تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تاکید هاشمی بر ضرورت جلب اعتماد مردم

اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که «مصلحت» حکومت در این است که مردم به انتخابات، اعتماد و اطمینان داشته باشند.

آقای هاشمی امروز یکشنبه در دیدار با هیات تحریریه روزنامه فرهنگ آشتی گفت: «اگر همگان به اصول قانون اساسی پایبند باشند، خواست مردم محقق خواهد شد.»


وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: «وظیفه امام جمعه، آگاه کردن جامعه در خصوص مسائل جاری کشور و روابط بین‌المللی است و زمانی که احساس کنم ضرورت دارد، در نماز جمعه شرکت خواهم کرد.»

هاشمی رفسنجانی، از نماز جمعه ۲۶ تیرماه سال گذشته تاکنون، امامت نماز جمعه تهران را بر عهده نداشته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نماز جمعه تابستان گذشته تهران، خواستار آزادی زندانیان، دلجویی از آسیب‌دیدگان و فراهم کردن فضایی برای اظهارنظر مخالفان شده بود.

این پیشنهاد هاشمی با مخالفت هواداران محمود احمدی‌نژاد مواجه شد، به طوری که وی، سوم بهمن ماه اعلام کرد به دلیل شرایط نامناسب و با «الهام از روش بزرگان دینی»، سکوت اختیار کرده است.

در ایران بیش از ۱۰ ماه است که بر سر اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اعتراض‌ها ادامه دارد و برخی محافظه‌کاران، رهبران مخالفان را عاملان این «اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها» دانسته و خواستار محاکمه آنها هستند.

هاشمی رفسنجانی نیز در این مدت از سوی محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، با شدیدترین انتقاد‌ها مواجه بوده و برخی از اعضای خانواده وی، متهم به «فساد مالی» و دخالت در حوادث پس از انتخابات شده‌اند.

هاشمی در واکنش به این حملات گفته است: «افرادی هستند که شهرت خویش را از راه اهانت به دیگران می‌خواهند که جواب این‌گونه افراد هم سکوت است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

قکر کنم هاشمی رفسنجانی عقلش را از دست داده یا دچار بیماری الزایمر شدید شده

-- بابا جون ، Apr 11, 2010

فرش «گرانبهای» زیر پای «خواص» خود حدیث اعتبار «رفسنجانی» و «کل نظام» است.

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

تا اینجایی که ما دستگیرمون شده فرق اینا با اون ولایتی ها همین صندلیه ست که اینا روش میشینن. اونا همه چهار زانو رو زمینن. این خودش خیلیه آقا. غلط میگم آقا بوگو غلط میگی.

-- مسجدی ، Apr 11, 2010

رفسنجانی بیش از اینی که وانمود می کند نه نزدیک رهبری ست و از دیگر سو به خاطر ده دوزه بازیش دیگر جایگاهی نیز در میان سبز ها هم ندارد. حکومت جمهوری اسلامی با تجاوزهایش دیریست که مرده است. تنها خاکسپاری او باقی ست و آن نیز انجام خواهد شد.
رفسنجانی در ایران مهره ای سوخته است! او تا زمانی که می توانست کاری بکند نکرد و اما حالا دیگر کارش تمام است همچنانکه کار رژیم تمام است.

-- بدون نام ، Apr 11, 2010

آقای هاشمی من به عنوان یکی از آحاد این ملت به شما تذکر می دهم که هیچ ضرورتی نیست که شما در نماز جمعه شرکت کنید. زیرا شما تنها خواستار بقای نامردانی هستید که با دختران و پسران ایرانی فتح المبین بازی کردند و آنانرا ... کشتند و جنایت کردند سرکوب کردند و شکنجه کردند، شما در تمامی این نامردیها شریکید. لطفا به نماز جمعه نیایید. آن ناپاکانی که نماز جمعه می خوانند اقلا در ناپاکی خود صریحند، لطفا نیایید شما به مراتب حیله گرتر از آنانید. آنها دست کم می گویند که اگر امامشان و مقتداشان دستور دهد خرخره ی ما را خواهند جوید شکم مارا پاره خواهند کرد و محتویاتش را خواهند خورد، ( حرف آیت العظمی شجونی نماینده ی رهبری و سرپرست امامان جمعه) شما همین کار را می کنید ولی در حرف حرفهای دیگری می زنید! این است رسم سرای شما!

-- یک زن از تهران ، Apr 11, 2010

سلام، آقای رفسنجانی باید بداند که می داند با قانون نظارت استصوابی، اعتمادی برای مردم نمانده است. هر چند در انتخابات شوراها بنا به دلایل محلی تعداد شرکت کننده زیاد خواهد بود چون امکان رد نامزدها بنابه شناختی که مردم محلی دارند، بسیار مشکل است و دردسر ساز برای حکومت.

-- حافظه ی تاریخی ، Apr 12, 2010

آقاي هاشمی مرا به ياد يک همکاری دارم مياندازد که برای بيان يک چيز قيقاج ميياد و ايور و آنور ميکند تا چيزی بگويد رک گوئی يک صفت آزادمنشی است که در کروبی ميبينيم. اين جنبش اگر طول کشيد يکی از دلايلش خود آقای رفسنجانيست. ايشان خوب ميداند که پايه گزار اين رژيم است گاهی اينور و کاهی آنور عمر تمام است. من آدم رک گوئی هستم و فکر ميکنم آقای هاشمی حتی يک دقيقه نميتواند رک گو باشد. من به دوستان توصيه ميکنم راه خود را ادامه دهند و منتظر اين آقا نباشند. شهامت فائزه ه. را گرامی ميدارم.

-- kian ، Apr 12, 2010

مصلحت اینه که آقای هاشمی دست از این کارهاش بردارد و به مردم ایران بپیوندد و یکرو و یکراست بگوید که این 30 سال اشتباه بوده و اعلام کند که از امروز می خواهم مانند مردم عادی زندگی کنم و اسناد جنایت همکارانش را یواش یواش رو کند. مگر یک آدم چقدر نیاز دارد که بیش از اندازه باید برداشت....آخه کی عقل باید تو سر این حضرات بیاید نمی دانم!!! دست بردارید از این همه ناجوانمردی دیگه! بگذارید همه مردم بتوانند رشد و پیشرفت داشته باشند.

-- م ازپارس ، Apr 12, 2010

اگر کسی از داخل رژیم به جنبش آزادیخواهی مردم ایران پیوست فقط می تواند مورد عفو ویا تخفیف مجازات قرار گیرد .ونباید دوبار رهبری جنبش را به این افراد سپرد ویا برای آنها نقش ویژه ای در جنبش مهیا کرد وسرنوشت جنبش نباید با افراد بریده از رژیم گره بخورد .اینگونه موضع گیری های دوپهلو وسه پهلو آقای رفسنجانی حکایت از این امر دارد که وی قادر به پیش بینی تحولات آینده نخواهد بود ومی خواهد هم در رادوگاه رژیم وهم در میان جنبش سبز جا برای خود باز کند تا درصورت لزوم بهر طرف که کفه آن سنگین تر بود غلط بخورد .سرخوردگی های ناشی از اینگونه اظهارات رفسنجانی وخاتمی و...بخاطر این است که بعضی ها درجنبش آنها را همراه وشریک جنبش می دانند درحالیکه آنها فقط به حفظ آینده خود می اندیشند.

-- آرش ، Apr 12, 2010

اقای رفسنجانی اشتباهات زیادی مرتکب شده که بسیاری از انها غیر قابل بخشش است یکی از این اشتباهات انتصاب خامنه ای به رهبری است که خود ایشان هم از این غلط کاری پشیمان است.
...

-- bahader ، Apr 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)