تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احتمال سئوال از احمدی‌نژاد در مورد یارانه‌ها

غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مجلس، از احتمال سئوال از محمود احمدی‌نژاد به خاطر متوقف کردن اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در مجلس خبر داد.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری ایلنا، آقای مصباحی‌مقدم گفت که «رئیس ‌جمهور حق ندارد اجرای قانون را متوقف کند» و احتمال دارد مجلس در این خصوص از احمدی‌نژاد سئوال کند.

مصباحی‌مقدم گفت که «رئیس‌جمهور حق ندارد اجرای قانون را متوقف کند» و احتمال دارد مجلس در این خصوص از احمدی‌نژاد سئوال کند

بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی، در صورتی که دست‌کم، یک چهارم نمایندگان مجلس، طرح سؤال از رئیس جمهوری را امضاء کنند، وی موظف خواهد شد ظرف یک ماه به سؤالات آنها پاسخ دهد.

در صورت حضور محمود احمدی‌نژاد در مجلس، این برای نخستین‌بار پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ در ایران است که یک رئیس جمهوری به مجلس فراخوانده می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده که طرح هدفمندکردن یارانه‌ها با درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومانی را اجرا نخواهد کرد. خودداری دولت از اجرای این طرح، با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شده است.

مجلس و دولت برای حل و فصل اختلاف‌ها بر سر طرح هدفمندکردن یارانه‌ها کارگروه مشترکی تشکیل داده‌اند.

«اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از نظر ما مشکلی ندارد و اردیبهشت ماه می‌تواند آغازی برای اجرای قانون باشد»

گروهی از نمایندگان مجلس نیز طرحی به هیات رئیسه مجلس ارائه کرده‌اند که براساس آن، درآمد دولت از محل حذف یارانه‌ها از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به گفته علی‌اصغر زارعی، عضو کارگروه مشترک مجلس و دولت، این طرح که امضای ۱۳۰ نماینده را دارد، امروز یکشنبه، تحویل هیات رئیسه مجلس شده است.

آقای زارعی افزود: «به احتمال زیاد این طرح یک فوریتی، روز سه‌شنبه در صحن علنی مطرح می‌شود.»

نمایندگان موافق مصوبه مجلس اعلام کرده‌اند که دولت باید در اردیبهشت ماه سال‌ جاری، طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرا کند.

مصباحی‌مقدم در این خصوص گفته است: «اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از نظر ما مشکلی ندارد و اردیبهشت ماه می‌تواند آغازی برای اجرای قانون باشد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همه ی این داستانها خاک پاشیدن در چشم مردم است که آدمکش شماره یک را نبینند وسرشان به این جنگ زرگری گرم باشد . این مجلس قلابی و دیگر نهادهای این رژیم ایرانی کش، همه نوکر آقا هستند . تا بساط آخوندی از عمامه دار وبی عمامه در ایران پهن باشد کلاه گذاری وکلاهبرداری چون 30 سال گذشته راهش ادامه دارد . ای دوست

-- بهنام ، Apr 11, 2010

با نظر اقای -- بهنام صد در صد موافقم
امیر

-- امیر ، Apr 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)