریعتی، ریاست دانشگاه علامه، از دانشکده حقوق و علوم سیاسی به دانشکده ادبیات منتقل شده بود.

صبا واصفی، پژوهشگر و فعال حقوق بشر نیز از ابتدای بهمن سال گذشته، از تدریس در دانشگاه شهید بهشتی محروم شد. وی از سال ۱۳۸۵ در این دانشگاه تدریس می‌کرد.

کامران دانشجو، وزیر دولت دهم، چندی پیش گفته بود: «هر استادی که سر کلاس می‌رود، باید مبانی فکری اعتقادی و جهان‌بینی اسلامی را قبول داشته باشد.»

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، بیش از ۵۰ تن از استادان دانشگاه‌های ایران، «بازنشسته» و یا از کار برکنار شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدا را شکر که همانند محمد علی مسعودی استاد فیزیک دانشگاه تهران ترور نشدند.

-- بدون نام ، Apr 13, 2010

من در علم و صنعت درس خواندم. این دو اساتیدی خوب و محبوب بین دانشجویان بودند. بسیج علم و صنعت کینه ای دیرینه از دکتر بهشنی داشتند زیرا وی در زمان معاونت دانشجویی در مقابل خواسته های ناحق آنها ایستادگی می کرد. دکتر شهری نیز از مردان نیک روزگار است که همه دانشجویان وی را به وفا و صفا می شناختند.

-- بدون نام ، Apr 13, 2010

این اقا که درکامنت بالا استادها راتعریف کرده بداند که این رژیم با انسانهای شریف مشکل دارد.

-- اکبر ، Apr 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)