تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اوباما: هیچ گزینه‌ای علیه ایران حذف نمی‌شود

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که واشینگتن در قبال برنامه هسته‌ای ایران، از هیچ گزینه‌ای صرف‌نظر نخواهد کرد.

آقای اوباما در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس افزود که آمریکا با همراهی جامعه جهانی، فشارها بر جمهوری اسلامی را افزایش می‌دهد.


رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: «همه قرائن نشانه این است که ایرانی‌ها به دنبال ساخت بمب اتم هستند.»

وی اجماع بین‌المللی علیه تهران را موجب مستحکم شدن موضع غرب در قبال ایران دانست و افزود که همزمان با این فشارها، چگونگی پاسخ مقام‌های جمهوری اسلامی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده در ادامه گفت: «همه قرائن نشانه این است که ایرانی‌ها به دنبال ساخت بمب اتم هستند.»

اظهارات اوباما ساعاتی پس از گفتگوی تلفنی وی با هو جینتائو، رئیس جمهوری چین مطرح شد. وی در این مکالمه تلفنی از همتای چینی خود خواسته بود که برای افزایش فشارها بر ایران با جامعه جهانی همراهی کند.

این در حالی است که سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران که به چین سفر کرده است، اعمال تحریم‌های جدید بر ایران را «بی‌اثر» می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای اوباما چه می گویید؟ آخرش جنگ است دیگر. چیزی که جمهوری به ظاهر اسلامی آرزویش را دارد. هنوز اینها را نشناخته اند که عاشق بحران هستند و در بحران ارضا میشوند. کاش تمرکز روی حقوق بشر و کمک به مردم ایران به خصوص طبقات ضعیف و متوسط بود. همیشه آمریکا شناخت سطحی نسبت به ایران داشته

-- سعید ، Apr 3, 2010

نه برادر، جنگ کدام است؟ همانطور که محمود گفته بود، آمریکا قرار است به ایران بمب اتمی بدهد، این عشوه گریهای آمریکا هم برای آن است که اسرائیل را سر در گم کنند. حکومت اسلامی هزار سال دیگر پا بر جا خواهد بود.

-- دلال دلالت ، Apr 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)