تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی خواستار لغو حکم اعدام ولیان شد

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت، از مقام‌های قضایی خواست که حکم اعدام محمدامین ولیان را لغو کنند.

محمدامین ولیان از بازداشت‌شدگان حوادث روز عاشورا است که گزارش شده به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده است.


به گزارش امروز یکشنبه وب‌سایت سحام‌نیوز، آقای کروبی به تغییر مفهوم «محاربه» در ماه‌های اخیر انتقاد کرده و گفته که پیش‌تر از مسئولان قضایی خواسته بود احکام اعدام براساس این اتهام را لغو کنند.

علی‌محمد زمانی و آرش رحمانی‌پور از جمله افرادی هستند که چندی پیش به اتهام «محاربه» در تهران اعدام شدند.

مجازات «محاربین» در جمهوری اسلامی می‌تواند اعدام باشد.

مقام‌های جمهوری اسلامی و هواداران محمود احمدی‌نژاد، معترضانی را که در خیابان‌ها علیه وضع موجود شعار می‌دهند، «محارب» می‌دانند.

کروبی با اظهار تاسف از این موضوع گفته که برخی مسئولان قوه قضائیه، «خوراک برای دشمنان و برخی رسانه‌های خارجی تهیه و دوستان را در سطح جهان منفعل می‌کنند.»

کروبی با اظهار تاسف از صدور حکم اعدام برای ولیان گفته که برخی مسئولان قوه قضائیه، «خوراک برای دشمنان و برخی رسانه‌های خارجی تهیه و دوستان را در سطح جهان منفعل می‌کنند»

به گفته این رهبر مخالفان دولت، صدور حکم اعدام برای محمدامین ولیان به خاطر حضور در تظاهرات خیابانی، «آبروی ایران در جامعه بین‌الملل» را می‌برد.

انتشار گزارش‌هایی درباره تائید حکم اعدام آقای ولیان در روز‌های اخیر، بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است، اما مقام‌های قضایی این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته که حکم بدوی این دانشجو صادر شده و در مرحله ابلاغ است.

دفتر تحکیم وحدت و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای، نسبت به اجرای حکم اعدام این دانشجو به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با اعدام هر یک از وطنان ما این رژیم خشم ملت را میافروزد و به ویرانی خود نزدیک میشود. این جوانان فرزندان تمام زنان ایران هستند. و مرگ هر جوان تمام زنان و دختران سیاهپوش کشورمان را داغدار و عزادار میکند.

-- kiana ، Mar 7, 2010

آقای کروبی نازنین این اسلام است که آبروی انسان و انسانیت را برده و می برد!! حکومت ایران طبق ...صریح قرآن صریعا عمل می کند!!!

-- بدون نام ، Mar 7, 2010

کروبی همواره نشان داده که واقعا آزادیخواه و لیبرال است ولی موسوی فقط چپ است و اصول گرا . به همین دلیل در وب سایت های چپ روسی با کروبی و هواداران او مثل سروش و زید آبادی و یزدی و ... با خصومت رفتار میشود و با جعل خبر سعی میکنند موسوی را آزادیخواه جلوه دهند . اگر کروبی نبود جنبش سبز به این شکل ادامه پیدا نمیکرد چون موسوی مثل رفسنجانی میرفت کنار .

-- mosakhni ، Mar 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)