تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هاشمی: نمی‌خواهم دانشجویان ساکت باشند

اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که خواستار سکوت دانشجویان نیست و آنها باید تلاش کنند مسائل را «منطقی» مطرح کرده و برای اصلاح امور تلاش کنند.

این اظهارات آقای هاشمی، نخستین توصیه از توصیه‌های هفت‌گانه وی به «اقشار جامعه» در آستانه سال جدید شمسی است.


این توصیه‌ها قرار است به مدت هفت روز در وب‌سایت شخصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شود.

هاشمی به دانشجویان توصیه کرده که موقعیت کنونی را «خوب» ارزیابی کنند و بهانه به دست کسانی که می‌خواهند فضای جامعه را امنیتی کنند، ندهند.

هاشمی به دانشجویان توصیه کرده که موقعیت کنونی را «خوب» ارزیابی کنند و بهانه به دست کسانی که می‌خواهند فضای جامعه را امنیتی کنند، ندهند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده که «فضا باید منطقی و عقلانی» باشد و در فضای منطقی، افرادی که «حرف خوب دارند، نهایتاً موفق می‌شوند.»

وی همچنین اظهار داشته که دانشجویان باید به گونه‌ای حرف بزنند که منجر به «سوءاستفاده» دشمنان نشود.

این برای نخستین‌بار است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه سال جدید، اقدام به انتشار پیام‌ نوروزی می‌کند.

در ایران به طور معمول پس از تحویل سال نو، رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهوری وقت، در قالب برنامه‌ای تلویزیونی به مردم پیام می‌دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده که «فضا باید منطقی و عقلانی» باشد و در فضای منطقی، افرادی که «حرف خوب دارند، نهایتاً موفق می‌شوند»

سایر مسئولان حکومتی نیز در پیام‌های کوتاهی، فرا رسیدن سال نو را به مردم تبریک می‌گویند.

هفته آینده در ایران، سال جدید شمسی آغاز می‌شود. ایران در شرایطی سال ۱۳۸۸ را به پایان می‌برد که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات جنجال برانگیز ۲۲ خرداد ماه و وقایع پس از آن همچنان ادامه دارد.

معترضان اعلام کرده‌اند که در آئین سنتی «چهارشنبه سوری» باردیگر به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد.

پلیس تهدید کرده که در این مراسم (چهارشنبه آخر سال) کسانی که اقدام به ایجاد ‌«ناامنی» کنند را بازداشت و تا پایان تعطیلات نوروزی آزاد نخواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای مردم غیور ایران، ما باید بالاخره به حکومت این ... پایان دهیم.چهارشنبه سوری یکن از ایامی است که میتوانیم این ...را به زباله دان اجدادیشان بیاندازیم. من دیگر تحمل ندارم. بشما التیماتوم میدهم که اگر مواضع انقلابی مشابه من اتخاذ نکنید تا دو سال دیگر خودم را تسلیم خواهم کرد.
حلالی ابدی

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

یک «حرف خوب» این است که ... وقت آن است که شما و آن «ولی فقیه» تان که با «مصلحت» و «تقلب» شخص شما به رهبری رسید به زباله تاریخ به پیوندید تا روزی که خداوند به حساب جنایتهایتان رسیدگی کند.

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

دل بستن واطمینان به این اقا همچپون تکیه بر باد است
تکیه بر حرف تو و باد صبا نتوان کرد

-- محم ، Mar 13, 2010

مگر افرادی که تو خیابان کشته شدند حرف بد می زدند. مگر روزنامه ها حرف بد می زنند که یکی پس از یکی بسته می شوند.
مگر گروههایی که به دست به دامان شما شدند خواستشون غیر منطقی یوده که شما خواسته خیلی گروههای مردمی را نادیده گرفتی و پشیزی هم ارزش ندادی!
من و شما و همه مردم ایران خواستار پیشرفت هستیم ولی نخست باید رو راست و منطقی باشیم و از هر آنچه که جان مردم را تهدید قرار می دهد دوری کنیم. شما اگر از جلوی اینها مرد و مردانه ایستادگی میکردی اینها اینجوری دور بر نمی داشتند.
یکی از همین هااین نیرویی است که از 30 و اندی سال پیش مردم را یکی یکی مورد ستم قرار داده و بی هیچ و پوچ با دورویی و دروغ و نفاق را در بین مردم ما را به جان هم انداخته و با شکنجه و کشتار مردم تخم کینه توزی را در بین قوم های ایرانی رواج کرده! آیا این جور نبوده؟
شما چرا ساکت بودید وقتی این همه ستم بر مردم رفته و می رود.

-- م. از پارس ، Mar 13, 2010

هاشمی رفسنجانی باید عجله کند و دستانش را در سیل سبز بشوید! رفسنجانی در تمامی جنایات حکومت دست داشته بنا براین از نظر حیات سیاسی خودش و هم از نظر تاریخی وقت چندانی ندارد! او همیشه یکی به میخ زده و یکی به نعل! او هرگز قاطعانه عمل نکرده تنها قطعیتش حفظ نظام بوده با هر گونه ترور و آدمکشی ای هر گونه تجاوز و سر کوبی همراه و همپا و همپیمان بوده است. اگر هاشمی امروز در قاطعیت تایید سرکوب و تایید فتواهای «برادر و پشتیبان دیروز و امروز و فردایش» تردید و درنگ می کند بخاطر این نوبت وحشتناک است که به خودش رسیده است! همین. اما آیا رفسنجانی دستان خونآلوده اش را در سیل خروشان سبز خواهد شست؟؟؟
زنده باد جمهوری ایرانی را همه جا بنویسید و فریاد کنید. این آینده ی ایران است.

-- بدون نام ، Mar 13, 2010



هاشمي رفسنجاني در ايرنا ممنوع‌التصوير شد

سايت شفاف نوشت:

يك منبع آگاه در ايرنا به خبرنگار شفاف خبر داد عبدالرضا داوري معاون خبر ايرنا كه ابلاغيه معروفش در خصوص ممنوعيت به كارگيري عنوان "آيت الله" براي هاشمي رفسنجاني بازتاب وسيعي در رسانه ها داشت ،اخيرا با صدور بخشنامه اي ، انتشار هر نوع گزارش تصويري از برنامه هاي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام را نيز ممنوع اعلام كرده است .

بنا به اين گزارش در اين بخشنامه كه روز 17 اسفند 88 ، تحت عنوان "دستورالعمل ممنوعيت انتشار گزارش تصويري از برنامه هاي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام" خطاب به مديران ارشد حوزه خبر ايرنا صادر شده آمده است:

بسمه تعالي
اداره كل اخبار داخلي
اداره كل اخبار خارجي
اداره كل اخبار استانها

از اين تاريخ انتشار گزارش تصويري از برنامه هاي حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني ، رييس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام، ممنوع اعلام مي گردد.بديهي است مستثنيات اين دستورالعمل صرفا از طريق معاونت خبري به واحد ذيربط ابلاغ خواهد شد.

عبدالرضا داوري
معاون خبري سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا)

-- خبرنگار ایرنا ، Mar 13, 2010

آقای رفسنجانی در بزرگترین سقیفه بنی صاعده و احمقانه ی انتخاب سیدعلی خان خامنه ای به عنوان یک رهبر... انقلاب طراح و مجری و فتنه گر اصلی بوده است. حالا اما .چنانکه دیگران نیز نوشته اند آتش این تنور وحشت دارد خودش را و خانواده اش را نیز می گیرد . ..بروید بخوانید تا بفهمید که خمینی و خامنه ای و رفسنجانی سه ظلع یک مثلث ...و نه غیر از این!
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)