تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: پنج میلیون نفر باید از تهران بروند

محمود احمدی‌نژاد خواستار خروج دست‌کم پنج میلیون نفر از تهران شد و گفت که برای مهاجران از این شهر، می‌توان وام با بهره چهار درصد در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای احمدی‌نژاد امروز یکشنبه، در جمع مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت باید تهران را «خالی» کرد، چرا که این شهر در معرض «آسیب‌های سنگین» است.


به گفته رئیس دولت دهم، گسل‌های تهران، «به لطف دعای مردم» فعال نیستند، اما «نمی‌توان تضمین کرد که چه زمانی در تهران زلزله می‌آید و این گسل‌ها فعال می‌شود.»

وی افزود: «هر چند می‌توان ترافیک و آب و هوا را با هزینه‌ای سنگین حل کرد، اما ماجرای زلزله را چگونه باید حل کنیم؟»

احمدی‌نژاد، هفدهم فروردین ماه نیز گفته بود شرایط طبیعی نشان می‌دهد وقوع زلزله در تهران «قطعی» است، اما نمی‌توان زمان دقیق آن را مشخص کرد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه یک‌چهارم مردم استان تهران، امکان زندگی در سایر نقاط کشور را دارند، از ساکنان این شهر خواسته که موضوع مهاجرت از تهران را جدی بگیرند.

ایران از جمله کشورهای زلزله‌خیز جهان است. ۹۰ درصد خاک این کشور، بر روی نوار زلزله واقع شده است.

بر اساس مطالعات آماری و زلزله‌هایی که پیش از این در ناحیه ری و تهران ثبت شده، به طور متوسط هر ۱۵۸ سال، زلزله‌ای ویرانگر در این ناحیه رخ داده است.

آخرین زلزله مرگبار در تهران، ۱۷۲ سال پیش اتفاق افتاد. استان تهران در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون جمعیت دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به منظور تشويق اهالی تهران به مهاجرت، شايسته است که آقای احمدی نژاد فداکاری کند و داوطلبانه به عنوان اولين نفر به شهر مقدس نجف مهاجرت کرده، در آنجا مجاور شود

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

anhai ke az dehat amedeand tashrif beberan biron

-- k.a ، Apr 11, 2010

چیه؟ مثل اینکه احمدی و اعوانش میخوان بازم آزمایش هسته ای بکنن؟ خوب معلومه که زلزله میاد!

-- علی ، Apr 11, 2010

اصل این حرف که جمعیت تهران از آستانه تحمل این شهر بالاتر رفته درسته. از نظر اقتصادی در سطح ملی نیاز به تمرکززدائی از پایتخت مشهوده و نیاز رشد شهر های دیگه و مشارکتشون در تولید درآمد در سطح ملی یک نیاز. از نظر زیست محیطی توانائی محیط زیست طبیعی تهران برای دریافت و هضم آلودگی های ناشی از رشد اقتصادی دهه های اخیر (مثلا آلودگی هوا) به کمترین حد خودش رسیده. از نظر اجتماعی هم به دلیل سیاست های غلط اجتماعی فاصله طبقاتی در شهر شدید شده و باعث از بین رفتن تعادل روانی شهر شده. بنا به این دلایل تمرکز زدائی کاملا ضروری به نظر میآد ولی دلایل آقای احمدی نژاد به نظر من صرفا به دلیل نا آرامی های سال گذشته و احتمالا امسالِ. متاسفانه باز هم برای یک مشکل طبیعی که از عوارض توسعه اقتصاد هستش(در اکثر کشورهای در حال توسعه مشکل تمرکز جمعیت در یک یا دو شهر اصلی مشاهده می شه) توصل به زور و تزویر و دروغ توسط حکومت به عنوان ابزار استفاده می شه. و دردناک تر از اون اینه که تمرکز زدائی با باطوم ممکن نیست، و پیش شرطش آزاد گذاشتن نقاط دیگه ی کشور برای رشد و شکوفائی ِ اقتصادی، فرهنگی و البته سیاسی است. که متاسفانه تکثر گرائی سیاسی در ایدئولوژی حکومت از بزرگترین تابو هاست. بنابراین، با ادامه شرایط فعلی حتی اگر کسانی که توانائی خروج از تهران رو دارن این کار رو بکنن مطمئنا به سرعت جای خالیشون توسط مهاجرین جدید پر میشه. اون وقت این سوال پیش میاد که آیا حکومت داره از یک خطر بالقوه برای "تصفیه" ساکنین "مشکل آفرین" شهر (خصوصا طبقه متوسط که به دنبال مشارکت در امور سیاسی ِ) و جایگزین کردنشون با شهروندان کم خطرتر استفاده می کنه؟ اگر این طور باشه که هیچ، اگر واقعا مسئولانه این مسئله رو مطرح کرده باشن اراده خوبه ولی وسیله ای که اتخاذ شده کاملا اشتباه ِ.
نکته ای که حدس من رو به سیاسی بودن مسئله سوق می ده اینه که هنوز شهرداری تهران در مورد این موضوع که کاملا در حیطه کاریشه هیچ اظهار نظری نکرده!

-- نیما ، Apr 11, 2010

یکی به این استعداد بگه اول باید یک شهر با امکانات بالا و مناسب زندگی بسازد بعد مردم خودشان تهران را با کمال میل ترک می کنند.

-- شهرزاد ، Apr 11, 2010

اول تحفه های "آرادان، گرمسار" لطف کنند و از تهران (بلکه هم ایران) بروند.

-- من ایرانیم ، Apr 11, 2010

احمدی نژاد عمرآ در زلزله روانی بسر برده. حالا فقط خطر را حس کرده. خودکشی کار هر دیکتاتوری نیست.

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

خیلی از تهرون میترسند این آقا، چون برای نابودی ایشان قیام اهالی تهران بس است. مردم را تشویق میکنند که به دیگر نقاط کشور بروند، برای اینکه کنترول اوضاع را در دست داشته باشند.

-- اشکان ، Apr 11, 2010

عجب پیشگیری عاقلانه‌ایی!!

-- راژان ، Apr 11, 2010

آره پنج میلیون بروند چون احتمالا سرکوب پنج میلیون باقیمانده آسان‌تر است!

-- امید ، Apr 11, 2010

... و آنگاه او (محمود ...) پارسیان را به 1 بستۀ 5 میلیون‌تایئ و سپس به 10هزار بستۀ 500‌ تائی دسته‌بندی کـرد و هر بسته را به جائی فرستاد تا در امان باشند و من به خود گفتم: ایول راه حل!!!

-- میثاق ، Apr 11, 2010

بهتر است احمدی نزاد این را از خودش شروع کند یک آماری از پیش از 57 از فک وفامیل خودش جلوی رویش بگذارد وببیند چند تا عمع قزی وخاله قزی ودایی وعمو وعمع وخاله واهل بیتشان را به تهران آورده ودر پیش از 57 چند نفر در تهران فامیل داشت جمعیت زیادی تهران ربطی به رشد جمعیت ندارد یعنی کسانیکه پیش از انقلاب بودند حالا 2 میلیون هم به جمعیت اضافه کرده باشند بقیه همه مربوط به وابستگان نظام است که مهاجرت کرده وآمده اند یک تعدادی هم بعد ها با پولدار شدن محصولی ها چون عمله نیاز داشتند آمدند ودور بر تهران آلونک زدند هر وابسته به نظام نظیر پاسدارها ونماینده های مجلس به تهران منقل شدند یا آمدند همه کس وکار خود را به تهران کشیدند واین بزرگترین خیانت این نظام است در حق ایران زیرا نه تهران شهر است نه ده نه پایتخت است نه قابل زندگی حتما اگر کسانی باید بروند این دولت از تهرانی های اصیل تر میخواهد بروند نه چوپان ها وگاو بانها مانند عمع وخاله قزی های من که حالا در شمال تهران در خانه های میلیونی ومیلیاردی زندگی کنند این را خیلی ساده میشود معلوم کرد که چه کسانی به تهران آورده شدند وچرا ؟این جمعیت ساندیس خور هم شامل همین جماعت میشود اگر کسی باید برود شرط اول آن است که ساندیس خور نباشد هر کس میخواهد انگشت روی همین اسم وآوازه دار ها هم حتا بگذارد وخواهد دید که تهرانی نیست این شامل یکی ودوتا وده تا نیست اگر راست میگوید احمدی نزاد از خود شروع وفامیلهایش را اخراج کند وبقیه خود خواهند رفت این شعارها یا شعور مطابق نیست بازی است

-- انقلابی سابق ، Apr 11, 2010

Ajab badbakhtim ma
Akhe kojaye donya
Ye ...ba hare
Hoshi zire 50 darsad
Raisjohire?
Gar che dor dore raisjomhorhaye
Divonast ye negah konid hogochavez
W bush moamar ghazfi indo ta ham
Ke akhare popolistan barak hoseyn obama va
Ahamadinejad molaghab be.... Na baba on behtare

-- hamed ، Apr 11, 2010

این یکی رو قبول دارم. در این مورد دیگه جای بحث های سیاسی و درگیری لفظی نیست. فاصله مردم تهران با نابودی و ویران مودن حده اقل یک دهه ایه شهرشون ، 10 ثانیه لرزش هست.

اینجا نباید به بیننده و گذشتش کار داشت ، باید به حرفش و پیامدهاش کار داشت و فکر کرد.

-- محمد ، Apr 11, 2010

kash aval khodeh va dar o dastash miraftand velayateshan,

-- بدون نام ، Apr 12, 2010

So, Ahmadinejad thinks people should leave Tehran but he does not care about those who are in the government who will stay in Tehran. How strange. Could it be that there is some other reason than earthquake that he wants less people in Tehran? However, Tehran is on the earthquake zone and any earthquake measuring more than 6 on the RS would have sever consequences. .

-- sima ، Apr 12, 2010

اولین نفر خوداحمدی نژاد باید برود به .......

-- بدون نام ، Apr 12, 2010

Agha pas dastoor bedite kahrizak ra bozorgta konand!

-- jahan ، Apr 12, 2010

این مردم تا حضرات را از ایران پاک(بهشت برین) به دوزخ(عراق و لبنان و سومالی و... ) و سپس به جهنم (صحرای داغ عربستان) مهاجرت ندهند از پا نخواهند نشست.
سپس پارسیان هم همراه سایر مهاجرین به وطن - ایران ...گام خواهند نهاد تا چشم هر چی آدم نادان هواخواه حکومت جمهوری اسلامی هست کور بشود.

-- م ازپارس ، Apr 12, 2010

به این نا رییس جمهور پیشنهاد میکنیم اول خودش و دولتش برن قم یا برن در شهر هسته ای نطنز و زندگی ...شان را آنجا برقرار کنند . از ان طرف امریکا یا اسرائیل با یک بمب همه شان را به ...بفرسته . بعد شاید ما برای مشکل جمعیت فکر دیگری بکنیم

-- shamim ، Apr 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)