تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران سفیر قزقیزستان را احضار کرد

ایران یک روز پس از بیانیه وزارت امور خارجه قرقیزستان مبنی بر تکذیب بازداشت ریگی در پرواز دبی-بیشکک، اعلام کرد که سفیر این کشور در تهران را احضار کرده است.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز سه‌شنبه به خبرگزاری مهر گفته که احضار این سفیر، پس از بازداشت ریگی و یکی از همراهانش صورت گرفته است.


آقای مهمانپرست افزوده که در این ملاقات، معاون خاورمیانه و مشترک‌المنافع وزارت خارجه، مراتب نگرانی ایران از «به کارگیری سرزمین کشورهای منطقه علیه منافع، مصالح و امنیت» تهران را به وی ابلاغ کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اظهار داشته که سفیر قرقیزستان در این ملاقات، به خاطر «مهمان‌نوازی و تسهیلات ارائه شده به مسافران قرقیزی به هنگام دستگیری ریگی» از مقام‌های ایران قدردانی کرده است.

اظهارات مهمانپرست یک روز پس از آنکه وزارت امور خارجه قرقیزستان اعلام کرد که ایران به خاطر فرود اجباری هواپیمای قرقیز در بندرعباس، به طور رسمی از دولت این کشور عذرخواهی کرده، بیان می‌شود.

مهمانپرست اظهار داشته که سفیر قرقیزستان، به خاطر «مهمان‌نوازی و تسهیلات ارائه شده به مسافران قرقیزی به هنگام دستگیری ریگی» از مقام‌های ایران قدردانی کرده است

وزارت خارجه قرقیزستان می‌گوید رئوف شیبانی، معاون خاورمیانه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه ایران به طور رسمی از دولت قرقیزستان به علت این اتفاق عذرخواهی کرده است.

چهارم اسفندماه، مقام‌های ایران گفتند که جت‌های ایرانی، یک هواپیمای مسافربری متعلق به قرقیزستان را که از دبی عازم بیشکک بوده، وادار به فرود کرده و دو تن از مسافران آن (عبدالمالک ریگی و معاون وی) را دستگیر کردند. وزارت خارجه قرقیزستان با صدور بیانیه‌ای، این اظهارات را تکذیب کرده است.

اندکی پس از انتشار خبر بازداشت ریگی از سوی رسانه‌های ایران، مقام‌های جمهوری اسلامی درباره نحوه دستگیری وی، اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کردند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ماموران اطلاعاتی در یک «عملیات مهم»، عبدالمالک ریگی را در شرق ایران دستگیر کرده‌اند، اما برخی مقام‌های ایرانی دیگر، از دستگیری ریگی در خارج از ایران خبر داده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آری راست می گویند اما لنگ خروس را هم در عبای آقا ببینید. ریگی را آمریکاییها در مرز زابل تحویل برادران پاسداران دادند! جتهای سلاخت قم برادران پاسدار هواپیمای مسافربری قرقیزی را آسمان ربودند به بند عباسش بردند با سرنشنان آن بسیار بدرفتاری کردند بعد آمدند با سوهان قم و گز مشهد از آنها پذیرایی کنند اما از گفته های رادیو قرقیز تنها یک کودک که در دامان مادرش بوده از آن شیرینی ها خورده است. تمام این مانور ها برای وانمود کردن این است که بیت آقا با آمریکای جنایتکار وارد معامله نشده است. اما قرقزها می گویند ایدان عاقلند و واقعیت را دریافته اند.

-- بدون نام ، Mar 2, 2010

همه دعواها سر همین بود . غرب تحریم کند و روسیه بیاید جلو
ریگی هم حقه روس هاست . این بابا اونجا میرفته چکار ؟
چرا اول قرقیزستان تایید بعد از یک هفته تکذیب کرد ؟ وقتی ریگی در کمتر از ۲۴ ساعت بلبل شد ؟
چرا پای هواپیما لبخند میزد ؟
کار روسها و قرقیز هاست
در دوبی فقط ۲ ساعت بوده . از یک هواپیما به هواپیمای دیگر
روسها بهش تامین دادند . فقط برای تقویت ج ا در دنیا این فیلم بازی شده . پیک نت را بخوانید دارد باز از خطر امریکا میگوید !
همه دعواها سر همین بود . غرب تحریم کند و روسیه بیاید جلو .
ریگی هم حقه روس هاست .

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=14099
قرارداد نفتی تازه ایران و روسیه
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=14094

-- ardavan ، Mar 2, 2010

اینان ریگی را بهانه کردند تا از او استفاده های لازم را بکنند، یکی از این استفاده کشتار فرماندهان پاسداری بود که با بیت رهبری و برخی از فرماندهان دیگر مشکل داشتند، آنها را یک گرو ضربت سپاه با یک نفجار انتحاری کاذب کشت و گناهش را انداخت بگردن این ریگ درشت! اگر به مصاحبه اش نگاه کنید و به حرفهایش که تکه تکه به هم چسبیده اند گوش کنید می فهمید که این بیچاره ...شعور ش در چه حر و قواره ای ست! حالا البته شاید در گفتگو های سریالی بعد ریگی ادعای سبز بودن هم بکند و مثلا بگوید که یکبار با موسوی در خلوت با ابراهم لینکلن دست داده و یا با لیندن جانسون و کروبی و موسوی و خاتمی و در حضور فائزه ی رفسنجانی ویسکی خورده و... اما شما را بخدا هر چه را این ریگی و آن ریگ معظم می گویند را باور کنید. و همه با هم برای چهارشنبه گرمی علیه سردی و نور علیه تاریکی آماده شویم.

-- بدون نام ، Mar 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)