تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

وکیل سه آمریکایی: موکلانم جاسوس نیستند

مسعود شفیعی، وکیل مدافع سه آمریکایی زندانی در ایران، اتهام «جاسوسی» موکلان خود را رد کرد و گفت که تنها اتهام آنها عبور «غیرقانونی» از مرز است.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که سه آمریکایی بازداشت‌شده، با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا «همکاری» می‌کرده‌اند.


سه آمریکایی بازداشت‌شده در ایران

آقای شفیعی امروز شنبه، در گفتگو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که قاضی پرونده این سه آمریکایی، اعلام کرده که مجازات موکلان وی، به خاطر عبور «غیرقانونی» از مرز، جریمه نقدی است.

این وکیل دادگستری افزود که مقام‌های جمهوری اسلامی، از اتهام جاسوسی علیه موکلان وی استفاده «ناصحیح» می‌کنند.


مسعود شفیعی، وکیل سه آمریکایی بازداشت‌شده در ایران

وی افزود این گفته محمود احمدی‌نژاد مبنی بر آمادگی ایران برای مبادله این سه آمریکایی با اتباع ایرانی زندانی در آمریکا، به معنای این است که «ما می‌خواهیم این مبادله را در مقابل سه جاسوس انجام دهیم. این معنای خوشی ندارد و تلقی آن درک گروگانگیری را القا می‌کند.»

شفیعی اظهار داشت که با پیگیری‌ها و پافشاری‌ها، پس از هشت ماه، سه موکلش توانستند با خانواده‌های خود صحبت کنند، اما مقام‌های قضایی، از دیدار وی با موکلانش خودداری می‌کنند.

به گفته شفیعی، اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر آمادگی ایران برای مبادله این سه، با اتباع ایرانی زندانی در آمریکا، به معنای این است که «ما می‌خواهیم این مبادله را در مقابل سه جاسوس انجام دهیم»

شین باور، جاشوا فتال و سارا شرود، مرداد ماه سال گذشته، به اتهام ورود «غیرقانونی» به ایران، از سوی ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی دستگیر شدند.

ایران پیش از این چندین بار اعلام کرده که این افراد را به اتهام «جاسوسی» محاکمه خواهد کرد.

مادران این سه نفر نیز در نامه‌ای سرگشاده به محمود احمدی‌نژاد، از وی خواسته‌اند به آنها برای دریافت «زودهنگام» ویزای سفر به ایران و ملاقات با فرزندانشان کمک کند.

پیش از این، ایان کلی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اتهام «جاسوسی» برای سه تبعه ایالات متحده را رد کرده بود.

کلی گفته بود که واشینگتن، تاکنون به طور رسمی، سندی مبنی بر «جاسوس» بودن آنها از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی، دریافت نکرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

باج سنگین نداری بدی پس جاسوسی. وکیل و دادگاه هم یعنی کشک وبادمجان. جاسوسان!! قبلی مثل علی شاکری و هاله اسفند یاری و غیره و غیره هر کدام با دادن باج سنگین زیر عنوان وثیقه آزاد شدند و هرگز هم هیچکدامشان به محاکمه کشیده نشدند. نمونه ای از عملکرد قوه قضاییه در نظام سلطنت ولایت فقیه.

-- بدون نام ، Apr 10, 2010

سعید مرتضوی کجاست؟؟؟

-- بدون نام ، Apr 10, 2010

من اعتقاد ندارم که هاله اسفندیاری جاسوس بود. ولی معتقدم این سه نفر جاسوس هستند. چون سه تا آمریکایی که مدتی در سوریه بوده اند و در بدترین زمان بدون هیچ برگه و مجوزی در بدترین مکان جغرافیایی ظاهر شدند. بحث اینحاست که دولت آمریکا تا به حال چندین بار حرف خود را در مورد این افراد عوض کرده است. یک بار گفت اینا توریست بودند یک بار گفت اینها قاصدان آزادی هستند که نیازی به اجازه نداشتند. یک بار گفت اینا کوهنورد هستند. دولت آمریکا خودش تصمیم نگرفته که این افراد رو چطور معرفی کند. سابقه تاریخی آمریکا نشون داده که همیشه در شرایط بحرانی ایران آمریکا جاسوسانی در ایران داشته و یا جاسوسانی به ایران فرستاده است. بنابراین این افراد جاسوس هستند و تا زمانی که دانشجویان ما در زندان هستند این افراد نباید از زندان ایران آزاد شوند.

-- nashenas ، Apr 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)