تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

الهام: هاشمی بدنبال خلع ید رهبری بود

غلامحسین الهام، عضو شورای نگهبان، اکبر هاشمی رفسنجانی را به تلاش برای «خلع» آیت‌الله علی خامنه‌ای از مقام رهبری متهم کرد و گفت که رسالت دولت محمد خاتمی نیز «عبور از نظام اسلامی» بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای الهام که در جمع گروهی از مردم قم سخنرانی می‌کرد، گقت که هاشمی رفسنجانی پس از دوم خرداد سال ۱۳۷۶ به شدت بدنبال اجرای طرح «شورای رهبری و شورای فقاهت» بود.


غلامحسین الهام، عضو شورای نگهبان

به گفته این عضو شورای نگهبان، «این شورا در حقیقت، خلع ید ولی‌فقیه و خارج کردن نظام اسلامی از رهبری ایشان است.»

وی همچنین گفت که پیش از پایان دوران ریاست جمهوری هاشمی، جریانی به رهبری وی تلاش داشت «نظام و انقلاب را از طریق قوه مجریه در اختیار خود قرار» دهد که با مخالفت آقای خامنه‌ای موفق به اجرای طرح خود نشد.

اشاره آقای الهام به درخواست‌ها از رهبر جمهوری اسلامی برای تغییر قانون اساسی به منظور امکان نامزدی مجدد هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری است که در آن زمان با مخالفت وی مواجه شد.

سخنگوی سابق دولت احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود، به نامه پیش از انتخابات هاشمی رفسنجانی به آقای خامنه‌ای اشاره کرد و گفت که این نامه در واقع «تهدید نظام» بود و نشان می‌داد که برای بعد از انتخابات، «سناریو‌هایی» طراحی شده است.

این عضو شورای نگهبان اظهار داشت که مواضع هاشمی از دهه ۶۰ تا دوران سازندگی و از دوره دولت محمد خاتمی تاکنون، «تناقض‌های فاحشی» دارد

وی همچنین، رئیس مجلس خبرگان رهبری را متهم کرد که یک سال پیش از برگزاری انتخابات تلاش کرد تا عملکرد دولت نهم را در این مجلس مورد بررسی قرار بدهد که موفق به این کار نشد.

الهام در بخش دیگری از سخنان خود گفت که هاشمی، «معمار دوم خرداد» بود و عملکرد هشت ساله دولت محمد خاتمی، «تفاوت و تعارضی با نگرش‌های سیاسی و اقتصادی» وی نداشت.

این عضو شورای نگهبان اظهار داشت که مواضع هاشمی از دهه ۶۰ تا دوران سازندگی و از دوره دولت محمد خاتمی تاکنون، «تناقض‌های فاحشی» دارد.

انتقاد از عملکرد دولت اصلاحات
آقای الهام در بخش دیگری از سخنان خود به نقد عملکرد دولت هشت ساله محمد خاتمی پرداخت و گفت: «در دوران اصلاحات، دولت برای اولین بار به اپوزیسیون نظام تبدیل شد.»

وی ادعا کرد که رسالت دولت خاتمی، «عبور از نظام اسلامی و تغییر ماهوی در انقلاب و نظام» بود.

سخنگوی سابق دولت احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت که در دوران ریاست جمهوری خاتمی، «به اسم فضای توسعه سیاسی، فرهنگ و اندیشه‌های دینی دچار مخاطره شد و دین، تحت عنوان آزادی به محاق رفت.»

الهام همچنین افزود که میرحسین موسوی در حال حاضر مورد «حمایت شدید» آمریکا و بریتانیا است، چرا که «آنها می‌دانند در وی ظرفیتی وجود دارد که می‌تواند نظام را تغییر دهد»

این عضو شورای نگهبان در عین حال گفت که اگر حوادث ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸ ریشه‌یابی می‌شد و «خاتمی آن‌را به گردن آقای مصباح نمی‌انداخت، امروز دوباره شاهد بوجود آمدن این حوادث نبودیم.»

غلامحسین الهام همچنین افزود که میرحسین موسوی در حال حاضر مورد «حمایت شدید» آمریکا و بریتانیا است، چرا که «آنها می‌دانند در وی ظرفیتی وجود دارد که می‌تواند نظام را تغییر دهد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از قوه قضائیه در برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات گفت: «آقای لاریجانی بعد از راهپیمایی حماسی مردم در روز ۹ دی ماه عنوان کرد صدای ملت را شنیدم و پیام آنها را دریافت کردم، اما امروز انتظار ما از محاکمه اغتشاشگران این چنینی که برگزار شد، نبوده است.»

الهام افزود: «قوه قضائیه استراتژی روشنی در این زمینه ندارد و به عمق مسئله توجه کافی ندارد که این دعوا بین دو جناح نیست، بلکه ابعاد وسیع‌تری دارد.»

این عضو شورای نگهبان با بیان این‌که قوه قضائیه با اجرای دقیق قانون، نباید نگران بوجود آمدن بحران‌های دیگر شود، اظهار داشت: «اگر رهبری به آنها عفو بدهند مشکلی نیست، اما خود ایشان بارها و بارها مطالبه قانونی را عنوان کردند.»

اظهارات امروز الهام در شرایطی مطرح می‌شود که هاشمی رفسنجانی، شب گذشته اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که به وی رسیده است، «بوی توطئه» می‌آید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این بازی زرگری شماها دیگه کهنه شده ! مردم دستتون رو خوندن ! دارین زور می زنین شاید بتونین از 22 بهمن نجات پیدا کنین ! شاید این آخرین 22 بهمن تون باشه !!! الهام جون ! به فکر یه جایی باش عزیز ! دوستاتون دارن تو انگلیس و کانادا نقد جیرینگی خونه می خرن ! بدو جا نمونی آبجی !!! (آخ ببخشید داداش !!!)

-- گانگولوس ، Jan 27, 2010

حاج الهام : «این دعوا بین دو جناح نیست، بلکه ابعاد وسیع‌تری دارد.» این دعوایی است اجتناب ناپذیر بین جناح های گوناگون مافیا در حکومت اسلامی برای حذف یکدیگر! و ربطی به ملت ایران ندارد. ملت ایران خواستار نظامی دموکراتیک و غیرمذهبی و انتخابات آزاد در ایران می باشد.
ندا،

-- NEDA ، Jan 27, 2010

طبق خبری که هم اینک بدست ما رسیده تا کنون سی و سه نفر از دیپلماتهای حکومت اسلامی در اروپا، هفت نفر در کشورهای اندونزی و فلیپین، سه نفر در کشورهای خاور دور مثل ژاپن و کره بخاطر خشونت و تجاوز به هممیهنان خود از سمت خود استعفا کرده اند. بنده به عنوان خانواده ی یک دیپلمات مستعفی از دیپلماتهای ایرانی ساکن دزر کشورهای دیگر تقاضا می کنم هر چه زودتر به ملت پیوسته و از مقامهای خود استعفا دهند.
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، Jan 27, 2010

آقای الهام 9 دی 500000 نفر به نمایندگی 70 میلیون آمدند و 24 میلیونی که به احمدی نژاد رأی دادند کجا بودند؟ با این تهمت زدن به همدیگه بیشتر آبروی خود را ببرید

-- pegah ، Jan 27, 2010

نمدمال کردن رفسنجانی شروع شده بود اینک ادامه دارد! اما آیا آسمان رفسنجانی تکان خواهد خورد، آیا اصلاحطلبان به عمق حماقت رهبری پی برده اند تا یکجا به مردم بپیوندند؟ آیا اصلاحطلبان خواهند فهمید که حتا اگر دینشان را هم می خواهند نگه دارند در پرتو یک جمهوری کامل عیار ایرانی میسر است و نه در جمهوری اسلامی ای که سی سال از دختر بچه ها را قبل از اعدام ازاله بکارت می کند! سی سال است خیانت و جنایت و تجاوز می کند، سی سال است سنگسار می کند! اگر اصلاحطلبان اینهمه را نفهمند هر دو سوی را خواهند باخت هم مردم را و امام خامنه ای و فرماندهان پاسداران نیز به کمتر از نابودی آنان رضایت نخواهند داد! خاتمی و کروبی و خصوصا موسوی باید کمتر مجمل بگویند و بیشتر بروشنی به جنبش جمهوری ایرانی خواهی ملت بپثوندند!
...

-- شرفکندی از افسریه ، Jan 27, 2010

همونطور که آقای رفسنجانی به نا حق آقای خامنه یی رو رهبر کرد حالا این گندش رو باید درست کنه. خامنه یی هم زیاد جدی گرفته قضیه رو و باور کرده که مرجع تقلید هستش .

-- qmars ، Jan 27, 2010

حاج غلام هفت رنگ با ماله کشيدنهای شما وبزک دوزک کردن و صغرا کبرا چيدنهای اينگونه نميتوانی اين بنای ويران را ازخرابی و نابودی نجات بدی.امروزملت بيدار و آگاه شده و يک کلام شما را نميخواد.والسلام

-- بهرام ، Jan 27, 2010

خلع ید رهبری که قانون را زیر پا گذاشته یکی از اصول قانون اساس این کشور است. مردم اگز شاه می‌خواستند 31 سال پیش انقلاب نمی‌کردند و همین قانون نیم‌بند که رهبری کلاً زده زیرش رو به‌ش نمی‌رسیدند! این آقای الهام این همه سال کجا بوده که رهبری براش شاه شده که نه خدا شده. ای‌کاش آقای رفسنجانی جرات این کار رو داشت و فیل هوا کرده‌ی خودش رو پایین می‌آورد تا مردم هم بخاطر عملکرد گذشته‌ش ببخشندش.

-- ☼ ، Jan 27, 2010

فکر کنم الهام خواسته محبوبیت رفسنجانی رو ببره بالا ! چون هر کسی که این خبر رو می خونه با خودش می گه : واقعا هاشمی از سال ۷۶ دنبال برچیده شدن ولایت فقیه و سرنگونی خامنه ای بوده؟ دمش گرم بابا! دمش گرم!

-- سهند ، Jan 27, 2010

وقتش رسیده رفسنجانی هزینه سیاسی خودش را پرداخت کند! این وقایع همه برآیند همان سکوتهای مصلحتی و خیانت هایست که در حق ملت ایران شد و دولت مردان به صرفه اوضاع شخصی به سبیل نگرفتند! حالا که نوبت به خودشان رسیده باید دید آیا آنقدر توان دارند که از خود دفاع کنند یا نه!
دولت مردان امروزی هم دیری نخواهد پایید که با حیله مشابه خودشان حذف میشود!

-- بدون نام ، Jan 27, 2010

پدرجان،
به نظر می رسد که هفت ماه مقاومت مردم، و نپذیرفتن دولت کوتا و کوتولۀ سیاسی دست نشاندۀ رهبر کودتا، نظام اسلامی را همچنان چالش های خود داشته است. این نابغۀ نظام هم در پی مهملات سرکار خانم "رجبی" وارد گود شده اند تا رهبر را از سقوط نجات دهند.
نظامی که کارگزاران این چنین دارد هیچ نیازی به سرمیه گذاری، صرف وقت و نیرو و تلاش جهت سرنگونی ندارد، گفتار و عملکرد این نوابغ به تنهایی برای فروپاشی این ساختار معیوب کافیست.
شدت فلاکت و فضاحت ساختار نظام از پریشان گویی این نوابغ هویداست... و این تازه آغاز ماجراست...

-- زوربای یونانی ، Jan 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)