تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دانشجو: به ۲۲ هزار استاد معتقد نیاز داریم

کامران دانشجو، وزیر علوم، با اعلام اینکه دانشگاه‌ها به ۲۲ هزار استاد معتقد به مبانی اسلامی نیاز دارد، در فراخوانی از «استادان و متفکران اسلامی» خواست برای تدریس در دانشگاه‌ها، خود را به وزارت علوم معرفی کنند.

به گزارش امروز چهارشنبه خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای دانشجو گفته که در حال حاضر، دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوی علوم انسانی در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند که برای هر ۱۰۰ دانشجو، «نیاز به یک استاد معتقد» هست.


کامران دانشجو

این مقام وزارت علوم افزوده نباید متونی که از فلسفه و جامعه، «دین‌زدایی» کرده‌اند، ترجمه و در کلاس‌های دانشگاهی تدریس شود.

وی اظهار داشته است: «هر استادی که سر کلاس می‌رود، باید مبانی فکری اعتقادی و جهان‌بینی اسلامی را قبول داشته» باشد.

دانشجو سوم اسفند‌ماه نیز گفته بود که دانشگاه‌ها به استادان «سکولار» نیازی ندارند و آنها باید در جای دیگری مشغول کار شوند.

پس از ابراز نگرانی آیت‌الله علی خامنه‌ای از متون درسی علوم انسانی در دانشگاه‌ها و انتقاد وی از آمار دانشجویان رشته علوم انسانی در مراکز علمی، مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش‌ها برای تغییر متون درسی رشته‌‌های علوم انسانی را آغاز کرده‌اند.

کامران دانشجو: «هر استادی که سر کلاس می‌رود، باید مبانی فکری اعتقادی و جهان‌بینی اسلامی را قبول داشته» باشد

همزمان با این تلاش‌ها، دور جدیدی از بازنشستگی استادان در دانشگاه‌های علوم انسانی آغاز شده است.

وزیر علوم دولت دهم همچنین گفته که استادان «بی‌اعتقاد به جهان‌بینی اسلامی» از دانشگاه اخراج خواهند شد و وزارت علوم از این اقدام «شرم‌سار» نیست.

از زمان اجرای طرح «بازنشستگی اجباری» اساتید دانشگاه‌ها، تاکنون استادان برجسته‌ای هم‌چون امیرناصر کاتوزیان، حسین بشیریه، ایرج گلدوزیان، محمود عرفانی، ابوالقاسم گرجی، محمد آشوری، جمشید ممتاز و عزت‌الله عراقی، که همگی آنها در دانشگاه تهران مشغول به تدریس بودند، بازنشسته شده‌اند.

کریم مجتهدی، علی شیخ‌الا‌سلا‌می، غلا‌محسین ابراهیمی‌دینانی، محمدرضا شفیعی‌کدکنی، رضا داوری، محسن جهانگیری و ابراهیم باستانی‌پاریزی از دیگر استادی هستند که با اجرای این طرح، به اجبار بازنشسته شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

طالبان

-- بدون نام ، Mar 10, 2010

جناب دانشجو خواهشمند است از حزب لبنان درخواست بفرمایید و یک رونوشت هم به کشورهای سومالی و گینه بی سائو و بنگلادش بزنید بیفایده نیست! یک چیزی دستگیرتون میشه البته اگر خودتون بخواهید! پیامد این درخواست شما می آموزید که حتی اساتید این کشورها هم نمی آیند چون به کشور خودشون و زبان مادری خودشان وفا دار هستند. و در ضمن کسی که با دانش و خرد سر و کار داشته باشد دستش می لرزه وقتی بخواهد زیر مدرک متقلبی را تایید کند.
از دوست محبوب ونزوئلایی دعوت بکنی بهتره! چون ونزوئلایی ها با حال ترند دست کم!

-- م. از پارس ، Mar 10, 2010

در افغانستان آگهی کنید!

-- بن لادن ، Mar 10, 2010

ایشون دنبال چندین هزار آدم بیعرضه با مدرک جعلی مثل خودش میگرده، یعنی بسیجی ساندیس خور. باقیمانده آموزش عالی در ایران فرستاده شد به ....

-- دانش آموز ، Mar 10, 2010

با سلام به آقای طلبه! دوستان از این به بعد این بابا را طلبه خطاب کنید. بله آقای طلبه بنده خودم را معرفی می کنم. زیرا بسیار معتقدم! و مگر نه این است که شما دنبال معتقد می گردید! بنده اولا چند تا لیسانس دارم. و اما من معتقدم که رهبری خونخوار است! این یک اعتقاد، دوم اعتقاد دارم که این حکومت را به هر قیمت باید سرنگون کرد، این دو اعتقاد! سوم اعتقاد دارم این اسلام شما اگر برای عربان جاهلیت پیشرفتی داشته برای ما که دارای هفت هزار سال تاریخ و تمدن هستیم غیر ذلت و ظلمت نیاورده و باید آنرا از ایران و خصوصا از سیاست بیرون کنیم. و هم چهارما معتقد هستم که این روحانیت که ما هزار چهارصد سال است که مفت مفت می دهیم می خورد امروز در تمامیتش مگر دو سه استثنا حاضر است... پوست ما را بدرد و اندرون و بیرون ما را بخورد، مسح کند و به نماز ایستد. بنا بر این می بینید که بنده آدم معتقدی هستم. حالا بسم الله.
اگر به این اعتقادات من و معتقدات من نظر مثبت دارید آنرا اعلام فرمایید. من مطمئنم که ملیونها استاد ایرانی از نه تنها ایران بلکه از سراسر جهان بسوی دفتر شما سرازیر خواهند شد. لطفا خواب مرا در همین صفحه بگذارید. دوستان لطفا ایننوشته ی ناقابل مرا هر طور شده و با تکثیر روی وبلاگهاتان و سایتهاتان و چاپ آن ، آنرا توی گوش نظان ضد ایرانی اسلامی و رهبرش فرو کنید!
زنده با ایران
مرگ بر ضد ایرانی
رنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد انقلاب سبز ایرانی

-- بدون نام ، Mar 10, 2010

آقایان دانشگاه را تعطیل کنید همه را بفرستید حوزه علمیه درس طلبگی

-- مهران ، Mar 10, 2010

بنظر من تمامی اساتید وطن دوست میبایست هر چه زودتر استعفای خود را اعلام کنند و در صورت امکان از کشور خارج شوند

-- بینام ، Mar 10, 2010

سایت امروز را حک کرده اند!
توسط ارتش سیابازی جمهوری اسلامی!

-- بدون نام ، Mar 10, 2010

دکتر کاظمی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران و مرتضی مردیها استاد دانشگاه علامه رو از قلم انداختید.

-- فرید ، Mar 10, 2010

از مرحوم "دکتر عوضعلی کردان" برای سازماندهی اساتید جدید دعوت کنید ؛
در ضمن برنامه PhotoShop هم برنامه بدی نیست.

-- عوضعلی از آکسفورد لندن ، Mar 10, 2010

اگر به اساتید معتقد نیاز داریم تو اونجا چکار می کنی؟

-- بدون نام ، Mar 10, 2010

به تمام دوستان و افراد وابسته مدرک دکترای قلابی بدهيد و استخدامشان کنيد!

-- Amir ، Mar 10, 2010

Az hozeh elmieh ghom bekhahid ta biyayand daneshjooha ra dars bedahand. Darse aval TAHARAT
Dars dovom 3 talagheh

-- hadaf ، Mar 10, 2010


با توجه به اظهارات اخير وزير علوم دولت احمدی نژاد چنين به نظر ميرسد که گويا مقامات جمهوری اسلامی پس از سی سال به بخشی از اين واقعيت ساده پی برده اند که علوم انسانی جديد با نظام سياسی مذهبی نه فقط همخوانی ندارد، بلکه اين دو هر يک ديگری را نفی ميکند . اما ظاهراً هنوز نتوانسته اند بخش ديگر اين واقعيت را درک کنند که علوم و دانشهای بشری چون حلقه های زنجير بهم مرتبط اند ؛ علوم تجربی مستقل از علوم انسانی نيست، بلکه محصول عينی و ملموس آنست ؛همين تکنولوژی هسته ای که انقدر مورد عشق و علاقه زماداران رژيم است از جمله دستاوردهای ذهنيت متکی به شک و باورمندی به نسبيت است که پايه و اساس علوم انسانی مدرن را تشکيل ميدهد .

حذف علوم انسانی جديد از نظام آموزشی و جايگزين کردن آن با علوم اسلامی که لابد فقه و الهيات خواهند بود، الزاماً آموزش علوم تجربی و فنی را نيز بی خواصيت خواهد کرد .

اگر هدف زمامداران آنست که جامعه اسلامی مورد نظرشان را بسازند، قاعدتاً ميبايد کل نظام آموزشی را دينی کنند ؛يعنی آنکه کليه مدارس ابتدائی، متوسطه وآموزش عالی به مدارس دينی تبديل شوند . در چنين حالتی طبعاً اقتصاد نيز به کشاورزی متکی می شود و مردمان برای امرار معاش به روستاها بازخواهند گشث ؛ اجتماع روستائی، اقتصاد شبانی و برزگری، فرهنگ ملکوتی، روشنفکران دينی شامل شريعتی و طريقتی، تحت حاکميت نظام مقدس ولايت فقيه هماهنگ و همساز خواهند شد و بسياری از مشکلات فعلی حل ميشوندء

ء

-- Cyrus ، Mar 10, 2010

روشنفکران بپا خیزید . سپاه جاویدان بر قرار کنید . حمله عرب به کشور ما جدی است؛ نابود کنید این بت پرستان را. بت الله را زیر بغلشان بگذارید و به عربستان شوتشان کنید.

-- خدا پرست ، Mar 10, 2010

اینقدر درس اخلاق و بینش و متون و عربی تو واحدهای دانشگاهی برای ما گنجانیده بوده اند که تو هر دانشگاهی ببری اول می شمرند ببینند چند تا از این واحد های الکی پاس کرده ایم.
آدم از رو می ره وقتی خارجی ها یک سر مجمبانند و پیش خودشون هم شاید می گویند اینها دیگه چقدر بد بخت هستند که برای این درسها باید وقت خودشون را بگذارند.

-- م. از پارس ، Mar 10, 2010

استادن و دانشجویان هنوز هم نمیخواهید اعتصاب کنید تا بقیه هم به شما بپیوندند. می خواهید خوب صبر کنید تا جایگزین هایتان را هم استخدام کنند و اب هم از اب نجنبد.دیگر از ان واضحتر بگویندبه شما چه سرنوشتی برایتان پیش بینی کرده اند. اخرش همه از کار بیکار خواهیم شد. ولی اعتصابات اینها را فلج کرده و به همه بخشها سرایت میکند. وقتی اینها همه را حذف کردند و سیستم جدید را به راه انداختند دیگر دیر است.
مرگ یکبار. شیون یکبار نه مرگ تدریجی بوسله این ها.
ازاده

-- بدون نام ، Mar 10, 2010

البته استاد معتقد متقلب منظورتون دیگه؟

-- پیروز ، Mar 10, 2010

بنظر من اگر اعتقادات اسلامی اصل است و معلومات دانشگاهی و جهانی فرع یا لازم نیست بحمدالله چند هزار طلبه دینی که هرگز نتوانستند دیپلم بگیرند و هرگز نتوانستند در کنکور دانشگاه راه یابند اماده خدمت بعنوان استاد دانشگاه هستند . برای جمهوری اسلامی دانش جهانی لازم نیست . بگذار تمام مغذها و بقیه سرمایه های ایران روانه خارج شوند . این بهترین خدمت به همنوعان دنیای غرب است... چرا نه

-- Mehdi Hashemi ، Mar 11, 2010

از لبنان و چين و روسيه وارد کنيد!!

-- بدون نام ، Mar 11, 2010

مقام عظمای ولایت در نتیجه انتخابات تقلب می فرمایند و آقایان کردان،دانشجو، رحیمی و دیگر اساتید ذوب شده در ولایت آقا، در مدرک دکترا!
اولین شرط ورود به حلقه ولایت، متقلب و دغلباز بودن است...

-- کامران دانشکوب!! -kamijoon@yahoo.com ، Mar 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)