تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مرگ ۹ سرباز افغان و آلمانی در افغانستان

شش سرباز ارتش افغانستان بر اثر تیراندازی «اشتباه» سربازان آلمانی کشته شدند و در یک حادثه دیگر، سه سرباز آلمانی از سوی طالبان به قتل رسیدند.

این رویدادهای خشونت‌آمیز در ولایت قندوز در شمال افغانستان که محل فعالیت نیروهای آلمانی است، روی داده است.

محمد عمر، والی قندوز گفت که شب گذشته، یک خودروی حامل سربازان ارتش افغانستان، هنگام تردد در جاده «چهار دره» به شهر قندوز، به طور «اشتباه» هدف تیراندازی نیروهای آلمانی قرار گرفت که در نتیجه آن، شش سرباز افغان جان باختند.

وی از بیان جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد، اما افزود که هیاتی به منظور بررسی چگونگی بروز این حادثه، به محل اعزام شده است.


نیروهای آلمانی مستقر در ولایت قندوز گفته‌اند این حادثه زمانی به وقوع پیوست که خودروی حامل سربازان ارتش، به دستور توقف نیروهای آلمانی توجه نکردند.

نیروهای آلمانی مستقر در ولایت قندوز، مرگ پنج سرباز افغان را تائید کرده و گفته‌اند این حادثه زمانی به وقوع پیوست که خودروی حامل سربازان ارتش، به دستور توقف نیروهای آلمانی توجه نکردند.

در همین روز و پیش از بروز این حادثه مرگ‌بار، سه سرباز آلمانی در درگیری با طالبان در منطقه چهاردره، جان باختند و هفت سرباز دیگر زخمی شدند.

شمار نظامیان آلمانی در افغانستان به بیش از ۴۵۰۰ نفر می‌رسد که بیشتر آنها در شمال این کشور مستقر هستند.

آمریکا و کشورهای هم‌پیمان اعلام کرده‌اند تا تابستان آینده، تعداد نظامیان بین‌المللی در افغانستان به بیش از ۱۵۰ هزار تن خواهد رسید.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)