تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«دستگیری اعضای شبکه سایبری آمریکا»

دادسرای انقلاب تهران در اطلاعیه‌ای، از دستگیری ۳۰ عضو «شبکه‌های سازمان‌یافته سایبری آمریکا» در ایران خبر داد.

این دادسرا امروز شنبه در اطلاعیه خود اعلام کرده که این افراد، در سلسله اقدامات «پیچیده» امنیتی در حوزه «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، شناسایی و دستگیر شده‌اند.


آن‌طور که در این اطلاعیه آمده، بازداشت‌شدگان به طور مستقیم و غیرمستقیم زیرنظر شبکه‌ای به نام «ایران پراکسی» فعالیت می‌کرده‌اند.

این اطلاعیه افزوده که «تخلیه بانک‌های اطلاعاتی کشور، نفوذ و خرابکاری در سایت‌های اینترنتی، مبارزه با فلیترینگ، ایجاد امنیت برای کاربران شبکه مجازی، ایجاد بستر ارتباط امن تلفنی و دیتا برای مصاحبه با رادیو فردا، رادیو زمانه و شبکه تلویزیونی صدای آمریکا» از جمله فعالیت‌های متهمان این پرونده است.

این اطلاعیه افزوده که «تخلیه بانک‌های اطلاعاتی کشور، نفوذ و خرابکاری در سایت‌های اینترنتی، مبارزه با فلیترینگ، ایجاد امنیت برای کاربران شبکه مجازی، ایجاد بستر ارتباط امن تلفنی و دیتا برای مصاحبه با رادیو فردا، رادیو زمانه و شبکه تلویزیونی صدای آمریکا» از جمله فعالیت‌های متهمان این پرونده است

دادسرای انقلاب تهران اضافه کرده است: «اعضای شبکه ایران پراکسی در ایران، با دریافت حقوق ماهیانه قابل توجه، بیش از ۷۰ میلیون فیلترشکن در اینترنت پخش کرده‌اند.»

این اطلاعیه می‌افزاید که «نرم‌افزارهای فیلترشکن شبکه ایران پراکسی، مجهز به قابلیت‌های تخلیه اطلاعات خصوصی و خانوادگی افراد» بوده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه، آمریکا به راه‌اندازی شبکه‌ پوششی برای «منافقین» با عنوان «شبکه فعالان حقوق بشر» متهم شده است.

دادستانی تهران از صادق نقاش‌کار و بهروز جاوید تهرانی به عنوان بنیانگذاران «شبکه فعالان حقوق بشر» در سال ۱۳۸۴ نام برده که در جریان حوادث ۱۸ تیرماه امسال دستگیر شده‌اند.

این اطلاعیه از کیوان رفیعی، اجمال حسینی و احمد باطبی نیز به عنوان اعضای «گمنام» این شبکه یاد کرده است.

دادسرای انقلاب تهران همچنین اعلام کرده که اعضای این شبکه از پیروان یکی از «فرقه‌های ضاله» هستند و پس از «جذب افراد از طریق اینترنت، آنان را برای آموزش به مقر منافقین در عراق و دیگر کشورهای مورد نظر منتقل می‌نمودند.»

دادسرای انقلاب تهران «انتشار اخبار خلاف واقع، حمایت خبری از ریگی و انجمن پادشاهی، انجام اقدامات ایذایی و هکری و نفوذ به سرور‌های دولتی و ایجاد پوشش امنیتی برای ورود به فاز اقدام مسلحانه» را از دیگر فعالیت‌های این شبکه اعلام کرده است

در این اطلاعیه از «کمیته وکلا و خبرگزاری هرانا» به عنوان مجموعه‌های مرتبط با «شبکه فعالان حقوق بشر» یاد شده است.

«ایجاد شبکه جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی، شناسایی، جذب و سازماندهی ایرانیان خارج از کشور، تهیه گزارش به منظور جریان‌سازی و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی و برگزاری تجمعات غیر قانونی» از جمله اقدامات این شبکه حقوق بشری اعلام شده است.

دادسرای انقلاب تهران همچنین «انتشار اخبار خلاف واقع، حمایت خبری از ریگی و انجمن پادشاهی، انجام اقدامات ایذایی و هکری و نفوذ به سرور‌های دولتی، برنامه‌ریزی برای اختلال در سیستم مدیریت شهری و ایجاد پوشش امنیتی برای ورود به فاز اقدام مسلحانه» را از دیگر فعالیت‌های این شبکه اعلام کرده است.

در پایان این اطلاعیه آمده که تعدادی از اعضای شبکه فعالان حقوق بشر در حال حاضر، در خارج از کشور به‌سر می‌برند که مقام‌های قضایی تلاش می‌کنند تا آنها را از طریق پلیس بین‌الملل دستگیر کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فیلترینگ که یعنی مباره با آزادی اطلاع رسانی .
حالا اتهام اینها رو گفته اند مبارزه با فیلترینگ ! یعنی آزاد ترین کشور دنیا به روایت سخنرانی دانشگاه کلمبیا ! افرادی رو دست گیر کرده به اتهام مبارزه با مبارزه با آزادی اطلاع رسانی !
به به !

-- him ، Mar 13, 2010

به نظر شما این همان نبود که زمانه را هک کرد؟!شایدم یک چیز شبیه این...

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

شما کی را دستگیر نکرده اید؟

-- کوشا ، Mar 13, 2010

فقط به رقم 70 میلیون فیلتر شکن توجه کنید! یعنی الان در کشور به ازای هر ایرانی یک پراکسی وجود دارد.

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

دروغ و دروغ و باز هم دروغ. برای ترساندن من و شما همین فردا اعلام می کنند که اوباما را هم در حال پرواز در آسمان ایران دستگیر کر ده اند در حالی که *ریگی* به کفش داشته و همانند داستان دستگیری «ریگی» یک کسی شبیه اوباما را در صدا و سیمای دروغین نظام نشان می دهند که مثل یک طوطی دارد اعتراف می کند!!! پوتین به اینها خوب یاد داده که ترساندن از خود ترس هم در مردم ترس بیشتری ایجاد می کند. در نتیجه بی توجهی مطلق به این اخبار خود پادزهر ترس بی مورد است.

-- بدون نام ، Mar 14, 2010

به شکرانه ایزد توانا این مشکل هم که حل شد و جمهوری وزین اسلامی در یکی دیگر از جبهه های نبرد حق علیه باطل به یاری الله سربلند و پیروز از آب درآمد و دیگر مشکل بیرونی عمده ای برایش باقی نمانده!

انشاءاله از همین فردا اولیای امور به کار اصلی خود که همانا سازندگی میهن اسلامی است خواهند پرداخت و ظرف یکی دو سال آینده ایران حتی از اروپا و آمریکا و ژاپن هم مترقی تر و آبادتر و پیشرفته تر خواهد شد.

-- میرزا هکر سایبری ، Mar 14, 2010

دوستان ، همراهان و کاربران گرامی چنانچه اطلاع دارید ایران پروکسی از سال ۱۳۸۲ تا کنون در برابر دیو استبداد که سعی بر سانسور افکار و سرکوب عقاید داشته ، ایستاده و از حق آزادی بیان و اطلاع رسانی آزاد دفاع کرده است ؛ با توجه به افزایش سیصد درصدی میزان مخاطبان ایران پروکسی و عبور از مرز صد میلیون بازدید در ماه و با توجه به میزان امکانات و محدودیت ها ، ایران پروکسی تنها در دوازه روز ابتدایی هر ماه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود . این محدودیت ها و تشدید مشکلات به دلیل مشکلات مالی و امکانات می باشد که بسیاری از یاران ما در رفع و بر طرف کردن آنها ما را یاری نکردند و چه بسا جفا نموده اند .

هر از چند گاهی دیده و شنیده ایم عزیزانی نزدیک و دور نسبت به کمیته مبارزه با سانسور در ایران به نام ایران پروکسی و با نشان دادن فعالیت های آن در جوامع بین المللی از دولت ها و نهاد های حامی آزادی بیان اقدام به دریافت کمک های مالی نموده اند و در موارد شخصی سرمایه گذاری نموده اند . ما به دلیل فشارهای شدید اقتصادی و همچنین کمبود تجهیزات و امکانات اقدام به بستن کلیه فعالیت های جاری خود کرده ایم باشد که خفتگان بیدار شوند .

همچنین از دولت های که با اختصاص بودجه برای مقابله با سانسور قصد حمایت از آزادی بیان و اطلاع رسانی آزاد دارند گله مند هستیم که در این امر به راستی مبارزان و کاربران را حمایت و یاری نکردند . سوال ما این است با وجود بودجه های زیاد چرا همچنان شرکت دی آی تی نرم افزار فیری گیت را فقط و فقط در این شرایط بحرانی برای ایران مسدود کرده است ؟ چرا از متخصصان داخلی که توانایی طراحی نرم افزار های عبور از فیلترینگ را دارند حمایت نمی شود ؟ و به راستی این بودجه های که با نام ایرانیان تصویب می شود بدست چه کسانی و در کجاها هزینه می شود ؟

-- masoud ، Mar 14, 2010

حسین شریعتمداری که حول شده، اعلام کرد که حلالی ابدی عضو موساد است. چون حلالی در دروغگوئی شریعتمداری شکی باقی نمیگذارد، احتمالاعضویت ایشان فقط به ساواما ختم نمیشود. آیا ایشان جاسوس دوجانبه است؟

-- بدون نام ، Mar 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)