تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا: حکومت ایران پلیسی‌تر می‌شود

ایالات متحده آمریکا توقیف روزنامه اعتماد و لغو امتیاز هفته‌نامه ایراندخت را نشانه‌های «پلیسی‌تر شدن» حکومت جمهوری اسلامی اعلام کرد.

پی‌جی کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از ادامه توقیف مطبوعات در ایران افزود که این روند، شهروندان این کشور را از دسترسی به اطلاعات محروم می‌کند.


هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود که ایران در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتوری نظامی است.

کلینتون افزوده بود که مقام‌های ارشد سپاه پاسداران ایران، در حال افزایش قدرت خود و کسب اختیارات دولت هستند.

کراولی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که به نظر می‌رسد پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، وضع مطبوعات در این کشور «وخیم‌تر» شده و «شکاف» میان مردم و حکومت افزایش یافته است.

کراولی افزود که به نظر می‌رسد پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، وضع مطبوعات در این کشور «وخیم‌تر» شده و «شکاف» میان مردم و حکومت افزایش یافته است.

روز دوشنبه هفته جاری، روزنامه «اعتماد»، توقیف و ماهنامه «ایراندخت» از سوی هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد لغو امتیاز شد. این اقدام، انتقادهای بسیاری را در ایران برانگیخته است.

در ایران طی هشت ماه گذشته، بیش از ۱۰ نشریه توقیف یا لغو امتیاز شده‌اند.

اعتماد ملی، کلمه سبز، سرمایه، صدای عدالت، حیات‌نو، آرمان روابط عمومی، حیات نو، تحلیل‌روز، همت و اندیشه‌نو از جمله نشریات توقیف شده در این مدت هستند.

در این مدت، تعداد بسیاری از روزنامه‌نگاران نیز بازداشت و زندانی و یا مجبور به خروج از ایران شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام از جرس، سایت جنبش راه سبز حتما دیدن کنید، خبر رسانی کنید، امروز روز مبارزه ای هوشیارانه، خردمند و حسابگرانه است. امروز می تواند آبستن روز و روزگاری دموکراتیک و آزاد در ایران ما باشد. باور کنید فردا بسیار دیر خواهد بود. سپاه پاسداران روحانیت و بیت رهبری ایران را با شما نابود خواهند کرد. شما باید پیامبر این پیامها باشید. فردا حتما بسیار دیر خواهد بود. زیرا اگر شما ایران را نجات ندهید جامعه ی جهان خودش را از دست این حکومت ناهمگون با جهان نجات خواهد داد و اگر چه آقازادگان به اندازه ی چندین نسل شاهانه زندگی کردن از خون ایرانی مکیده اند و فرار خواهند کرد، اما ایران و شما قربانی خواهید شد. سرنگون کردن این حکومت با زیرکی و هوشیاری و با پیدا کردن رگه های ضعف و ورود به آن و تولید شکاف و نا بودی این نظام هر هزینه ای داشته باشد از هزینه ی ماندنش کمتر خواهد بود. مردم ایران را باید هوشیار کرد، جنبش سبز باید در نهانخانه ی هر ایرانی با هر دین و آیین و مسلک و روش سیاسی برود، ایران فردا هم محتاج کافر است، هم مومن، هم مسلمان هم زرتشتی هم یهودی هم مسیحی، هم صوفی هم کمونیست، هم سویالیست، هم چپ هم راست هم رادیکال هم لیبرال و هم فارس و هم لر و هم بلوچ و هم آذری و هم عرب و هم گیلکی و هم کرد و هم همه ی ایران است، همه تاریخش و تمدنش و فرهنگش و مردمانش. آری هر کس باید خودش را سبز بداند و از سبز بخواهد که وجود او را برسمیت بشناسد. آری، آری حتما هر روز و هر ساعت بروید جرس را ببینید. و خصوصا امروز سخنان شاهزاده فریدالدین حداد ع8ادل را بخوانید و بقیه ی داستان را و ببینید شما و ما و من و تو در کجای این ایران ایستاده ایم و در اطلاع رسانی و رسوا کردن این فرقه نامردان چه می کنیم. البته بدانید که هر روز و هر ساعت ارتش سایبری بیت رهبری و سپاه به این سایت حمله می کند، و شما با هر بار باز کردن این سایت مشوق کارکنان ایراندوست و آزادیخواه آن خواهید بود. ....
زنده باد انقلاب سبز،
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Mar 3, 2010

توجه!
توجه!
به سایت کلمه و سایت جرس حمله شد!
سایت های دیگر مواطب باشند!!
زنده باد انقلاب سبز ملت ایران

-- بدون نام ، Mar 3, 2010

ایرانیان سراسر گیتی
بدونید که ایران این مرز پرگوهر در سراسر عالم،
داره توسط رژیم جمهوری اسلامی از بین میره.
واقعا از عمق فجایع انسانی که در جامعه ایران داره بوقوع میپیونده اصلا مطلع نیستید.
افرادی که مثل من در ایران زندگی میکنند و بطور ملموس اون رو حس میکنن میدونن که من دارم چی میگم.
فقر و فحشا و اعتیاد سخت بر روی جامعه ایران سایه افکنده.
در این چند ماه خونین بار هم مردم بیگناه توسط جلادان رژیم به کام مرگ فرستاده شدن
ایرانیان بیایید دست در دست یکدیگر کشورمان را از دست این جانیان بالفطره پس بگیریم.

-- اسفندیار ، Mar 3, 2010

ما جوانان آریایی در راه رسیدن وطن از پای نخواهیم نشست و تا آخرین قطره خون به مبارزه با این رژیم که مخوف ترین رژیم در تاریخ کشورمون ایران به حساب می آید خواهیم پرداخت.
ما بیشماریم

-- برزو ، Mar 3, 2010

سایت جرس و کلمه ترمیم شدند!

-- بدون نام ، Mar 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)