تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
آیت‌الله خامنه‌ای:

«دنیا نباید از تهدید اتمی اوباما بگذرد»

آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گوید باراک اوباما به طور تلویحی، ایران را به حمله اتمی تهدید کرده و دنیا نباید از کنار این مسئله بگذرد.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی، از آنها خواست که برای «ارتقای توان رزمی و دفاعی» جمهوری اسلامی تلاش کنند.


رهبر جمهوری اسلامی، اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران را «عجیب» خواند و افزود: «معنای این‌گونه سخنان این است که دولت آمریکا، دولتی شریر و غیرقابل اعتماد است.»

دولت آقای اوباما هفته گذشته، استراتژی‌ هسته‌ای جدید آمریکا را اعلام کرد که در آن ایران و کره‌شمالی مستثنی شده‌اند.

استراتژی جدید آمریکا در خصوص شرایط استفاده از تسلیحات هسته‌ای، شامل کشورهایی مثل ایران و کره شمالی که معاهده‌های منع گسترش تسلیحات اتمی را نقض می‌کنند، نشده است.

رهبر جمهوری اسلامی، اظهارات اخیر اوباما در مورد ایران را «عجیب» خواند و افزود: «معنای این‌گونه سخنان این است که دولت آمریکا، دولتی شریر و غیرقابل اعتماد است»

آمریکا در استراتژی هسته‌ای جدید خود متعهد شده که از سلاح اتمی در مقابل کشورهای غیرهسته‌ای استفاده نکند.

اعلام استراتژی جدید آمریکا با خشم مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است، به طوری که هفته گذشته، محمود احمدی‌نژاد در اظهاراتی کم‌سابقه‌، حملات لفظی تندی به باراک اوباما کرد.

۲۲۵ نماینده مجلس نیز امروز یکشنبه در بیانیه‌ای از وزارت خارجه ایران خواستند که از آمریکا به خاطر «تهدید صلح و امنیت جهانی» به سازمان ملل شکایت کند.

آقای خامنه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود، با انتقاد از مناسبات جهانی، خطاب به فرماندهان نظامی گفت: «در چنین دنیایی، استحکام و قدرت نیروهای مسلح و حفظ هوشمندی، و اقدام مدبرانه و شجاعانه، اهمیت دو چندان دارد.»

«غیرقابل اعتماد، آن دولت‌هایی هستند که بمب اتمی دارند و با بی‌حیایی دیگران را تهدید به بمب اتم می‌کنند»

رهبر جمهوری اسلامی افزود:‌ «امروز کسانی که جنگ‌طلب واقعی هستند، نام صلح را بر زبان می‌آورند و همین افراد که هیچ حق و اعتباری برای انسان‌ها قائل نیستند، شعار حقوق بشر سر می‌دهند.»

آقای خامنه‌ای اظهار داشت: «برخی دولت‌ها و سران آنها از تجاوز و پلیدترین شیوه‌ها برای پیشبرد سیاست‌های خود استفاده می‌کنند، ولی در مقابل افکار عمومی دنیا، چهره‌ای آرام و انسان‌دوستانه به خود می‌گیرند.»

وی همچنین آمریکا را متهم کرد که در سال‌های اخیر تلاش کرده برنامه‌ هسته‌ای ایران را «غیرقابل اعتماد» معرفی کند، در حالی که «غیرقابل اعتماد، آن دولت‌هایی هستند که بمب اتمی دارند و با بی‌حیایی دیگران را تهدید به بمب اتم می‌کنند.»

آقای خامنه‌ای در عین حال افزود: «استحکام یک نظام، به ایمان، قدرت و توانایی ایستادگی، عزم راسخ، و فریب الفاظ فریبنده را نخوردن، است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

صندلی نشینی و روضه خانی --- این است جمهوری اسلامی

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

«ارتقای توان رزمی و دفاعی» یعنی صرف بیشتر و بیشتر ثروت کشور در خرید آهن پاره و موشک و آشغالات جنگی در مقابله با ترس و واهمه از دست دادن از مقام پوشالی «معظم» خود.

-- جلال ، Apr 11, 2010

جنگ شرم آور و خونین ٨ ساله با کشور مسلمان عراق در جهت آزادی قدس که به زهر خوردن و خودکشی امام و شکست ایران و اشغال عراق توسط آمریکا منجر شد اگر «بی حیا یی» نبود پس چه بود؟

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

«حیا» کجا است در اعمال «دنیوی» خود ایشان ؟؟؟؟؟؟؟ خداوند هرگز و هرگز از اعمال هیچکس چه «تهدید» باشد و چه «تزویر» و چه هر چیز دیگر نخواهد گذشت. خاطر ایشان ونوکران ایشان جمع جمع.

-- زهرا ، Apr 11, 2010

توده ای های نفوذی در ج ا کار خودشان را کردند . درگیر کردن ایران با اوباما !
حالا ایران مثل موم در دست روسهاست . هر کاری بخواهد با آنها میکند حتا لازم نیست حمایت هم از آنها بکند . غارت کامل امپریالیستی بدون هزینه و حضور نظامی . زیبا کلام چه خوب به هدف زد وقتی گفت ما ایرانیها ( چه حکومتی چه اصلاح چی چه برانداز ) دچار امریکا فوبیا یی هستیم که توده ایها از شهریور ۱۳۲۰ تا حالا به مغز ما چپانده اند

-- shiva ، Apr 11, 2010

دولت ج.ا.ا غیرمنطقی ست ولی بدبختانه در مقابل این دولت غیرمنطقی آمریکای چماق بدست و کم عقلی ایستاده که هیچ واهمه ای از اینکه حادثه هیروشیما و ناکازاکی را تکرار کند ندارد
مفهوم سخنان اوباما این بود که حاضر است بخاطر منافع آمریکا مردم ایران را قربانی بکند
واقعا چرا باید کشوری مثل آمریکا به خودش اجازه بدهد هزاران کیلومتر دورتر از خودش برای ملتش منافع بتراشد

-- مصطفی ، Apr 11, 2010

دنیا در برار بمباران اتمی دو شهر بزرگ ژاپن در جنگ جهانی دوم و کشته شدن ٦٥ میلیون در آن جنگ چه کرد؟ هیچی. عبرت نگرفت و بسادگی از آن «گذشت.» «عظمت» رهبر او را از آنچه بر گذشتگان «گذشته» است غافل کرده است. هیهات هیهات.

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

دنیا خانوم : هر چی "آقا"مون بگه ؛ به روی چشم!

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

آقای خامنه‌ای یک مرد نیک است.

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

هههههههههههه
مردم از خنده!!!

-- Nam ، Apr 11, 2010

خانم شیوا گویا هنوز سی سال از روزگار عقب است و بسیار هم به تئوری توطئه علاقه مند است. کدام توده‌ای؟!! توده‌ای ها با هر چه افکار غلط و درست که داشتند در همان دهه‌ی شصت تار و مار شدند و خصوصا «نقوذی در ج ا» هم ندارند! اگر به شدت ضد کمونیست و ضد سوسیالیسم و ضد مارکس هستید لااقل این ضدیت خود را یک جوری بیان کنید که خیلی تاریخ مصرفش نگذشته باشد و ربطی به شرایط جاری روزگار داشته باشد!

-- امید ، Apr 11, 2010

امریکا فوبیای اکثر ایرانیان و رهبر ...ایران از بی توجهی به هنر دیپلماسی رنج میبرند و بس. دیپلماسی یعنی هنر رفتار، کردار و گفتار سیاسی در جهت منافع دولتها گه ادعای طرفداری از ملت خود دارند. ج.ا. در رفتار و کفتار این هنر قدیمی مثل چی شکست خورده و غرب که داره از این شکست حال میکنه وارد مرحله کردار دیپلماتیک شده، همین.

-- sara ، Apr 11, 2010

«دنیا نباید از تهدید اتمی اوباما بگذرد»
عجب. مگه شما تو دنیا غیر از الهی و خودتون کسی رو هم توی"آدم" می دونید؟

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

یک سری نادان ما در مملکتمان داریم که مدام به آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و... فحش ناسزا می دهند، یک عده هم داریم که دست کم همانقدر نادانند و هی به روسیه و چین فحش می دهند. در صورتیکه که اگر هوش و خرد باشد باید دید که ما خودمان چه احمقایی در میان خودمان داریم. روسیه و چین از قطب های فرهنگ و تمدنی جهانند همچنانکه آمریکا و غرب در این سو. حیف که کسانی که بر ما حکومت می کنند از میان نامرد ترین و احمق ترینهای مایند. اگر اینها حتا نسبتا هم به فکر ایران و ایرانی بودند خوب بود، ولی متاسفانه اینان سرسپرده اسلامند، یعنی سرسپرده جهالت ترکیبی همه ی جهالتها.

-- بدون نام ، Apr 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)