تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شرکت کاترپیلار ایران را تحریم کرد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، از پیوستن شرکت آمریکایی کاترپیلار به جمع تحریم‌کنندگان ایران خبر داد.

شرکت کاترپیلار، بزرگترین تولید‌کننده ماشین آلات صنعتی سنگین و راه‌سازی است.

به نوشته این روزنامه، کاترپیلار از همه شرکت‌های تابعه خود خواسته که از ارسال محصولات ساخت این شرکت به ایران خودداری کنند.

پذیرش سفارشات ایران نیز از جمله مواردی است که کاترپیلار، شرکت‌های تابعه خود را از انجام آن منع کرده است.

آن‌طور که وال استریت ژورنال نوشته است، پیش از این، شرکت‌های تابعه کاترپیلار، محصولات خود را با استفاده از واسطه، به ایران می‌فروختند.

اقدام این شرکت در شرایطی صورت می‌گیرد که ایالات متحده برای همراهی جامعه جهانی با افزایش تحریم‌ها علیه ایران، تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است.

روسیه امروز اعلام کرد که از تشدید تحریم‌ها حمایت می‌کند، اما چین، باردیگر بر ادامه گفتگوها با مقام‌های جمهوری اسلامی بر سر پرونده اتمی این کشور تاکید کرده است.

درخواست مصادره بنیاد علوی
گزارش دیگری از آمریکا نیز حاکی است که خانواده‌های سربازان آمریکایی جان‌باخته در بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ لبنان، خواستار مصادره ساختمان بنیاد علوی به عنوان خسارت شده‌اند.

در این بمب‌گذاری که از سوی حزب‌الله لبنان در قرارگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت انجام شد، ۲۴۱ سرباز آمریکایی کشته شدند.

دادگاهی در آمریکا، جمهوری اسلامی را که روابط نزدیکی با حزب‌الله لبنان دارد، به خاطر حمایت مالی و تسلیحاتی از این گروه، مجرم شناخته است.

این دادگاه ، پیش از این اعلام کرده بود که باید به بازماندگان این بمب‌گذاری، بیش از دو و نیم میلیارد دلار خسارت پرداخت شود.

بنیاد علوی نیز به انتقال غیرقانونی پول به ایران، متهم شناخته شده است. این بنیاد، پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران، بنیاد «پهلوی» نامیده می‌شد و اکنون تحت نظر بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی قرار دارد.

بیش از نیمی (۶۰ درصد) از سهام ساختمانی ۳۶ طبقه در نیویورک در اختیار بنیاد علوی است. اف بی‌آی می‌گوید که ۴۰ درصد سهام این ساختمان، با واسطه، از دارایی‌های بانک ملی ایران است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)