تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: ظرف یک هفته بنزین تولید می‌کنیم

محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و غرب علیه ایران گفت در صورت تحریم صادرات بنزین، دستور خواهد داد تا متخصصان ایرانی، «ظرف یک هفته تا ۲۰ روز» بنزین تولید کنند.

آقای احمدی‌نژاد که امروز شنبه در مراسم افتتاح کارخانه گندله‌سازی مجتمع سنگ‌آهن گلگهر سیرجان سخنرانی می‌کرد، غرب را به «نفهمی» متهم کرد و افزود: «آنها همه‌اش به نفع ما کار می‌کنند، خیال می‌کنند اگر به ما بنزین ندهند، ما ناراحت می‌شویم و عزا می‌گیریم.»


احمدی‌نژاد می‌گوید که غربی‌ها پس از اعلام آغاز تولید سوخت، «شروع کردند به مسخره کردن و شوخی کردن که ایرانی‌ها، بلوف می‌زنند.»

سه شرکت‌ سوئیسی ویتول، گلنکور و ترافیگورا که بخش عمده‌ای از بازار جهانی فرآورده‌های نفتی را در اختیار دارند، صدور بنزین به ایران را متوقف کرده‌اند.

این سه شرکت در مجموع، نیمی از بنزین صادراتی به ایران را تامین می‌کردند.

توقف بنزین به ایران از سوی این سه شرکت بزرگ در حالی صورت می‌گیرد که کنگره آمریکا به تازگی، تحریم‌های یک‌جانبه‌ای چون منع صدور بنزین به جمهوری اسلامی را تصویب کرده است.

«آنها (غرب) همه‌اش به نفع ما کار می‌کنند، خیال می‌کنند اگر به ما بنزین ندهند، ما ناراحت می‌شویم و عزا می‌گیریم»

رئیس دولت دهم در ادامه سخنرانی خود، به تداوم اعمال برخی تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و خطاب به قدرت‌های غربی گفت: «بانک‌ها و ارتباطات اقتصادی را علیه ملت ایران می‌بندید، اما این کارها را انجام می‌دهید راه ملت ایران بسته نمی‌شود.»

جمهوری اسلامی به خاطر خودداری از اجرای قطعنامه شورای امنیت، با تحریم‌های محدودی از سوی این شورا مواجه شده است.

دور جدید این تحریم‌ها آن‌طور که آمریکا اعلام کرده است، تا هفته‌های آینده علیه ایران اعمال خواهد شد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود، در واکنش به این اظهارات مقام‌های آمریکایی، خطاب به آنها گفت: «شما خودتان منزوی هستید و باید خود را از انزوا درآورید، البته گرمید و حالی‌تان نیست.»

«شما می‌خواهید ما را از انزوا نجات دهید. ما را به خیر شما امیدی نیست، شر نرسانید. اگر نظر ملت ایران را در مورد خودتان نمی‌دانید، آزمایش آن سخت نیست. یک روز از ملت ایران می‌خواهیم که به خیابان‌ها بیاید و جواب شما را بدهد»

وی افزود: «شما می‌خواهید ما را از انزوا نجات دهید. ما را به خیر شما امیدی نیست، شر نرسانید. اگر نظر ملت ایران را در مورد خودتان نمی‌دانید، آزمایش آن سخت نیست. یک روز از ملت ایران می‌خواهیم که به خیابان‌ها بیاید و جواب شما را بدهد.»

رئیس دولت دهم همچنین به موضوع تولید سوخت ۲۰ درصدی از سوی ایران اشاره کرد و اظهار داشت که غربی‌ها پس از اعلام آغاز تولید سوخت، «شروع کردند به مسخره کردن و شوخی کردن که ایرانی‌ها، بلوف می‌زنند.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که اگر فشار تبلیغات از روی مردم آمریکا برداشته شود، مردم این کشور، «یک روز هم» حاکمان خود را قبول نخواهند کرد.

به گفته احمدی‌نژاد، «کسانی منزوی‌اند که نمی‌توانند در حضور ملت‌ها قرار گیرند.»

احمدی‌نژاد در پایان سخنرانی خود، به غرب و اسرائیل توصیه کرد در خاورمیانه دست به «اشتباه» نزنند، چرا که حمله به غزه برای آنها «گران» تمام خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اپوزیسیون ایرانی باید به فکر چاره باشد . این بابا داره حکومت میکنه . جنبش سبز داره چرت میزنه تا موسوی یک اعلامیه بده . توده ای فدایی ها هم که همانطور که ریس دانا قول داده بود به کمک رژیم آمدند و با فرار به جلو و حمله به لیبرال ها و سلطنت طلبان و مجاهدین و دفاع از بیانیه مصالحه شماره ۱۷ موسوی نقش آتش نشان بازی کردند و خدا میداند چند سال دیگه باید منتظر باشیم تا مردم ناامید دوباره بیان بیرون باز این توده ای فدایی ها از کوتاه بودن حافظه تاریخی ما ایرانیها استفاده کنند یکی از گردانندگان فعلی کودتا را به عنوان رهبر جنبش به ما قالب کنند . الان همه این کودتاچیان و اظهارات توده ای فدایی ها را در خاطر ثبت کنید تا مثلا ۲۰ سال دیگه اینها مصلحی را به عنوان انسان وارسته انقلابی به ما نندازند . چون خیلی تخصص دارن اینها .

-- hamineh ، Apr 3, 2010

با این سخنان میشود نتیجه گرفت که جمهوری اسلامی تا به حال عاشق چشم و ابروی غربیها بوده که از انها بنزین میخریده!

-- کاوه ، Apr 3, 2010

حتما اون دختر بچه ۸ ساله که تو زیرزمینشون نیروگاه اتمی ساخته بود حالا قراره مشگل بنزین رو هم حل کنه. .

-- man ، Apr 3, 2010

با این حساب بنزین هم رفت کنار پول نفت سر سفره ایرانی ها.  حیف بنزین چیز خوبی بود

-- بخت النصر خراسانی ، Apr 3, 2010

واقعا این ...(سران جنایتکار رژیم علی الخصوص احمدی نژاد احمق) دارن ایران زمینمون رو به لبه کدوم پرتگاه نزدیک میکنن؟
اینا ادامه حیاتشون فقط و فقط به بحران درست کردن در کشور و منطقه گره خورده.این جنبش مردمی سبز نباید با طناب رژیم به باتلاق نابودی کشیده شود.امسال سال هوشیاری بیش از پیش مردم و اعتراضات پی در پی نسبت به گندکاریهای این حکومت آخوندی باید باشد و خواهد بود.ما نباید این ننگ رو به جون بخریم که یه مشته آخوند ...با یه من ریش به ما حکومت کنن.
(چو ایران نباشد تن من مباد)
در ضمن میخواستم بگم که قالب سایتتون بینظیره ، افراد براحتی میتونن کامنت بزارن و ارتباط برقرار کنن.
مرسی از همتون

-- سیاوش ، Apr 3, 2010

ما که همین الان هم بنزین تولید می کنیم منظور از این دستور برای تولید بنزین چی بیده؟...خودت هستی!

-- مهتاب ، Apr 3, 2010

این کلاش فکر میکنه که همه کودن هستن مشکل تولید بنزین در ایران فقط مربوط فقدان تکنولوژی آن نیست مشکل اصلی کیفیت نفت خام ایران است که به دلیل درصد ترکیبات سنگین آن ، بنزین استحصالی کم و زیان آور است بهترین نفت خام برای تولید بنزین نفت لیبی است

-- mehrad ، Apr 4, 2010

چه میکنه این احمدی. به خصوص که می گه این غربیها گرمند و حالیشون نیست! راست میگه بنده خدا!

-- ali ، Apr 4, 2010

ا قای ...نژاد باید اگه می تونه همین حالا دستور ساختش رو بده منتظر تحریم کنن بعد بسازه!مسئله ای نیست اگه چند متر دیگه به دماغ پینکیویی ایشن اضافه برادران سپاه اره اش را دارند که دوباره ان را به حالت اول بازگردانند.

-- pejman ، Apr 4, 2010

خدا شفاش بده بنده خدا دست خودش نیست همین طور هر چی به دهنش میاد میگه دیگه

-- بدون نام ، Apr 4, 2010

divane as .... hame mardom ro mese khodesh ...tasavor karde

-- بدون نام ، Apr 4, 2010

احمدی نژاد مرد باشد و سر حرفش بایستد با این حساب سهمیه بندی بنزین در کار نباشد .خالی بندی هم حدی دارد حتما در بیست روز بنزین تقلبی مانند انتخابات تقلبی خواهیم داشت نه بنزین واقعی

-- farhad-faryad ، Apr 4, 2010

شرم آور اینه که یک عده مردم عادی به راحتی چرندیات این بابا را باور میکنند و صد البته که بنزین چاوز بهتره چون حق و حسابش بیشتره!

-- علی ، Apr 4, 2010

راست میگه می شه تولید کرد ولی توی آزمایشگاه 1 تا 2 لیتر حالا این می خواد به کی برسه اونم نماینده حمایت از انتفاضه مجلس تصمیم می گیره تا خدای نکرده در حق پلستین اجحاف نشه

-- اهورا ، Apr 4, 2010

احمدی نژاد می گوید دستور می دهم بنزین تولید بکنند. آخر ...تولید بنزین که دستوری نیست.تو که آنقدر خوب دستور میدهی؛ چرا تا حالا نداده ای. من دستور میدهم. من ـ من همه اش من، آحر ...با من ـ من کردن که کشور اداره نمی شود. منیت را بگذار کنار و برو با دو تا آدم حسابی مشورت کن تا بدانی جه خاکی باید بسرت بریزی.

-- نادره ، Apr 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)