تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

رضا کرم‌رضایی بازیگر سینما درگذشت

رضا کرم‌رضایی، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، بر اثر ایست قلبی در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

کرم‌رضایی از ‪ ۲۵‬روز پیش، به دلیل عفونت ریه بستری شده بود که حدود ساعت ۱۰‬ صبح امروز (شنبه)، در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

وی متولد ‪ ۱۳۱۶‬کرمانشاه بود و از کالج تئاتر و فیلم در آلمان غربی، فارغ‌التحصیل شده بود.


کرم‌رضایی بیش از نیم قرن در تئاتر، تلویزیون، سینما و در زمینه‌های مختلف بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و ترجمه ادبیات نمایشی فعالیت داشت.

تئاتر و ترجمه متون نمایشی از فعالیت‌های مورد علاقه کرم‌رضایی بود. این هنرمند، نخستین فعالیت سینمایی خود را در سال ‪ ۱۳۳۳‬ آغاز کرد.

کرم‌رضایی بیش از نیم قرن به طور مستمر در تئاتر، تلویزیون، سینما و در زمینه‌های مختلف بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و ترجمه ادبیات نمایشی فعالیت داشت.

وی در فیلم‌هایی همچون «کندو»، «محلل»، «حسن سیاه»، «تجاوز»، «علی کنکوری»، «فیزیک‌دانان»، «کلبه والدین»، «مستاجر جدید» و «مسافر ری» به ایفای نقش پرداخته بود.

به نوشته خبرگزاری مهر، پیکر رضا کرم‌رضایی، ۹ صبح سه‌شنبه هفته جاری، از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان در بهشت زهرای تهران تشییع خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بسیار متاسفم... با این که ایشون سالهای آخر عمر در سلامتی جسمی خوبی به سر نمی برد ، باید گفت و قبول کرد که به آرامش رسید ولی با این حال ، حیف...و صد حیف

-- بنده ، Apr 3, 2010

روانش شاد به تعبیر زنده یاد صمد بهرنگی : او هم از کسانی است که زندگی و مرگشان در زندگی دیگران تاثیر داشت. دیدن یک تاتر زنده او در سال 1354 در تالار شیرو خورشید شهر ...از برتولت برشت برای ذهن من خاطره ای گرامی و دائمی است.

-- نادر ، Apr 3, 2010

رضا را از سالهای کار در تاتر میشناسم .بازیگری توانا و انسانی شریف بود. یک نمایش از برشت را که برای تلویزیون سالهای قبل از انقلاب کارگردانی کرده بود من افتخار تهیه کنندگیش را داشتم.
به روانش درود میفرستم.

-- مسعود چم آسمانی ، Apr 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)