تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مجلس: ایران از آمریکا شکایت کند

جمعی از نمایندگان مجلس ایران در بیانیه‌ای، از وزارت خارجه خواستند از دولت آمریکا به عنوان «تهدیدکننده صلح و امنیت جهانی»، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

در بیانیه این نمایندگان مجلس که ۲۲۵ امضا دارد، به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده شده که منطقه خلیج فارس را با «بحران» مواجه نکند.

در این بیانیه از اوباما خواسته شده: «با زبان جنگ‌طلبانه و ضد حقوق بشری، بیش از این آمریکا را نزد ملت‌ها و افکار عمومی جهانیان منفور و مطرود نکند»

در این بیانیه همچنین از آقای اوباما خواسته شده است: «با زبان جنگ‌طلبانه و ضد حقوق بشری، بیش از این آمریکا را نزد ملت‌ها و افکار عمومی جهانیان منفور و مطرود نکند.»

نمایندگان مجلس در بخش دیگری از بیانیه خود، با پشتیبانی از برنامه‌های اتمی ایران، خطاب به کشور‌های غربی نوشته‌اند: «نمی‌توان ملت ایران را با اعمال تحریم‌ها از حقوق حقه خویش محروم کرد.»

علی لاریجانی نیز امروز یکشنبه گفت که مجلس، «سیاست هسته‌ای آمریکا را سیاست جنگ‌طلبانه و ادامه مسیر رفتارهای خلاف قوانین بین‌المللی» این کشور می‌داند.

به گزارش ایسنا، آقای لاریجانی افزود: «رئیس‌ جمهور آمریکا همان روش استکباری و سلطه‌‌طلبی گذشته را دنبال می‌کند، لیکن با ژست‌های مردم‌فریبانه.»

علی لاریجانی: «رئیس‌ جمهور آمریکا همان روش استکباری و سلطه‌‌طلبی گذشته را دنبال می‌کند، لیکن با ژست‌های مردم‌فریبانه»

اعلام سیاست‌های هسته‌ای جدید آمریکا که در آن، ایران و کره‌ شمالی مستثنی شده‌اند، با خشم مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است.

هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد در اظهاراتی کم‌سابقه‌، به این سیاست‌های جدید‌ آمریکا اعتراض کرد و الفاظ تندی علیه باراک اوباما به کار برد. آقای اوباما گفته که این اظهارات احمدی‌نژاد را جدی نمی‌گیرد.

استراتژی جدید آمریکا در خصوص شرایط استفاده از تسلیحات هسته‌ای، شامل کشورهایی مثل ایران و کره شمالی که معاهده‌های منع گسترش تسلیحات اتمی را نقض می‌کنند، نشده است.

آمریکا در استراتژی هسته‌ای جدید خود متعهد شده که از سلاح اتمی در مقابل کشورهای غیرهسته‌ای استفاده نکند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این آقایان گویا استقبال همه جانبه رئیس جمهور از تحریم را درک نمیکنند.

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)