تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمود عباس:

«ایران مانع تحقق آشتی ملی فلسطین است»

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید ایران مانع برقراری آشتی میان گروه‌های فلسطینی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود عباس که به تونس سفر کرده، افزوده است که جمهوری اسلامی تمایل ندارد حماس توافقنامه آشتی ملی که از سوی قاهره پیشنهاد شده را امضا کند.


محمود عباس (AFP)

وی، تهران را پشت پرده شکست توافق میان فتح و حماس معرفی کرده است.

فتح و حماس ماه‌ها بود که برای توافق با یکدیگر بر اساس طرح پیشنهادی دولت مصر در حال رایزنی بودند، اما این توافق، سال گذشته میلادی پس از خودداری حماس از امضای توافقنامه‌ای که فتح با آن موافقت کرده بود، شکست خورد.

به گفته عباس، رهبران حماس ابتدا این موافقتنامه را تائید کرده بودند، اما بعدا با طرح «بهانه‌هایی» از امضای آن خودداری کردند.

فتح و حماس ماه‌ها بود که برای توافق با یکدیگر بر اساس طرح پیشنهادی دولت مصر در حال رایزنی بودند، اما این توافق، سال گذشته میلادی پس از خودداری حماس از امضای توافقنامه‌ای که فتح با آن موافقت کرده بود، شکست خورد

حماس یک سال بعد از پیروزی در انتخابات غزه، در نبردی خونین، فتح را از این منطقه بیرون راند.

بدون برقراری آشتی میان فتح و حماس، برگزاری انتخابات جدید در غزه که از سوی حماس اداره می‌شود، وجود ندارد.

انتقاد محمود عباس از دخالت ایران در امور داخلی فلسطین در شرایطی مطرح می‌شود که رهبران حماس در هفته‌های گذشته، به ایران سفر کرده بودند.

حماس، مخالف گفتگوهای فلسطین و اسرائیل برای برقراری صلح در خاورمیانه است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جمهوری اسلامی وقتی 31 سال پيش آمد، برای ما جنگ ارثی اعراب و اسرائيل را به ارمغان آورد. البته همين فلسطينيها و حزب الله لبنان بود که به اين معتقدان درس چريکی دادند. نهوه شکنجه و تجاوز را هم همين رزمندگان به پاسداران درس دادند. آيا هيچ انسان عاقلی هزينۀ يک جنگ 5000 ساله را به عهده ميگيرد جز سران رژيم ايران؟ آمدند چفيه را سر سفره های آبگوشت به ارمغان آوردند. به ما چه ربطی دارد حماس چکار ميکند! سرمايۀ ملی ما خرج شيخ نصرالله و حماس و اين چريکهای بيسواد در پاسخ به کمکهای ايران ميايند و به برادران و خواهران ما تجاوز يا شکنجه ميکنند. اين ملت ايران است که منفعت خود را نميبيند. فلسطين، فلسطين ميکند. هر چه گدا گوزولس دوست ايرانه! فلسطينيها به پياز ميگن نقل ايراني، با ما در سره يک سفره بودند البته سره سفره ما ميگن که شما آتش پرست بوديت اين مذهب را ما برای شما آورديم. بدانيد اين خانه ها درغزه ازپول ايران ساخته شده و هموطنان ما زاغه نشينن!

-- moteza ، Mar 13, 2010

بیا اینم نتیجه ریختن پول و سرمایه ایرانمون توی حلقوم این فلسطینی ها توسط جنایت کارایی مثل خمینی و خامنه ای.
بی سواد تر جنایتکار تر و عقب مانده تر از حکومت جمهوری اسلامی وجود خارجی ندارد.

-- Iran Doost ، Mar 13, 2010

فراموش نکنید که دولت قانونی و منتخب فلسطینی حماس است. آقای عباس فقط یک مقام خودخوانده است.

-- میم ، Mar 13, 2010

moteza و Iran Doost عزیز

حرفهای شما دوستان خوب ناشناس درست اما این بابا هم حق داره: پشتیبان اصلی پشت پرده در پشتیبانی ایران از حماس و فلسطین همانا اسرائیل است!

با این کار، بدون آن که خود اسرائیل مستقیماً کاری بکند و مخارجی را متحمل شود، ایران کار "برادر مسلمان" فلسطینی خود را خراب می کند و آب ریخته می شود به آسیاب همان کسی که نباید.

و به راستی اگر ایران و ایرانی بخواهد کاری برای فلسطین و فلسطینی ها در این لحظه انجام دهد همان بهتر که اصلاً دخالتی در امور آنان نکند.

-- ایرانی تبعیدی ، Mar 14, 2010

کاملا درست میفرمایند خوب سیاست کپی برداری از امریکا در مورد اسراییل است هر کدام برای مناعشان از یکطر ف استفاده وسو استفاده میکنند منتها این سیاست به نفع مردم ایران نیست

-- علی ، Mar 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)