تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض به افزایش محدودیت‌ها علیه مطبوعات

سازمان مجاهدین انقلاب با محکوم ‌کردن توقیف روزنامه‌های «معتدل و اصلاح‌طلب» اعلام کرد که اندک بهانه‌ای برای «قتل و نابودی» مطبوعات مستقل کافی است.

این سازمان در بیانیه‌ خود نسبت به «بسته‌تر شدن» فضای مطبوعاتی کشور واکنش نشان داده و افزوده که با توقیف روزنامه «اعتماد» و لغو امتیاز هفته‌نامه «ایراندخت»، روند «برخورد قهرآمیز» با مطبوعات کشور ابعاد گسترده‌تری یافته است.


هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه روز دوشنبه ۱۰ اسفندماه خود، رای به توقیف روزنامه «اعتماد» و لغو امتیاز ماهنامه «ایراندخت» داد.

در ادامه بیانیه سازمان مجاهدین آمده است که با توقیف این دو نشریه، شمار روزنامه‌هایی كه طی ماه‌های گذشته، توقيف شده و يا از انتشار منع شده‌اند، به عدد ۱۱ رسيده است.

در گزارش این حزب سیاسی، نام شش روزنامه «صدای عدالت»، «اعتماد ملی»، «سرمايه»، «حيات‌نو»، «انديشه ‌نو» و «اعتماد» به عنوان نشریات توقیف شده، آمده است.

سازمان مجاهدین نسبت به «بسته‌تر شدن» فضای مطبوعاتی کشور واکنش نشان داده و افزوده که با توقیف روزنامه «اعتماد» و لغو امتیاز هفته‌نامه «ایراندخت»، روند «برخورد قهرآمیز» با مطبوعات کشور ابعاد گسترده‌تری یافته است

در ادامه بیانیه همچنین، به گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز که براساس آن، ایران از نظر «آزادی مطبوعات» در میان ۱۷۵ کشور، رتبه ۱۷۲ را دارد نیز اشاره شده است.

این سازمان، در بخش دیگری از بیانیه خود، «مدیریت جدید» را عامل اصلی «تحقیر» ایران در جهان دانسته است.

سازمان مجاهدین انقلاب در عین حال با «افراطی» خواندن مدیریت جدید مطبوعات، «اهانت صریح» مسئولان مطبوعاتی کشور به جراید و «دلقک خواندن» روزنامه‌نگاران را محکوم کرده است.

در آذرماه سال جاری، محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در ملاقات با خبرنگاران روزنامه «فرهیختگان»، آنها را «یک مشت دلقک» خوانده بود.

سازمان مجاهدین انقلاب در عین حال با «افراطی» خواندن مدیریت جدید مطبوعات، «اهانت صریح» مسئولان مطبوعاتی کشور به جراید و «دلقک خواندن» روزنامه‌نگاران را محکوم کرده است

در قسمت دیگری از این بیانیه، به اقدام «شگفت‌انگیز» مدیریت جدید مطبوعات در «مجبور ساختن» رسانه‌ها به انتشار اخبار در حد «کمیت و کیفیت» مورد نظر مسئولان حکومتی اشاره شده است.

این نهاد سیاسی در ادامه این بیانیه می‌افزاید که اصطلاح «اولویت امور فرهنگی»، معنایی جز «انسداد كامل عرصه فعالیت‌های فرهنگی مستقل از حاکمیت» ندارد.

محمود احمدی‌نژاد، اخیرا در اظهاراتی، از اختصاص مبلغ مناسبی در بودجه سال ۸۹ برای «ارتقای بخش فرهنگی» کشور خبر داده بود.

رئیس دولت دهم گفته است که آزادی مطبوعات در ایران در حد «بسیار بالایی» است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)