تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تجمع هزاران مخالف دولت تایلند در بانکوک

ده‌ها هزار نفر از معترضان قرمزپوش مخالف دولت تایلند، امروز یکشنبه در بانکوک، پایتخت این کشور تجمع کردند.

هدف تجمع‌کنندگان، فشار بر دولت به منظور برگزاری انتخابات جدید و انحلال پارلمان گزارش شده است. آنها تهدید کرده‌اند در صورتی که به خواسته‌هایشان توجه نشود، اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.


AFP

معترضان از آبهیسیت وجاجیوا، نخست وزیر تایلند خواسته‌اند با استعفا و برگزاری انتخابات، امکان بازگشت دوباره تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق به قدرت را فراهم کند.

شیناواترا که به سوءاستفاده از قدرت محکوم شده است، در حال حاضر در دوبی زندگی می‌کند.

دولت وجاجیوا باید تا پایان سال آینده میلادی، انتخابات جدید در این کشور را برگزار کند.

خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند که هواداران شیناواترا با لباس‌ها و پرچم‌های قرمز، در حالی که سرودهایی درباره آزادی می‌خواندند، مثل سیلی خروشان، از استان‌های شمالی تایلند، وارد بانکوک شده‌اند. بیشتر هواداران شیناواترا در استان‌های شمالی تایلند زندگی می‌کنند.


رویترز

انتظار می‌رود هزاران نفر دیگر نیز به آنها بپیوندند. به نوشته خبرگزاری‌ها، معترضان با کامیون، قایق، اتوبوس و موتورسیکلت در حال حرکت به سمت بانکوک هستند.

تایلند، دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی است و تحلیلگران می‌گویند نارضایتی‌های داخلی، ممکن است حساسیت دولت به مسائل اقتصادی را از میان ببرد.

این در حالی است که رهبران معترضان اعلام کرده‌اند تظاهرات‌شان مسالمت‌آمیز خواهد بود. این تظاهرات را «جبهه متحد برای دموکراسی علیه دیکتاتوری» سازماندهی کرده است.

وجاجیوا با اعلام این که پارلمان را منحل نمی‌کند، افزوده است که قصد اعلام وضعیت فوق‌العاده و باز گذاشتن دست ارتش برای برخورد با معترضان را هم ندارد.

نزدیک به ۴۰ هزار نیروی پلیس در خیابان‌ها و مقابل اماکن مهم شهر بانکوک مستقر شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)