تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حملات پی در پی طالبان در قندهار

بر اثر دست‌کم ۱۲ حمله انتحاری و انفجار در محلات مختلف شهر قندهار در جنوب افغانستان، ۳۵ نفر جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان، گفت که این حملات، در واکنش به اعلام آغاز احتمالی عملیات نظامیان خارجی و افغان در ولایت قندهار انجام شده است.

حملات شب گذشته قندهار، شامل شش حمله انتحاری، انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده و چهار بمب دست‌ساز بود که به فواصل زمانی معین، نقاط مختلف شهر از جمله منزل رئیس شورای ولایتی قندهار، قرارگاه پلیس و زندان قندهار را هدف قرار دادند.

توریالی ویسا والی قندهار گفت در این حوادث خونین، دست‌کم ۱۰ زن و کودک که در یک تالارعروسی نزدیک قرارگاه پلیس گردهم آمده بودند نیز جان باختند.


رویترز

به گفته وی، شش افسر پلیس این ولایت هم در میان کشته‌شدگان هستند.

آقای ویسا در گفتگو با خبرنگاران افزود که حمله طالبان به زندان شهر ناموفق بوده است و اکنون اوضاع در کنترل نیروهای دولتی قرار دارد.

دو سال پیش نیز نیروهای طالبان با حملات مشابهی به شهر قندهار، به ویژه زندان شهر، موجب فرار صدها زندانی که در میان آنها شماری از فرماندهان و اعضای طالبان هم قرار داشتند، شدند.

همزمان صبح امروز یکشنبه، انفجار یک بمب کنارجاده‌ای در جنوب قندهار نیز موجب مجروح شدن چهار کارگر ساختمانی پاکستانی و راننده افغان آنها شد.

قندهار، مرکز رهبری رژیم پیشین طالبان بود و طی سالیان گذشته، همواره صحنه خشونت‌های روزافزون بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)