تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار دوباره به سایت‌های «هنجارشکن»

همزمان با ادامه اختلال در شبکه اینترنت در ایران، دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز از تحت تعقیب قرار گرفتن پایگاه‌های اینترنتی دارای محتوای مجرمانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه دبیرخانه این کارگروه آمده است: «پایگاه‌های اینترنتی که از قانون تخطی کرده و با هنجارشکنی در راستای اهداف دشمن قرار گیرند»، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.


AFP

این اطلاعیه از تمامی «مردم خداجوی انقلابی» درخواست کرده که «مواظب ترفندهای دشمنان مکار و حیله‌گر باشند و با حضور انقلابی خود در صحنه خصوصا در جبهه جنگ نرم، توطئه دشمنان را خنثی کنند.»

دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه همچنین، سالم‌سازی فضای سایبر از «لوث آلودگی‌ها و دام‌های دشمنان در فضای مجازی در مسیر حرکت جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم» را از اهداف این کارگروه برشمرده است.

آن‌طور که خبرگزاری‌های ایران گزارش کرده‌اند رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات نیز علت اختلال در شبکه اینترنت و کاهش سرعت آن را «قطع فیبر نوری جاسک –فجیره» اعلام کرده است.

به گفته وی، «تردد کشتی‌ها و لنگر انداختن آنها» موجب قطع این فیبر نوری شده است.

این اطلاعیه از تمامی «مردم خداجوی انقلابی» درخواست کرده که «مواظب ترفندهای دشمنان مکار و حیله‌گر باشند و با حضور انقلابی خود در صحنه خصوصا در جبهه جنگ نرم، توطئه دشمنان را خنثی کنند»

آقای تقی‌پور، قطعی پیامک‌ها به خاطر نزدیک شدن ۲۲ بهمن را نیز رد کرده و گفته است که این اختلال به خاطر «جابه‌جایی نرم‌افزارها» بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: «نرم‌افزار ارسال پیام کوتاه در کشور خارجی بوده و ما مشغول نصب نرم‌افزار داخلی هستیم که سبب ایجاد اختلالات کوتاه‌مدت شده است.»

در ایران، پس از انتخابات ریاست جمهوری و اعتراضات گسترده خیابانی به نتیجه آن، از چند روز پیش از مناسبت‌هایی که معترضان اعلام می‌کنند قصد حضور در خیابان‌ها را دارند، شبکه اینترنت، تلفن‌های همراه و شبکه ارسال پیامک، با اختلال جدی مواجه می‌شوند.

با این که چند روز است در برخی نقاط تهران و شهرستان‌ها این اختلال وجود دارد، مقام‌های دولتی، شائبه سیاسی بودن این اختلال‌ها را رد می‌کنند. با این حال، مخالفان دولت می‌گویند که این اختلال‌ها عمدی صورت می‌گیرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به گفته وی، «تردد کشتی‌ها و لنگر انداختن آنها» موجب قطع این فیبر نوری شده است.
--------------------------------------------------------
...آدم دروغگو!

-- دروغ سنج ، Feb 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)