تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مصطفی تاج‌زاده آزاد شد

مصطفی تاج‌زاده، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، شب گذشته، چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آقای تاج‌زاده به صورت موقت، تا پایان تعطیلات نوروزی به مرخصی آمده‌ است.

هوشنگ پوربابایی، وکیل مصطفی تاج‌زاده، به ایلنا گفت که موکلش بدون تودیع وثیقه از زندان مرخص شده‌ است.

tajzadeh.bmp

این فعال سیاسی روز ۲۳ خرداد ماه جاری، یک روز پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شد. «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مسئولان نظام و نگهداری اسناد محرمانه» از جمله اتهاماتی است که به وی تفهیم شده‌ است.

به گفته خانواده آقای تاج‌زاده وی چند ماه از حبس ۹ ماهه خود را در سلول انفرادی سپری کرده و برای «اعترافات اجباری» تحت فشار بوده‌ است.

آقای تاج‌زاده در دو جلسه دادگاهی که برای رسیدگی به اتهامات وی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد، در اعتراض به روند دادرسی از خود دفاع نکرد. دادگاه هنوز حکم این عضو جبهه مشارکت را صادر نکرده‌ است.

«تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مسئولان نظام و نگهداری اسناد محرمانه» از جمله اتهاماتی است که به مصطفی تاج‌زاده تفهیم شده‌ است

وی اعلام کرده بود که دستگاه قضایی ایران باید پیش از محاکمه وی به شکایتش علیه احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان رسیدگی کند.

مصطفی تاج‌زاده در سال ۱۳۷۸ هم‌زمان با ششمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران، در اعتراض به ابطال ۷۰۰ هزار رای مردم تهران توسط شورای نگهبان از آقای جنتی شکایت کرده بود. وی در آن زمان معاونت سیاسی وزارت کشور در دولت محمد خاتمی را بر عهده داشت.

در نزدیک به ۹ ماه گذشته شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی شناخته شده در ایران بازداشت و به احکام سنگین حبس و تبعید محکوم شده‌اند.

دستگاه قضایی ایران در روزهای اخیر اقدام به آزادی موقت و دادن مرخصی به برخی زندانیان سیاسی کرده ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر ایستاده بود که آزادش نمیکردند . مثل زید آبادی ۶ سال زندان و تبعید و ممنوعیت فعالیت سیاسی مادام العمر میگرفت .
یا مثل لیلاز ۶ سال !
ایشان نظر کرده هستند . در دادگاه میروند هیچ نمیگویند تازه علیه جنتی شکایت هم میکنند . آدم فکر میکنه قوه قضا ییه ج ا عدل گستر است وقتی این آقا میره اونجا ! به ریش همه میخنده !
اما مساله عوض میشه وقتی توکلی و زید آبادی و لیلاز و صمیمی و بهاره هدایت و سلطنت طلبان و مجاهدین پاشون میرسه اونجا .
فکر میکنین اتفاقیه ؟
نه ! ارتباط خانوادگی ایشان با محتشمی پور و عضویت ایشان در مجاهدین انقلاب و پشتیبانی ایشان از خط امام موسوی است که کارساز است .
اگر از کروبی و نوری حمایت میکرد یا با نهضت آزادی چپ نبود آنوقت ۶ تا ۷ سال زندان میگرفت شیرین !
حالا برین تو سایت های چپ روسی و حتا رادیو فردا که توده ایها اونجا هم نفوز کردن ، زیر این خبر همه از استقامت!! او تمجید میکنن ! اما اگر گنجی یا سروش یا کدیور یا کروبی یا یزدی یا ...چیزی آنجا بنویسند ده ها نظر دهنده قلابی چپ روسی میان اونجا و از وابستگی اینها به نظام ولایت و مجرم بودن آنها و جنایت کار بودن آنها میگویند ! آیا اینها همه اتفاقی است ؟
آیا تاجزاده و نبوی و موسوی جزو نظام ولایت نبوده و نیستند ؟
آیا مواضع اینها علیه حتا نهضت آزادی که نزدیکترین گروه به حاکمیت است مترقیانه است ؟ آنوقت نظر سروش و گنجی و ... ارتجاعی است ؟
سایت پیک نت هنوز دنبال دفاع از تروریست طالبانی ریگی است ! اول تبلیغ میکرد پاکستان او را تحویل داده ! حالا که گندش در اومد میگه افغانستان ! او را تحویل داده ! بعدا لابد میگه ترکیه یا کره جنوبی !
خوب هدف اصلی اینه که یک جوری علیه امریکا به نفع روسیه تبلیغ کنه . وگرنه اگر بنا بر تئوری تو طیه است او به قرقیزستان میرفته پس ک گ ب نقش داشته .
مشکل اصلی کشور ما مارکسیست های روسی هستند که در همه رسانه ها و دولت و انجمنها و احزاب نفوز کرده اند . تعداد آنها کم ولی تعداد احزاب و گروه های آنها زیاد است . هر روشنفکر و نویسنده و هنرمندی را که به آنها باج ندهد میکوبند و هر کس را که به آنها باج دهد حتا اگر تحفه ای نباشد او را بالا میبرند . سیاست هویج و چماق !

-- tajabadi ، Mar 11, 2010

خوبه آزادش کردن . اگر مثل زید آبادی ۸ سال زندان میدادند یا لیلاز ۹ سال یا صمیمی و بهاره هدایت که اصلا تکلیفشان معلوم نیست چه خاکی تو سرمون میکردیم

-- azadeheshghy ، Mar 11, 2010

نظر اول خود به خوبی گواه این است که نیروهای فرهنگی! کودتا چگونه سعی در ایجاد تفرقه در "جنبش سبز" و مخصوصا بین"کروبی" و "موسوی" دارند.
با شعار : تفرقه بنداز و حکومت کن!

-- اتحاد : رمز پیروزی ، Mar 11, 2010

درود بر تو ای آرش زمان
تودر قلبت عشق به ایران و در خانه ات همسری به صبوری زینب داری
استواریت را میستایم

-- بدون نام ، Mar 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)