تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی:

«حقوق انسانی زندانیان رعایت شود»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که خواستار رعایت حقوق انسانی، عرفی و قانونی زندانیان سیاسی در مدت حبس و بازداشت آنها است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، این سازمان افزوده که بسیاری از فعالان سیاسی زندانی در «شرایط ناگواری» به ‌سر می‌برند و جریان حاکم تلاش می‌کند تا وجود زندانیان سیاسی را «انکار» کند.


سازمان مجاهدین اعلام داشته که فعالان سیاسی، مدنی و رسانه‌ای بازداشت‌شده «در بندهای عمومی، کنار قاچاقچیان مواد مخدر و قاتلان» نگهداری می‌شوند.

در بیانیه این سازمان آمده که برای این‌گونه رفتار با فعالان سیاسی و مدنی، «هیچ احتمالی جز اعمال تنبیه و مجازات مضاعف به انگیزه انتقام‌گیری و یا وادار ساختن محکومان به اظهار ندامت و توبه نمی‌توان تصور کرد.»

سازمان مجاهدین در ادامه بیانیه خود، به حوادث بازداشتگاه کهریزک اشاره کرده و پرسیده است: «آیا مجدداً قرار است آن تجربه تلخ به صورتی دیگر تکرار شود؟ آیا در نظر مقامات قضایی، فعالان سیاسی، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و دانشجویان دستگیرشده، حقوق و جایگاهی کمتر از مرتکبان کلاه‌برداری و اختلاس و جرایم مالی دارند؟»

«آیا در نظر مقامات قضایی، فعالان سیاسی، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و دانشجویان، حقوق و جایگاهی کمتر از مرتکبان کلاه‌برداری و اختلاس و جرایم مالی دارند»

در بخش پایانی این بیانیه، سازمان مجاهدین از همه احزاب، رسانه‌ها و نهادهای مدنی خواسته با اعتراض به شرایط «ناگوار» نگهداری زندانیان یادشده، به وظیفه «انسانی، دینی و قانونی» خود عمل کنند.

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که گروهی از آنها همچنان در زندان به‌ سر می‌برند.

در میان زندانیان، گروهی از فعالان سیاسی، مدنی و رسانه‌ای هم وجود دارد که بنابر گزارش‌ها در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

وکلای این افراد، از بیماری و شرایط بد جسمی موکلان خود خبر داده و نسبت به وضعیت آنها ابراز نگرانی کرده‌اند.

عماد باقی، محمد نوری‌زاد و بدرالسادات مفیدی از جمله زندانیانی هستند که گزارش شده از وضعیت جسمی خوبی برخوردار نیستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)