تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست کانادا برای افزایش فشار بر ایران

همزمان با ابراز نگرانی آمریکا از بی‌توجهی ایران به خواسته‌های جهانی، دولت کانادا خواستار افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی بر سر برنامه اتمی این کشور شد.

کانادا ریاست دوره‌ای گروه هشت را بر عهده دارد.

لاورنس کنون، وزیر خارجه کانادا از تلاش کشورش برای تصویب دور جدید تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران خبر داده است.

لاورنس کنون، وزیر خارجه کانادا از تلاش کشورش برای تصویب دور جدید تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران خبر داده است

آقای کنون افزوده که در نشست آتی وزرای خارجه گروه هشت، کانادا در این خصوص با سایر اعضا رایزنی خواهد کرد.

وی هدف از افزایش فشارها بر ایران را تلاش برای بازگشت این کشور به میز مذاکرات اعلام کرده است.

به گفته وزیر خارجه کانادا، فعالیت‌های هسته‌ای تهران، موجب ایجاد «جسارت» در سایر کشورها برای دستیابی به سلاح اتمی خواهد شد.

به گفته وزیر خارجه کانادا، فعالیت‌های هسته‌ای تهران، موجب ایجاد «جسارت» در سایر کشورها برای دستیابی به سلاح اتمی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید نیز پاسخ ندادن ایران به خواسته‌های جهانی را «هشدار دهنده» نامیده و افزوده که دولت ایران نشان داده قصد همکاری با جامعه بین‌الملل را ندارد.

آقای گیبس، ایران را تهدید کرده است که در صورت ادامه روند فعلی، واشینگتن، اقدامات دیگری انجام خواهد داد.

مقام‌های ایالات متحده در هفته‌های گذشته، تلاش‌های گسترده‌ای را برای افزایش تحریم ایران و منزوی کردن بیشتر این کشور آغاز کرده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید نیز پاسخ ندادن ایران به خواسته‌های جهانی را «هشدار دهنده» نامیده و افزوده که دولت ایران نشان داده قصد همکاری با جامعه بین‌الملل را ندارد

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به منطقه خاورمیانه، برای جلب همراهی کشورهای آمریکای لاتین با تشدید تحریم تهران، به آمریکای جنوبی سفر کرده است.

این در حالی است که علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس انرژی اتمی خواسته که رویکرد خود در قبال برنامه‌ اتمی تهران را تغییر دهد.

آقای صالحی با «یک‌جانبه» خواندن گزارش اخیر آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران، افزود: «ما انتظار داشتیم موضع آقای آمانو درباره‌ مسئله‌ هسته‌‌ای، بدون غرض باشد.»

آمانو به تازگی اعلام کرده بدلیل همکاری «ناکافی» ایران با بازرسان آژانس، این سازمان، نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را تائید کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)