تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محمدرضا باهنر:

«حذف یارانه‌ها، نیاز به همه‌پرسی ندارد»

محمدرضا باهنر می‌گوید که برای اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها نیازی به برگزاری همه‌پرسی نیست.

آقای باهنر امروز شنبه به خبرگزاری ایسنا گفته که اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها «گره» محسوب نمی‌شود و دولت باید «در چارچوب نقشه راه مجلس» حرکت کند.


غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه مجلس نیز به خبرگزاری مهر گفته که دولت «بدنبال پیدا کردن بهانه‌ای» برای تاخیر در اجرای این قانون است.

این اظهارات نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در شرایطی ایراد می‌شود که محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده که قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرا نخواهد کرد.

باهنر پیش‌تر در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد گفته بود که خودداری دولت از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها «تخلف» است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی ریاست جمهوری نیز به خبرگزاری فارس گفته است: «در صورت موافقت مجلس، قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با طرح جدید اصلاح می‌شود.»

به گفته مصباحی‌مقدم «اگر هر گونه همراهی هم با دولت صورت گیرد، در نهایت دولت یک بهانه جدید پیدا می‌کند که اجرای قانون را به تاخیر بیندازد»

به گفته آقای میرتاج‌الدینی، قرار است برخی از نمایندگان طرحی ارائه کنند که قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اصلاح شود.

اسماعیل کوثری، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با تائید اظهارات میرتاج‌الدینی، از ارائه طرح اصلاحی نمایندگان در هفته جاری به هیات رئیسه مجلس خبر داده است.

آقای کوثری افزوده که «در حال حاضر، نمایندگان مجلس و دولت در حال رایزنی و تبادل نظرات خود در رابطه با مشکل پیش آمده برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها» هستند.

مجلس ایران سال گذشته، طرح هدفمندکردن یارانه‌ها با درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تصویب کرد، اما دولت اصرار دارد که سقف این درآمد‌ها ۴۰ هزار میلیارد تومان باشد.

محمود احمدی‌نژاد گفته که برای روشن شدن تکلیف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خواستار برگزاری همه‌پرسی است و تا زمانی که خواسته‌های دولت در این قانون گنجانده نشود، از اجرای آن سر باز خواهد زد.

علی لاریجانی: «هر چه در سطوح مختلف کشور به قانون احترام گذاشته شود، به عقل جمعی، یعنی به ملت احترام گذاشته‌ایم»

غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه مجلس نیز امروز شنبه به خبرگزاری مهر گفته که دولت «بدنبال پیدا کردن بهانه‌ای» برای تاخیر در اجرای این قانون است.

به گفته این نماینده مجلس، «اگر هر گونه همراهی هم با دولت صورت گیرد، در نهایت دولت یک بهانه جدید پیدا می‌کند که اجرای قانون را به تاخیر بیندازد.»

مصباحی‌مقدم افزوده است: «قانون باید از سوی دولت اجرا شود و معتقد نیستم که در این زمینه تجدیدنظری شود.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز امروز طی سخنانی گفت: «هر چه در سطوح مختلف کشور به قانون احترام گذاشته شود، به عقل جمعی، یعنی به ملت احترام گذاشته‌ایم.‏»

طی ماه‌های گذشته، دولت و مجلس بر سر درآمد‌های ناشی از حذف یارانه‌ها با یکدیگر اختلاف داشتند که در نهایت، نظر مجلس از سوی شورای نگهبان به تائید رسید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تا زمانی که کرسیهای انتصابی به اصطلاح نمایندگان مردم بر سر جای خود محکم است چه احتیاجی به همه پرسی؟؟؟

-- بدون نام ، Apr 3, 2010

یارانه ها همه پرسی لازم ندارد. حکومت دیکتاتوری خامنه ای و دست نشناده هاش که احمدی نژاد، باهنر، لاریجانی، ... هستند نیاز به همه پرسی دارد. چی شد؟ یک سال که گذشت، من حدس می زدم که دل بستن به موسوی و خاتمی موجب ضایع و تلف شدن انرژی جنبش سبز میشود. خون جوانها ریخته شد، مملکت و منابعش به نابودی می رود و هنوز موسوی و خاتمی نگران این هسنتد که نکند چارچوب نظام ولی فقیه اسب ببیند. هنوز دیکتاتور را مورد خطاب و باز خواست نمی کنند. زمانی که افرادی چون نوری زاد دیکتاتور را زیر سوال بردند سکوت موسوی در مقابل او شایسته نیست. من مصلحتی در این سکوت نمیبینم. از زندانی که نوری زاد در ان هست میترسند؟منتظر مناسبت خاصی نباشند، اعلام راهپیمائی برای آزادی زندانیان کنند و جنبش سبز را زنده نگه دارند. از دانشجویان در خواست کنند که کلاسها را تعطیل کنند و به دنباله ان از کارمندان و کارگران بخواهند که اعتصاب کنند. فعال باشند و به جنبش انرژی بدهند. فقط بازدید زندانیهای آزاد شده رفتن کافی نیست و مشکلی از آنها و مردم حل نمیکند. قطعا مردمی که به موسوی رای داده بودند باز هم با او خواهند بود نه به خاطر او بلکه به خاطرسرنگونی حکومت جور ، زور و ظلم که ۳۰ سال مخفیانه کشت و در یک سال اخیر هم در خیابانها و زندانها جوانها را شهید کرد و حتی اجازه دفن و مراسمشان را هم نداد.

-- کوشا ، Apr 4, 2010

آقای لاریجانی عقل جمعی و احترام به ملتت منو کشته! خدایا ما را به کجا رسانده ای که مجلس دست نشانده و دولت نامشروع مثل کودکانی که سر اسباب بازی دعوا می کنند اینگونه به هم بپرند و دم از ملت نیز بزنند!

-- سعید ، Apr 4, 2010

اول مجلس مخالف یارانه ها بود و ا.ن. اسرار می کرد، حالا بر عکس . مجلسی که اینقدر بی ثبات هست که با یک سخنرانی آمرانه و ضد مردمی رهبر باید تغییر جهت بدهد که مجلس نیست، یه بزم ضد مردمی است.
زنده باد آزادی

-- ارشمیدس ، Apr 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)